کد خبر : 1754542 | 20 اردیبهشت 1400 ساعت 14:28 | 15.1K بازدید | 0 دیدگاه

شرایط سنی بازیکنان رده های سنی پایه در فصل جدید

از سوی سازمان لیگ شرایط سنی بازیکنان در رده های سنی پایه برای فصل جدید مسابقات اعلام شد.

شرایط سنی بازیکنان رده های سنی پایه در فصل جدید

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات بین المللی در رده های سنی پایه در سه رده نوجوانان – جوانان و امید برگزار می شود. اما در بازی های داخلی این مسابقات در 9 رده سنی برگزار می شود که البته برخی از رده ها در حد استانی برگزار می شود و هیات فوتبال استان ها بر اساس ظریفت های داخلی این بازی ها را برگزار می کنند و در برخی از رده های سنی مسابقات به صورت فستیوال برگزار می شود.

 

گفتنی است شرایط سنی بازی ها بر اساس تاریخ های بین المللی از این قرار است:

*زیر ۱۲ سال ۱۳۸۸/۱۰/۱۱ به بعد
*زیر ۱۳ سال ۱۳۸۷/۱۰/۱۲ به بعد
*زیر ۱۴ سال ۱۳۸۶/۱۰/۱۱به بعد
*زیر ۱۵ سال ۱۳۸۵/۱۰/۱۱ به بعد
*زیر ۱۶ سال ۱۳۸۴/۱۰/۱۱ به بعد
*زیر ۱۷ سال ۱۳۸۳/۱۰/۱۲ به بعد
*زیر ۱۹ سال ۱۳۸۱/۱۰/۱۱ به بعد
*زیر ۲۱ سال ۱۳۷۹/۱۰/۱۲ به بعد
*زیر ۲۳ سال ۱۳۷۷/۱۰/۱۱ به بعد

 

سازمان لیگ توضیح داده تعیین شرایط سنی بر اساس تصمیم کمیته فنی AFC مبنی بر تغییر رده های سنی مسابقات آسیایی و جهانی صورت گرفته که بر اساس مسابقات آسیایی ملی سال های آتی در رده های سنی زیر ۱۷، ۲۰ و ۲۳ سال برگزار می گردد.

 

گفتنی است مسابقات جهانی در رده های سنی پایه همان طور که سازمان لیگ توضیح داده زیر 17 سال (نوجوانان) – زیر 20 سال (جوانان) و زیر 23 سال (امید) برگزار می شود. در همین رده ها مسابقات جام ملت ها زیر 16 سال – زیر 19 سال و زیر 22 سال برگزار می شودو از آنجایی که بازی های جهانی یک سال بعد از بازی های آسیایی برگزار می شود شرایط سنی بازیکنان یک سال ارتقاء می یابد. به طور مثال در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا که در سال 2022 در ازبکستان برگزار می شود بازیکنانی می تواند حاضر شوند که تاریخ تولد آنها 11 دی 77 به بالا باشد اما برای مسابقات المپیک بعدی بازیکنانی می توانند به اردوی تیم ملی امید دعوت شوند که تاریخ تولد آنها از 12 دی 79 به بالا باشد.

دیدگاه‌ها