کد خبر : 1754697 | 21 اردیبهشت 1400 ساعت 10:57 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

برای ما فرقی نمی‌کند چه کسی در وزنه‌برداری سهمیه بگیرد

سعیدی: به قول‌هایمان عمل کردیم و تعهدی نداریم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در خصوص آماده‌سازی کاروان ورزشی کشورمان، آنچه در توان داریم انجام می‌دهیم و به قول‌هایی که داده‌ایم عمل کردیم.

سعیدی: به قول‌هایمان عمل کردیم و تعهدی نداریم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، کیکاووس سعیدی در خصوص آخرین وضعیت کاروان المپیک گفت: کاروان ورزشی ایران تاکنون در 15 رشته  60 سهمیه قطعی به دست آورده است. در  المپیک 2016 کاروان ما 63 سهمیه کسب کرد که 62 ورزشکار اعزام شدند و تا اواخر خردادماه فرصت داریم سهمیه بیشتری کسب کنیم و امیدوار هستیم این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: کاروان ورزشی کشورمان با نام ”ستارگان ایران‌زمین“ اعزام خواهد شد و شعار کاروان ”همه برای ایران“ است. کمتر از 3 ماه به آغاز بازی‌ها باقی مانده و پروتکل‌های ویژه‌ای از کمیته المپیک و ستاد برگزاری بازی‌ها در نظر گرفته شده است. براساس سیاست‌های اعمال شده و در جهت حفظ سطح ایمنی ورزشکاران، کادرفنی و سرپرستی واکسیناسیون را با همت وزارت ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی انجام دادیم و تا روزهای آینده به طور کامل این کار انجام  می‌شود. لباس اعضای کاروان مشخص شده و در حال اندازه‌گیری سایز برای آماده سازی البسه هستیم.

 

سعیدی خاطرنشان کرد: مرحله دوم واکسیناسیون روز گذشته انجام شد و بعضی از رشته‌هایی هم که برای کسب سهمیه اعزام شده‌اند در مرحله دیگری کار واکسیناسیون‌شان انجام خواهد شد. خوشبختانه تا امروز گزارشی مبنی بر اینکه عوارض خاصی در بین اعضای کاروان که مرحله اول واکسن را زده‌اند، نداشتیم و انسجام خاصی در بین ورزش کشور وجود دارد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک اظهار داشت: پاداش پای سکوی، 10 هزار دلار برای مدال طلا‏،  5 هزار دلار برای مدال نقره و 3500 دلار هم برای مدال برنز است. پیش‌بینی ما این است که سهمیه‌های بیشتری بگیریم. رشته‌های وزنه‌برداری کاراته‏، تکواندو و تیروکمان باید به مسابقات اعزام شوند تا قطعیت سهمیه‌شان مشخص شود.

 

سعیدی در خصوص کناره‌گیری کیانوش رستمی از حضور در مسابقات انتخابی المپیک گفت: کلا دو سهمیه در وزنه‌برداری داریم، دو شانس قطعی می‌توانیم داشته باشیم که در کلمبیا نهایی خواهد شد. یک شانس ما تقریبا قطعی است و یک شانس دیگر هم داریم و بعد از مسابقات کلمبیا قطعا دو سهمیه مشخص شود. برای ما فرقی نمی‌کند هر کدام از ورزشکاران که سهمیه بگیرند در قالب کاروان اعزام می‌شوند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که به فدراسیون‌هایی که المپیکی هستند بودجه خاصی می‌دهید؟‌ تصریح کرد: درصد بودجه مصوب فدراسیون ورزشی را در اواخر فروردین‌ماه پرداخت کردیم و برای رفع دغدغه مالی فدراسیون‌ها کمک کردیم تا اردوها و مسابقات کسب سهمیه‌شان را برگزار کنند. وزارت ورزش هم در همین چارچوب کمک خوبی داشت. آنچه در توان داریم انجام می‌دهیم و به آنچه قول داده‌ایم عمل کردیم و تعهدی نداریم که انجام نداده باشیم. حقوق ورزشکاران و کادرفنی فدراسیون‌ها را در چند روز گذشته پرداخت کردیم و به حساب فدراسیون‌ها واریز شده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که نگرانی نسبت به اعتراض ژاپنی‌ها در خصوص برگزار نشدن المپیک ندارید؟ عنوان کرد: براساس آخرین گزارشاتی که از ستاد برگزاری بازی‌ها داریم، بنا بر برگزاری المپیک است. از گوشه و کنار و نظرسنجی مردم ژاپن می‌بینیم که نگران برگزاری المپیک هستند اما پروتکل‌هایی برای حضور ورزشکاران در المپیک پیش‌بینی شده است. زدن واکسن از سوی کمیته ملی المپیک اجبار نیست اما تاکید و توصیه جدی شده که این امر صورت بگیرد تا سلامتی و ایمنی کاروان‌های ورزشی اعمال شود.

 

سعیدی یادآور شد: تست‌های کرونا و شرایط قرنطینه و نحوه حضور در دهکده المپیک و ضوابطی که اعمال شده الزامی است و ما در همین چارچوب توسط سرپرست کاروان اعزامی آقای سجادی کارها را خواهیم کرد. ستاد عالی بازی‌ها توسط وزیر ورزش و ریاست کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و ... به طور مرتب مسائل مربوط به المپیک را رصد می‌کنند. آقای صالحی امیری روزانه مسائل را رصد می‌کند و تصمیمات لازم را در این زمینه‌ گرفته می‌شود و با فدراسیون‌ها در ارتباط هستند.

 

دیدگاه‌ها