کد خبر : 1754863 | 22 اردیبهشت 1400 ساعت 09:05 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

آهنگریان: نباید پیشرفت ووشو متوقف شود

ملی‌پوش ووشو کشورمان گفت: نبست به 10 سال پیش، ووشوکاران خیلی پیشرفت کرده‌اند و هوش مبارزه، تکنیک و تاکتیک افزایش پیدا کرده است، این روند نباید متوقف شود.

آهنگریان: نباید پیشرفت ووشو متوقف شود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، عرفان آهنگریان در خصوص پیگیری تمرینات آمادگی‌اش به صورت مستمر، اظهار داشت: هم اکنون در متل‌قو محل زندگی‌ام سفت و سخت، مشغول تمرین بدنسازی هستم. هر 10 روز یک بار هم در تهران و قائمشهر انفرادی تمرینات فنی‌ام را انجام می‌دهم. 

قهرمان ووشو جهان در خصوص برگزاری رقابت‌‌‌های جدید WWF در ایران عنوان کرد: برگزاری این گونه مسابقات حرفه‌ای در ساندا خیلی خوب است. آغاز مسابقات حرفه‌ای ووشو و پخش تلویزیونی باعث خواهد شد تا مردم بیشتر با این رشته آشنا شوند. ووشوکاران در این رقابتها شرکت می‌کنند و از میادین دور نخواهند بود. تا به امروز این چنین مسابقاتی در ایران برگزار نشده و با برگزاری این پیکارهای حرفه‌ای، از نظر اقتصادی به ووشوکاران هم کمک می‌شود. 

 

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی2018 جاکارتا افزود: این مسابقات حرفه‌ای خیلی سال است که در چین برگزار می‌شود و بنده نیز یک دوره در رقابتهای حرفه‌ای ساندا در این کشور شرکت کردم. چهل هزار نفر تماشاگر  پیر تا جوان برای دیدن این پیکارها از نزدیک در سالن حضور پیدا می‌کنند. من خودم شاهد بودم، پیرزنی که بچه‌هایش او را با ویلچر به ورزشگاه آورده بودند و با اشتیاق زیادی مسابقات ساندا را می‌دید.

 

آهنگریان با اشاره به برگزاری مسابقات حرفه‌ای برای ووشوکاران و دوره‌ آموزشی حرفه‌ای مربیگری برای مربیان روی پیشرفت ورزش ووشو تاثیرگذار خواهد بود، تاکید کرد: نسبت به 10 سال پیش، ووشوکاران خیلی پیشرفت کرده‌اند و هوش مبارزه، تکنیک و تاکتیک افزایش پیدا کرده است، این روند نباید متوقف شود. از این رو ورزشکاران و مربیانی ملی ایران که دوره‌های بین‌المللی دیده‌اند و در اردوهای تیم ملی هستند باید به استان‌های مختلف اعزام شوند تا علم و دانش ووشو بالا برود.

 

قهرمانی ساندای 2017 دانشجویان جهان خاطرنشان کرد: حتی قوانین داوری هر ساله تغییراتی دارد که باید همه مربیان در یک سمینار حاضر شوند و از قوانین و مقررات داوری جدید مطلع شوند. وقتی مربیان اطلاعات‌شان به روز باشد، باعث می‌شود که بازیکنان در شهرستان‌ها عملکردشان نسبت به ووشوکاران سطح اول نزدیک‌تر شود. نهایتاً برگزاری مسابقات و دوره‌های آموزشی حرفه‌ای، رقابت نسل جدید را جذاب ‌تر و بسیار قدرتمند‌تر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها