کد خبر : 1754923 | 22 اردیبهشت 1400 ساعت 12:57 | 20.3K بازدید | 1 دیدگاه

اولین اقدام افشاریان؛ بازگشت داوران باتجربه به لیگ

در هفته بیست و سوم لیگ برتر تعداد زیادی از داوران باتجربه قضاوت خواهند کرد.

اولین اقدام افشاریان؛ بازگشت داوران باتجربه به لیگ

به گزارش "ورزش سه"، یکی از اتفاقاتی که طی یکسال گذشته در داوری کشور شاهد بودیم، استفاده پرتعداد از داوران جوان و کم تجربه در مسابقات لیگ برتر بود. در زمان ریاست فریدون اصفهانیان تعداد زیادی از داوران جوان در لیگ برتر قضاوت کردند و این موضوع اعتراض های زیادی را در پی داشت.


اگرچه نمی شود به اصل جوانگرایی و آینده نگری در داوری کشور بی توجه بوداما واقعیت است که با سپردن قضاوت بازی های حساس به داوران جوان اشتباهات داوری بالا رفت و همین موضوع انتقادهای پرتعداد مسئولان وکادرفنی تیم ها را به همراه داشت.


حالا با تغییراتی که در راس کمیته داوران انجام شده و خداداد افشاریان ریاست کمیته را در دست گرفته به نظر می رسد تغییراتی در این زمینه اتخاذ شده است. 


لیست داوران هفته بیست و سوم لیگ برتر در شرایطی اعلام شد که به نوعی می توان آن را اولین چیدمان داوران زیر نظر افشاریان دانست. فهرستی که تعداد زیادی از داوران باتجربه در آن دیده می شود. به غیر از حسین زیاری و محمدرضا تارخ که دو داور جوان هستند برای 6 مسابقه دیگر هفته بیست سوم از داوران برجسته فوتبال استفاده شده که این موضوع می تواند به کم شدن اشتباهات داوری در این هفته کمک کند.


باید منتظر ماند و دید افشاریان این رویه را در هفته های آینده لیگ برتر هم ادامه می دهد یا اینکه اتفاقات دیگری در این باره رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها