کد خبر : 1754618 | 20 اردیبهشت 1400 ساعت 20:51 | 23.4K بازدید | 7 دیدگاه

مسائل ماورایی در باختمان دخیل بود

مصطفوی: داد و بیداد در ایران، نقش VAR را دارد

صالح مصطفوی مربی استقلال در حاشیه تمرین این تیم گفت که چون ما به داوری اعتراضی نمی کنیم، سرمان را می برند.

مصطفوی: داد و بیداد در ایران، نقش VAR را دارد

به گزارش "ورزش سه"، تمرین تیم فوتبال استقلال پس از شکست در دیدار روز گذشته مقابل ذوب آهن، امروز و در مجموعه انقلاب برگزار شد. در حاشیه این تمرین صالح مصطفوی به گفتگو با دوربین باشگاه استقلال پرداخت و با انتقاد شدید از وضعیت داوری، آن را عاملی در شکست روز گذشته تیمش عنوان کرد.


در زیر صحبت های صالح مصطفوی با دوربین باشگاه استقلال را مرور می کنیم:

 

* از نظر تاکتیکی تیم موفقی بودیم


همانطور که قبل از بازی گفته بودیم، این را پیش بینی کرده بودیم که ذوب آهن با لایه های فشرده دفاعی جلوی ما ظاهر می شود و ما تدابیر مختلفی هم برای عبور از این لایه های دفاعی در نظر گرفته بودیم. از نظر تاکتیکی ما تیم موفقی بود چون که توانستیم بارها و بارها به روی دروازه ذوب آهن موقعیت ایجاد کنیم.

 

* مسائل ماورایی باعث شکستمان شد


فکر می کنم نزدیک به 20 بار به سمت دروازه حریف زدیم که 8 مورد آن درون چارچوب بود. ولی هم ما بدشانس بودیم و توپ هایمان به گل تبدیل نشد و انگار یک سری مسائل ماورایی دخیل بود تا بازی را برنده نشویم. اگر بخواهیم فنی صحبت کنیم، از نظر طراحی هجومی و عبور از لایه های دفاعی، به کرات با روش های مختلف موفق بودیم که از این بابت از بازی راضی هستیم.

 

* از داوری آسیب دیدیم


در دو بخش تیم ما آسیب دید. یکی اشتباهات داوری است و دیگری اشتباهات فردی بازیکنانمان بوده است. به نظر می رسد خیلی ها دقایق ابتدایی بازی ما را ندیده اند. دو بازیکن ذوب آهن به روی آرش رضاوند و شیخ دیاباته مرتکب خطا شده اند و دقیقا از همان نقطه دروازه ما باز شد و داور نیز عکس العملی نشان نداد و تیم ما را در دقیقه 4 مقابل تیمی که دفاعی بازی می کند، عقب می اندازد. کار سخت می شود و فشار و استرس روی بازیکنان زیاد می شود و ضربات پایانی کم دقت تر می شود.

 

* داد و بیداد در ایران، نقش VAR را دارد


تیم ما خیلی نجیب است. در خیلی از بازی های دیگر با یک پرتاب اوت، به حدی به داوری معترض هستند و با داد و بیداد، آنجا را شلوغ می کند که کار عوض می شود. ظاهرا در فوتبال ایران، داد و بیداد نقش VAR را بازی می کند. متأسفانه داوران نیز به این موضوع بی توجهند. ما همگی عضو یک جامعه هستیم و باید به همدیگر کمک کنیم.


من درخواست شفاف سازی دارم. اگر قانون این است که یک تیم نمی تواند در 4 نوبت تعویض کند، پس چرا در بازی ما مقابل پیکان آنها در 4 نوبت تعویض انجام دادند. می گویند که داور اشتباه کرده و دو تعویض آخر همزمان بوده است. اما زمانیکه ما قصد داریم دو تعویض همزمان کنیم، داور مرتکب اشتباه می شود و به بازیکن ما اجازه ورود نمی دهند. اگر قانون بد است، برای همه بد باشد و اگر خوب است، برای همه خوب باشد.

 

* چون ما ساکتیم و اعتراض نمی کنیم، سرمان را می برند


فرهاد مجیدی بارها به ما گفته است کسی از روی نیمکت حق ندارد درباره داوری حرف بزند. نمی شود تیمی که مثل ما ساکت است و حرف نمی زند و اعتراض نمی کند، سرش بریده شود و دقیقه 4 آن گل حریف را مردود نکنند. در بازی با ماشین سازی، مربی تیم ما می گوید آقای داور ضعیف سوت می زنی، کارت زرد می گیرد و مربی حریف ما می گوید من اندازه هیکل تو فوتبال بازی کرده ام و حق نداری به من حرف بزنی.


با وجود پرچم زدن کمک داور فعل و انفعالی رخ می دهد و هیچ اتفاقی نمی افتد. اگر بد حرف زدن با داور کارت زرد دارد، باید برای همه داشته باشد نه فقط برای استقلال. به نظرم ایرادات اینگونه نیز وجود دارد. من فکر می کنم اگر قرار است قانونی اجرا شود، باید برای همه اجرا شود. 

 

* به بازیکنانمان می گوییم خودشان را روی زمین بیندازند!


نکته دیگری درباره بازی دیروز که جا افتاد، این است که وقتی بازیکن ما سوار توپ است و می خواهد به سمت دروازه ضربه بزند، گلر آنها روی زمین می افتد. آیا داور می تواند سوت بزند و بازی را قطع کند؟ ما نمی دانیم که این تصمیم درست است یا نه. داوران ما را در جریان قرار دهند که اگر این روال درست است، تا ما نیز به بازیکنانمان بگوییم هر گاه بازیکن حریف در موقعیت گلزنی قرار گرفت، به دروازه بانمان بگوییم روی زمین بیفتد تا داور سوت بزند و بازی را متوقف کند.


اتفاقاتی در بحث داوری رخ می دهد که به نظرم باید تکلیفش مشخص شود. من فکر می کنم برای بازی های استقلال و پرسپولیس باید داورانی انتخاب شوند که حداقل این بازی را خراب نکنند. این تیم ها هواداران میلیونی دارند و نمی شود همه داوران خوب برای یک تیم انتخاب شوند و آزمون و خطاهای سایر داوران متوسط برای بازی های استقلال باشد.


* شرمنده هواداران شدیم


در مجموع، ما از نظر تاکتیکی به ویژه در بخش هجومی، با راهکارهایی که در نظر گرفته بودیم، توانستیم موقعیت های زیادی خلق کنیم ولی گل اشتباهی که در دقایق ابتدایی دریافت کردیم، نظم دفاعی ما را به هم ریخت و در مجموع شرمنده هواداران هستیم که نتوانستیم نتیجه دلخواهشان را کسب کنیم. ان شالله در بازی های بعدی تمام تلاشمان را به کار می گیریم تا جبران کنیم.

دیدگاه‌ها