کد خبر : 1754817 | 21 اردیبهشت 1400 ساعت 20:53 | 17.9K بازدید | 1 دیدگاه

پایان کار هالگریمسون قطعی است 

توفان تغییرات در العربی منهای مهرداد!

روزنامه الشرق از طوفان تغییرات در تیم العربی و جدایی چندین ستاره این تیم در تابستان جاری خبر داد.

توفان تغییرات در العربی منهای مهرداد!

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه الشرق قطر در مطلبی به وضعیت باشگاه العربی پرداخت. الشرق نوشته است: باشگاه العربی این فصل فوتبال خود را با دست خالی و بدون کسب عنوانی به پایان رساند. آنها در آخرین جامی که حضور داشتند، در دیدار نیمه نهایی امیر کاپ با 3 گل مغلوب السد شدند و رکورد عدم توانایی این تیم به پیروزی در برابر شاگردان ژاوی، به چند سال رسید. 


هواداران العربی با اعتراض به وضعیت موجود، از مدیران باشگاه درخواست کردند تا در این خصوص یک موضع جدی بگیرند و مقصرین این اتفاق را معرفی کنند. آنها همچنین معتقدند که باید در روزهای آینده، یک تصمیم اساسی درباره باشگاه گرفته شود که در صدر این درخواست ها، اخراج سرمربی ایرلندی باشگاه هیمیر هالگریمسون و کادرفنی اوست چرا که او نتوانسته است آرزوهای هواداران باشگاه را برآورده کند.


عدم کسب نتایج لازم توسط العربی در دیدار با تیم های بزرگ قطر، ثابت کرد که تاکتیک های این مربی دیگر کارایی ندارد و هالگریمسون قادر به خواندن بازی حریف و تصمیم گیری مناسب در مواقع حساس نیست. تردیدی نیست که این پزشک ایسلندی، پس از دادن وعده ای مبنی بر بازگشت تیم حداکثر ظرف سه سال به رتبه های بالای جدول، نتوانست زخمهای العربی که بیش از بیست سال طول کشیده است را التیام بخشد.


اما سه فصل از ورود او به العربی می گذرد. آنها با جذب بازیکنان ممتاز، لیگ را نیز خوب آغاز کردند و جاه طلبی های هواداران آنها باعث شد تا به پایان فصل خوش بین باشند ولی در نهایت چیزی جز ناامیدی نصیب آنها نشد. العربی 9 سال است که موفق به حضور در لیگ قهرمانان آسیا نشده و از آخرین قهرمانی آنها در لیگ ستارگان قطر، نزدیک به 25 سال می گذرد.

 

 

1579772

 


هواداران العربی به این نتیجه رسیده اند که زمان اخراج کادر فنی فرا رسیده است چرا که هیمیر هالگریمسون در سه سالی که هدایت این تیم را برعهده داشته است، با وجود داشتن امکانات لازم، تنها مقام های ششم و هفتم را کسب کرده است و هیچ دستاوردی برای این تیم به همراه نداشته است.


برخی اخبار منتشر شده حکایت از این دارد که راهروهای باشگاه العربی شاهد وضعیت اضطراری است، زیرا پیش بینی می شود که مدیریت این باشگاه به سرپرستی شیخ تمیم بن فهد آل ثانی که تمایلی به تمدید قرارداد این سرمربی ایسلندی ندارد، طی ساعات آینده به منظور ارزیابی وضعیت و پاسخگویی به شرایط موجود، با اعضای هیئت مدیره دیدار کند. 


این تغییرات تنها در حوزه کادر فنی باشگاه العربی نیست بلکه هدف این است که یک غربالگری جامع در میان بازیکنان محلی و خارجی صورت گیرد. با در نظر گرفتن عملکرد بازیکنان خارجی العربی، تنها گزینه استثنا آرون گونارسون ایسلندی ملقب به مبارز است، زیرا کاپیتان تیم ملی ایسلند در تمام مدت حضور در العربی، سطح کیفی خود را حفظ کرد و از بازیکنان موثر تیم بود.


از سوی دیگر، سطح فنی مدافع اسپانیایی مارک مونسا و ایوب عززی الجزایری که قرارداد او با این باشگاه در پایان فصل جاری به پایان رسید و قصد تمدید با او وجود ندارد، رضایت مدیران را جلب نکرده است. 


در مورد قرارداد بازیکن ایرانی العربی یعنی مهرداد محمدی که در سال 2023 به پایان می رسد، مدیریت العربی به دلیل شرایط کیفری ناشی از فسخ زودهنگام، قادر به فسخ آن نیست، در حالی که قرارداد قرضی یوسف المساکنی در سال 2022 پایان می یابد که احتمالاً تا یک فصل دیگر ادامه پیدا کند. سباستین سوریا به همراه  تعدادی دیگر از بازیکنان مانند فهد شنین و یاسر ابوبکر در برنامه های العربی جایی ندارند و از این تیم جدا می شوند.

دیدگاه‌ها