کد خبر : 1754828 | 21 اردیبهشت 1400 ساعت 22:16 | 194.8K بازدید | 17 دیدگاه

فوتبال مقابل اشغالگران ساکت نیست

مامه تیام به ریبری و پوگبا و محرز پیوست (عکس)

در پی حملات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به نمازگزاران فلسطینی، بسیاری از فوتبالیست های جهان، این اقدامات را محکوم کردند.

مامه تیام به ریبری و پوگبا و محرز پیوست (عکس) 

به گزارش "ورزش سه"، در آستانه به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان، نیروهای رژیم اشغالگر قدس به مردم نمازگزار فلسطین در مسجد الاقصی حملات متعددی را انجام دادند که منجر به شهادت رسیدن و مجروح شدن بسیاری از  مردم بی گناه فلسطین شد.


اقدامات رژیم اشغالگر قدس تنها در حمله به نمازگزاران ختم نشد. در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۴ فلسطینی از جمله ۹ کودک به شهادت رسیدند و ۱۰۳ نفر زخمی شدند که این اقدامات خشم جامعه جهانی را برانگیخت که در این میان، بسیاری از ورزشکاران و فوتبالیست ها در سراسر دنیا، این اتفاق را محکوم کردند.


پل پوگبا ستاره مسلمان منچستر یونایتد یکی از بازیکنانی است که این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی را محکوم و از مردم فلسطین حمایت کرد. ملی پوش فرانسوی در استوری خود، نوشت: دنیا نیاز به صلح و محبت دارد. در آستانه عید فطر قرار داریم. شما را دعوت می کنم که یکدیگر را دوست داشته باشید. برای فلسطین دعا کنید.

 

 

1600415

 


فرانک ریبری، ستاره مسلمان و سابق تیم ملی فرانسه و بایرن مونیخ در استوری اینستاگرام خود عکسی را منتشر کرد و از مردم فلسطین حمایت کرد. این فوتبالیست در بازنشر عبارت و هشتگی به نام «زندگی فلسطینیان اهمیت دارد» (این هشتگ از زندگی سیاهان اهمیت دارد Black lives matters استفاده شده است) اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد. او همچنین در توئیتر خود نیز به این قضیه واکنش نشان داد.

 

 

1600416

 

 


اشرف حکیمی ستاره مسلمان و مراکشی اینتر نیز در استوری اینستاگرام و توئیتر خود به این قضیه واکنش نشان داد. او در توئیت خود از هشتگ فلسطین را آزاد کنید، حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
همچنین پیش از شروع دیدار دو تیم العربی و السد در مرحله نیمه نهایی امیر کاپ قطر، بازیکنان این دو تیم با در دست داشتن پرچمی با شعار " فلسطین در قلب ماست " از فلسطین حمایت و حملات رژیم صهیونیستی به نمازگزاران مسجدالاقصی را محکوم کردند.

 

1600417

 

1600418

 

 


نورالدین امرابط بازیکن مراکشی النصر به همراه هم تیمی خود عبدالرزاق حمدالله و حکیم زیاش ستاره چلسی و زکریا لبیض ستاره مراکشی آژاکس نیز این اتفاقات را محکوم کردند. این بازیکنان در یک لایو اینستاگرامی به حمایت از مردم فلسطین پرداختند و حمدالله ستاره مراکشی النصر نیز از کمک های نقدی و غیرنقدی به مردم فلسطین خبر داد و اعلام کرد این کمک ها از طریق امرابط به دست فلسطینیان خواهد رسید.

 

1600423

 

 


اقدام غیرانسانی متجاوزان صهیونیست از سوی لوئیس خیمنز بازیکن شیلیایی سابق اینتر نیز محکوم شد. هافبک هجومی سابق نراتزوری اکنون در تیم «Palestino» شیلی که متعلق به فلسطینی های مقیم این کشور است و به نوعی با این تیم اصالت خود را به دنیا نشان می دهد، این اقدام صهیونیست ها را محکوم کرد.

 

او به همراه همبازی های خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین با چفیه فلسطینی ها وارد زمین بازی شد و با این حرکت اقدام وحشیانه نظامیان صهیونیست در قبال مردم فلسطین را محکوم کرد. این هافبک 36 ساله سابقه بازی در تیم های العربی، الغرافه قطر و الاهلی امارات را در کارنامه اش دارد. او از سال 2007 تا 2010 برای تیم بزرگ اینتر بازی کرد.

 

 

 

1600419




محمد الننی هافبک مسلمان و مصری آرسنال نیز از قافله جا نماند. او با انتشار تصاویری در صفحه اینستاگرام خود، ضمن محکوم کردن اتفاقات رخ داده و کشتار مظلومانه مردم فلسطین، نوشت: «قلب من و روح من و حمایت من برای مردم فلسطین»

 

1600414


ریاض محرز ستاره الجزایری منچسترسیتی از دیگر کسانی بود که حملات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کرد. او با انتشار عکسی از پرچم فلسطین، خواستار آزادی مسجدالاقصی شد.

 

 

1600422

 


در جدیدین واکنش مامه تیام، مهاجم سابق استقلال و کنونی فنرباغچه ترکیه با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرامش به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخت. این مهاجم سنگالی مسلمان تصویری از مسجد الاقصی را منتشر کرد و آیه کریمه زیر را نوشت:«یَآ أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ فَلَا تَغُرَّنَّکُمُ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا وَ لَا یَغُرَّنَّکُم بِاللَّهِ الْغَرُورُ» به معنی «اى مردم! وعده‌ خداوندى حقّ است؛ پس زندگى دنیا شما را فریب ندهد و مبادا (شیطان) فریبکار شما را فریب دهد و به (کَرَم) خدا مغرور سازد».

 

 

1600420

 

 

همچنین محمد صلاح و سادیو مانه در پست‌های جداگانه به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداختند.

 

1600449

 

من رهبران همه کشورها از جمله نخست وزیر کشوری که در چهار سال گذشته خانه من است را خطاب قرار میدهم تا هرکاری که درتوانشان است انجام شود تا خشونت ها و کشتن افراد بی گناه فورا به پایان برسد. دیگر کافی است.

 

 

1600450

دیدگاه‌ها