کد خبر : 1754744 | 21 اردیبهشت 1400 ساعت 15:03 | 14.5K بازدید | 1 دیدگاه

لوتیتو و چالش مالکیت همزمان دو باشگاه در سری آ

با صعود تیم سالرنیتانا به سری آ فوتبال ایتالیا، حالا مالک این باشگاه با یک چالش مهم در ادامه روند مالکیت خود بر این باشگاه مواجه شده است.

لوتیتو و چالش مالکیت همزمان دو باشگاه در سری آ

به گزارش "ورزش سه" روز گذشته باشگاه سالرنیتانا پس از پیروزی سه بر صفر مقابل پسکارا در هفته پایانی رقابت‌های سری B، جواز حضور در رقابت‌های فصل آینده سری‌آ را کسب کرد؛ امپولی دیگر تیمی است که به شکل مستقیم به سری‌آ رسیده است. سالرنیتانا که در دهه 1920 میلادی 4 فصل را در رقابت‌های قهرمانی فوتبال ایتالیا گذرانده، اکنون پس از فصل‌های 1948-1947 و 99-1998 سومین فصل حضور خود در سری‌آ را تجربه خواهد کرد‌.

 

این تیم که تحت مالکیت کلودیو لوتیتو است و پس از 23 سال روز گذشته توانست بار دیگر به سطح اول فوتبال ایتالیا بازگردد، حالا چالش جدی را با صعود خود برای لوتیتو ایجاد کرده است؛ چرا که او همزمان با باشگاه سالرنیتانا، مالکیت باشگاه لاتزیو را هم برعهده دارد و حالا از سوی فدراسیون فوتبال ایتالیا با ضرب‌العجلی یک ماهه برای تعیین‌تکلیف وضعیت خود مواجه شده است.

 

چرا که براساس قانون او باید یکی از تیم‌های تحت‌مالکیت خود را به فروش برساند و براساس قوانین اجازه در اختیار داشتن مالکیت دو باشگاه به صورت همزمان در یک لیگ را ندارد؛ چالشی که در سال‌های گذشته در فوتبال ایران نیز بارها درباره مالکیت تراکتور و ماشین‌سازی تبریز مطرح شده و محمدرضا زنوزی به عنوان مالک همزمان این دو باشگاه فعالیت می‌کرد.

دیدگاه‌ها