کد خبر : 1754921 | 22 اردیبهشت 1400 ساعت 12:55 | 57.9K بازدید | 17 دیدگاه

رکورد تاریخی سیدجلال در دربی؛ بالاتر از همه!

سیدجلال حسینی با حضور در دربی 95 عنوان مسن ترین بازیکن تاریخ دربی را تصاحب خواهد کرد.

رکورد تاریخی سیدجلال در دربی؛ بالاتر از همه!

به گزارش "ورزش سه"، کاپیتان تیم پرسپولیس که با رهایی از بند مصدومیت در مقابل سپاهان بازی کرد و نمایش قابل قبولی هم داشت، در حالی به استقبال دربی پایتخت می‌رود که با حضور در شهرآورد پیش رو، دو عنوان مهم را تصاحب کرده و در تاریخ باشگاه پرسپولیس و این مسابقه مهم، جاودانه خواهد شد.

 

سیدجلال که در 39 سالگی همچنان آمادگی بدنی بالایی دارد و جزو بهترین مدافعان لیگ ایران محسوب می‌شود، اولین بار در لیگ دوازدهم بازی در شهرآورد را تجربه کرد و پس از یک وقفه دو ساله، دوباره به جمع سرخپوشان بازگشت و تا امروز، رهبر این تیم محسوب می‌شود. وی همچنین سابقه زدن یک گل به استقلال با پیراهن پرسپولیس را دارد که البته گل او با شکست سرخپوشان همراه شد.

 

حسینی یکی از شش کاپیتان پرسپولیس به شمار می‌رود که با بازوبند کاپیتانی موفق به گلزنی شدند: همایون بهزادی، محمد نوری، کریم باقری، فرشاد پیوس و علی پروین دیگر کاپیتان‌های گلزن تیم قرمزپوش پایتخت محسوب می‌شوند.

 

* مسن ترین بازیکن تاریخ دربی
سیدجلال حسینی پیش از شهرآورد پایتخت مسن ترین بازیکن تاریخ پرسپولیس در این دیدار بود اما حالا با عبور از رضا عنایتی، این عنوان را در کل شهرآورد به نام خود ثبت خواهد کرد. عنایتی در بازی برگشت لیگ چهاردهم به عنوان بازیکنی 39 سال و 24 روزه در مقابل پرسپولیس بازی کرد و اتفاقا تا آستانه گلزنی به دروازه سوشا مکانی هم پیش رفت. پس از او هیچ بازیکنی نتوانست به رکوردش برسد تا این که حالا سیدجلال در این موقعیت قرار گرفته است.

 

کاپیتان شماره چهار پرسپولیس حالا در 39 سال و 101 روزگی پای به دربی می‌گذارد و باتجربه‌ترین بازیکن تاریخ شهرآورد پرسپولیس - استقلال خواهد شد. او البته با شرایط فنی و فیزیکی مطلوبی که از خود نشان داده، فرصت این را دارد که فصل آینده هم در مقابل آبی پوشان تهرانی بازی کند و به تنها 40 ساله این مسابقه تبدیل شود.

 

1600606

 

* بیشترین کاپیتانی برای پرسپولیس
حسینی تاکنون در 13 دربی به میدان رفته و پایین‌تر از کریم باقری، افشین پیروانی و علی پروین چهارمین بازیکن باسابقه پرسپولیس محسوب می‌شود. اما او با حضور در شهرآورد 95 و بستن بازوبند کاپیتانی، رکوردی جالب را به دست خواهد آورد. 

 

سیدجلال پیش‌ از این بازی با 9 کاپیتانی در دربی، کنار همایون بهزادی رکورددار پرسپولیس بود اما حالا به تنهایی این عنوان را تصاحب خواهد کرد. نکته جالب درباره زنده یاد بهزادی این است که او از 10 بازی 9 مسابقه را به عنوان کاپیتان سرخ‌ها وارد زمین شد.

علی جباری اسطوره باشگاه استقلال، رکورددار کاپیتانی در دربی با 11 بازی است و اگر سیدجلال فصل آینده هم در شهرآورد بازی کند، در این زمینه هم صدرنشین خواهد شد.

دیدگاه‌ها