کد خبر : 1754607 | 20 اردیبهشت 1400 ساعت 19:34 | 27.3K بازدید | 3 دیدگاه

مارگا – شیخ دیاباته؛ در انتظار دوئل مالیایی

با پیوستن موسی مارگا به الهلال، در صورت عدم جدایی دیاباته از استقلال می توانیم شاهد دوئل این دو هم تیمی سابق باشیم.

مارگا – شیخ دیاباته؛ در انتظار دوئل مالیایی

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه الهلال شب گذشته به صورت رسمی خبر از جذب موسی مارگا مهاجم اهل مالی پورتو داد. بازیکنی که با قراردادی 3 ساله و به ارزش 20 میلیون یورو راهی آبی های شهر ریاض شد و تا چند ماه دیگر در برابر استقلال به میدان می رود.


در پایان تابستان و با پایان قرارداد مارگا، او راهی ریاض می شود تا در تمرینات تیم جدیدش شرکت کند. الهلال برای حضور پرقدرت در لیگ حرفه ای عربستان و همچنین لیگ قهرمانان آسیا دست به خریدی گران قیمت زد و این بازیکن چند ماه بعد به مصاف هم تیمی سابق خود در تیم ملی کشورش می رود.


شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی استقلال که در تابستان 2019 به استقلال پیوست، قبلا و در تیم ملی مالی در چند بازی با مارگا هم تیمی بود و حتی در یک مسابقه نیز هر دو بازیکن از ابتدا در ترکیب تیم ملی کشورشان به میدان رفتند و چند ماه دیگر شاهد جدال این دو هموطن خواهیم بود.

 

1600101


 موسی مارگا نخستین بار در مارس 2015 که عضوی از تیم ماریتیمو پرتغال بود، در یک بازی دوستانه مقابل گابن به میدان رفت. در حالیکه دیاباته تا آن زمان 34 بار برای تیم ملی کشورش به میدان رفته بود و در آن مقطع که عضو بوردو بود، به دلیل آسیب دیدگی در این تیم فرانسوی نتوانست کشورش را همراهی کند.


مصدومیت های دیاباته باعث شد تا او رفته رفته از تیم ملی کشورش دور شود و موسی مارگا به جای این بازیکن در ترکیب مالی به میدان برود. اما این دو در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 به صورت همزمان به تیم ملی مالی دعوت شدند. 


در دیدار رفت مقابل بوتسوانا، موسی مارگا از ابتدا در ترکیب تیم ملی کشورش به میدان رفت و در دقیقه 68 جایش را به شیخ دیاباته داد. حضور دیاباته در دقایق پایانی گره از مشکلات تیم ملی مالی باز نکرد و آن بازی با شکست دو بر یک این تیم به پایان رسید.

 

1600102


اما در بازی برگشت که به فاصله 3 روز از هم برگزار شد، دیاباته این بار در ترکیب ثابت به میدان رفت و موفق شد یک گل نیز به ثمر برساند. مالی آن دیدار را با نتیجه 2 بر صفر برنده شد و مارگا نیز تمام مدت بازی را از روی نیمکت دنبال کرد.


پنج ماه بعد و در مارس 2016 تیم ملی مالی در خلال رقابت های مقدماتی جام ملت های آفریقا به مصاف گینه رفت که مارگا و دیاباته از ابتدا و به طور کامل برای مالی به میدان رفتند و آن بازی با برتری یک بر صفر آنها به پایان رسید. در بازی برگشت که باز هم با فاصله 3 روز برگزار شد، مالی پیروزی یک بر صفر خود را تکرار کرد که این بار دیاباته 74 دقیقه در ترکیب تیم ملی کشورش به میدان رفت و مارگا نیمکت نشین بود.


آن دیدار، آخرین بازی ملی شیخ دیاباته با پیراهن تیم ملی مالی بود. پس از آن، مارگا تبدیل به بازیکن ثابت تیم ملی کشورش شد و 23 بار با پیراهن مالی به میدان رفته است. چنانچه شیخ دیاباته در پایان فصل قراردادش را با استقلال تمدید کند، در شهریور ماه و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، شاهد دوئل این دو هموطن خواهیم بود که در دو بازی تیم ملی مالی با یکدیگر همبازی بوده اند.

دیدگاه‌ها