کد خبر : 1754971 | 22 اردیبهشت 1400 ساعت 18:06 | 44.5K بازدید | 36 دیدگاه

یک مشاور ایتالیایی تا پایان فصل در کنارم خواهد بود؛

مجیدی: نمی‌گذارم یک پشه اضافی وارد باشگاه شود

فرهاد مجیدی در حاشیه تمرین استقلال گفت که هواداران در روز برگزاری دربی، یک بازی زیبایی را شاهد خواهند بود.

مجیدی: نمی‌گذارم یک پشه اضافی وارد باشگاه شود

به گزارش "ورزش سه"، تمرین امروز استقلال برای برگزاری بازی دربی پایتخت با حضور اصحاب رسانه ها برگزار شد. فرهاد مجیدی سرمربی آبی پوشان در جمع خبرنگاران حاضر شد و پاسخگوی سوالات آنها بود.

 

* بازی با ذوب آهن؟


به خبرنگاران عزیزی که سر تمرین تشریف آورده اند خوش آمد می گویم. با توجه به اینکه تیم ما از بازی های آسیایی به ایران برگشته و کمی خسته بود، بچه های ما خیلی خوب بازی کردند و 7 تا 8 موقعیت گل داشتیم. باور کنید اگر 2 یا 3 مورد از آن فرصت ها به گل تبدیل می شد، همه از ما تعریف می کردند. 


تیم ذوب آهن دو توپ را از وسط زمین به سمت دروازه ما آورد و به گل تبدیل شدند. این جزوی از اتفاقات فوتبال است. من از شاگردانم راضی هستم. چیزی که در حال حاضر مهم است، این است که تمام اعضای تیم تمرکزمان را برای بازی با پرسپولیس گذاشته ایم و ان شالله با بتوانیم یک بازی خوب و در حد شأن استقلال انجام دهیم.

 

* سومین تجربه دربی: انگیزه و آمادگی بازیکنان؟


واقعیت این است که دربی همیشه برای بازیکنان و اعضای کادرفنی و هواداران دو تیم حساس است. ولی با توجه به شرایط جدول و برای اینکه در کورس قهرمانی بمانیم، محکوم به پیروزی هستیم. از بچه ها خواسته ام که به چیزی جز برد فکر نکنند. پرسپولیس تیم بسیار خوبی است و این را در لیگ قهرمانان آسیا نشان دادند. ولی با تمام احترامی که برای این تیم و کادرفنی اش قائل هستم، ما برای اینکه در کورس قهرمانی بمانیم محکوم به پیروزی هستیم.

 

* مصدوم و محروم؟


ما بازیکن مصدومی نداریم و تنها متین کریم زاده به دلیل آسیب دیدگی به این دیدار نمی رسد. آرش رضاوند نیز محروم است و او را در اختیار نداریم.

 

* داوری اکبریان در دربی، اعتراض هواداران و بیانیه باشگاه در این خصوص؟


من اصولا درباره داوری حرف نمی زنیم.

 

* سورپرایز دربی؟


چیزی خاصی برای دربی در نظر نداریم.

 

 

* لیست تمدیدی های استقلال؟


برای من خیلی جالب است این همه تیم در لیگ برتر داریم، چرا فقط درباره استقلال می پرسید؟ مثلا پرسپولیس یا سپاهان قصد تمدید ندارند؟ اینها لیست خروجی ندارند؟ این صحبت ها فقط مخصوص باشگاه استقلال است. متأسفانه استقلال در دو سال گذشته براساس تفکرات مربی بسته نشده است. من همینجا به هواداران تیم قول می دهم اجازه نمی دهم اتفاقی که دو سال قبل برای استقلال رخ داد، تکرار شود. 


مطمئن باشید من به هیچ بازیکنی اجازه جدایی نمی دهم. قرارداد چند بازیکن تمام خواهد شد و در این خصوص صحبت کرده ایم و قبل از اتمام لیگ با آنها نیز تمدید می کنم. چند بازیکن نیز مدنظر من است. خودم شخصا با آنها صحبت می کنم و زمانیکه موافقت آنها را گرفتم، به باشگاه اعلام می کنم تا با آنها مذاکره کنند.

 

* عدم جدایی قایدی و دیاباته؟


ممکن است این بازیکنان پیشنهاد خارجی داشته باشند، بازیکن شرایط حرفه ای خودش را دارد ولی در کل من اجازه جدایی به هیچ بازیکنی نمی دهم.

 

* تأثیرگذار بودن جدایی کمالوند در نتایج استقلال؟


آقای کمالوند خیلی لطف کردند و به تیم تشریف آوردند. ایشان خودشان نیز علاقه مند بودند در استقلال حضور داشته باشند. ایشان به عنوان مشاور در کنار من بودند و زحمات زیادی هم برای تیم ما کشیدند. ولی پیشنهاد خیلی خوبی از سایپا داشتند. ایشان با من صحبت کردند که یک پیشنهاد کاری خوب دارند و من نیز اجازه جدایی را به ایشان دادم. 


ولی به طور کلی چون در ابتدای مربیگری هستم، دوست دارم خیلی چیزها را یاد بگیرم. مشاوران خوبی دارم. یکی از دوستانی که در لیگ قهرمانان آسیا از ایشان مشاوره گرفتم، سالیان زیادی در سری آ کمک مربی هستند و چندین سال نیز روی نیمکت تیم ملی ایتالیا نشسته اند. انشالله در هفته بعد که واکسن کرونا را زدند، به ایران می آیند و تا آخر لیگ مهمان من هستند و به من کمک خواهند کرد. ایشان مشاور ما هستند.

 

*  دربی زیبا یا استرس زیاد؟


من فکر می کنم هواداران دو تیم بازی زیبایی را ببینند. هم تیم پرسپولیس شرایط و بازیکنان خیلی خوبی دارد و هم اینکه تیم ما انگیزه بسیار بالایی دارد. من با بچه ها صحبت کرده ام و به آنها گفته ام که هواداران استقلال منتظر این بازی هستند. ان شالله بتوانیم با نتیجه ای که کسب می کنیم، در کورس قهرمانی باقی بمانیم و خودمان را برای جام حذفی آماده می کنیم.

 

* رفت و آمدهای مدیریت و افراد اضافی در باشگاه؟


باید بگویم برای باشگاه بزرگی مانند استقلال جای تأسف است که دو سال است تیم بدون نظر سرمربی بسته شده است. فصل قبل هم که من سرمربی تیم بودم، بازیکنانی از باشگاه های دیگر با من تماس می گرفتند و اعلام کردند باشگاه استقلال با ما تماس گرفته است در حالیکه در لیست من حضور نداشتند. 
من دیگر اجازه نمی دهم حتی یک پشه اضافی وارد باشگاه شود. اجازه نمی دهم این اتفاقات برای باشگاه استقلال رخ بدهد. قول می دهم برای فصل بعد تیمی ببندم که هواداران لذت ببرند و آن فوتبال هجومی زیبایی که دوست دارند را ببینند.

 

* داستان دانشگر؟


اینجا باشگاه استقلال است. فرهنگ و ساختارش مشخص است. با بازیکنم صحبت کرده ام. بازیکنی که ادب و احترام را رعایت نکند، در تیم من هیچ جایی ندارد. اول ادب و احترام و سپس مسائل فنی مهم است. آقای دانشگر نیز به اشتباهش پی برده و مطمئنم هیچ گاه اشتباهات گذشته را تکرار نمی کند ولی از لحاظ فنی یکی از بهترین مدافعین ایران است و شخصا خوشحالم که ایشان به تیم بازگشته اسثت و استقلال را همراهی می کند.

دیدگاه‌ها