کد خبر : 1754733 | 21 اردیبهشت 1400 ساعت 14:03 | 14.5K بازدید | 0 دیدگاه

برخلاف شایعات درباره میزبانی ومبلی؛

پرتغال میزبان احتمالی فینال چمپیونزلیگ

پس از اعتراضات فراوان به برگزاری فینال چمپیونزلیگ در استانبول، این هفته بالاخره نام میزبان تایید خواهد شد و در کمال تعجب ومبلی لندن ممکن است میزبان این بازی نباشد.

پرتغال میزبان احتمالی فینال چمپیونزلیگ

به گزارش "ورزش سه"، مسابقه فینال چمپیونزلیگ بین دو تیم منچسترسیتی و چلسی در تاریخ 29 ماه می (هشتم خرداد) برگزار خواهد شد و طبق برنامه قرار بود استادیوم آتاتورک استانبول میزبان این مسابقه باشد. اما پس از اینکه نام کشور ترکیه به لیست قرمز انگلیس برای اتباع این کشور که قصد سفر دارند، اضافه شد، طبق گزارش تایمز به نظر می رسید که میزبانی این مسابقه به ورزشگاه ملی انگلیس منتقل شود و کار را برای هوادارانی که قصد رفتن به استادیوم را داشتند و همچنین برای هر دو تیم بسیار آسان تر کند.

 

1600303

 

هر چند مشکل جدیدی بر سر راه این تصمیم قرار گرفت و اکنون پرتغال از بیشترین بخت برای میزبانی فینال تمام انگلیسی چمپیونزلیگ در این فصل برخوردار است. پورتو و لیسبون دو شهری هستند که بیشترین شانس را برای میزبانی دارند.

در حالی که به نظر می رسد تغییر محل برگزاری فینال از استانبول به جایی دیگر غیر قابل اجتناب است، ومبلی در ابتدا گزینه معقولی به نظر می رسید: یک ورزشگاه انگلیسی برای مسابقه ای بین دو تیم لیگ برتری، ورزشگاهی که امکانات لازم برای میزبانی از فینال چمپیونزلیگ را دارد و با ظرفیت 90 هزار نفری خود حتی با رعایت فاصله اجتماعی نیز می تواند پذیرای تعداد قابل توجهی هوادار در این مسابقه باشد.

اما طبق گزارش تایمز مذاکرات یوفا و مقامات دولت انگلیس به جایی نرسید و در نتیجه اکنون پرتغال از بخت بیشتری برای میزبانی برخوردار است.

 

1600302

 

در حالی که هواداران سیتی و چلسی مستقر در انگلیس می توانند با خیالی آسوده به ومبلی سفر کنند، انگلستان قوانین سختگیرانه قرنطینه را برای بازدید کنندگان از بسیاری از کشورهای اروپایی وضع کرده است. گزارش شده که یوفا اصرار دارد که باید برای همه کارکنان خود، همچنین حامیان مالی و میهمانان VIP معافیت از این قوانین داشته باشد.

گفته می شود مسئله دیگر تعداد تماشاگران است، تایمز ادعا می کند که یوفا می خواهد ظرفیت پذیرش تماشاچی در ومبلی از 10 هزار به 22 هزار و 500 نفر افزایش یابد.

به همین دلیل اکنون پورتو و لیسبون از بیشترین بخت برای میزبانی فینال بین سیتی و چلسی برخوردارند. پرتغال محدودیتی برای ورود مسافران به این کشور ندارد و بر خلاف ترکیه در "لیست سبز" سفر انگلیس قرار دارد.

 

1600300

 

ورزشگاه خانگی پورتو کمی بیش از 50 هزار نفر ظرفیت دارد و ورزشگاه بنفیکا کمی بزرگتر است و می تواند از حدود 65 هزار نفر پذیرایی کند. سال گذشته در بحبوحه شیوع ویروس کرونا ورزشگاه بنفیکا بود که میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا شد.

مسافرانی که به پرتغال سفر می کنند در بازگشت به انگلیس مجبور نیستند 10 روز قرنطینه شوند، اما باید تست کرونا بدهند.

هنوز تعداد بلیط های تخصیص داده شده به هواداران منچسترسیتی و چلسی قطعی نشده است، اما در ابتدا انتظار می رفت که برای هر باشگاه بین 4000 تا 6000 بلیط باشد.

البته باید ابتدا محل برگزاری و ظرفیت استادیوم مشخص شود و با وجود شایعاتی که ومبلی را میزبان این دیدار می دانست، اکنون به نظر می رسد که کمتر از سه هفته مانده به بازی هنوز تکلیف هیچ چیز روشن نشده است.

 

 

دیدگاه‌ها