کد خبر : 1754990 | 22 اردیبهشت 1400 ساعت 19:22 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

عزیزی‌خادم: هیچ حرفی درباره هیچ‌کس نزدم

رئیس فدراسیون فوتبال در اولین جلسه تمرینی تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان فوتبال زنان ایران شرکت کرد.

عزیزی‌خادم: هیچ حرفی درباره هیچ‌کس نزدم

به گزارش "ورزش سه" پس از انتخاب اعضای کادرفنی و گذراندن قرنطینه و انجام تست کرونا، از امروز اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان فوتبال زنان ایران با هدایت مریم آزمون و مریم ایراندوست در کمپ تیم‌های ملی آغاز شد؛ شهاب‌الدین عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال نیز امروز در کمپ تیم‌های ملی حاضر شد و از نزدیک نظاره‌گر اولین جلسه تمرینی تیم ملی فوتبال زنان بود.

 

او در گفتگو با خبرنگاران گفت: بابت کم‌لطفی‌هایی که در این مدت در حوزه فوتبال زنان شده، برای خودمان در فدراسیون وظیفه‌ای می‌دانیم تا در این راستا قدم برداریم و برنامه‌ریزی کنیم؛ آرزوی بهترین‌ها را دارم، هم برای تیم ملی جوانان و هم تیم ملی بزرگسالان. تا آن‌جایی که امکانات داشته باشیم، در این راه قدم بر می‌داریم و یکی از برنامه‌هایی که در اولین جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب شد، این‌که تیم‌های لیگ برتری در حوزه تیم‌های پایه بانوان تیمداری کنند.

 

عزیزی‌خادم ادامه داد: حتما در این راستا بعد از پایان لیگ با دوستان‌مان صحبت خواهیم کرد که در این راستا برنامه‌ریزی کنیم و این کمک می‌کند به شکوفاشدن فوتبال زنان؛ که هم یک مسئله توسعه‌ای برای فدراسیون است و هم مسئله‌ای است برای مبانی و موازین عدالتی و توزیع عادلانه عدالت. من واقعا خوشحالم که بعد از تقریبا دو سال که این اتفاقات مبارک رخ داده، این را در قبال کم‌لطفی‌های شده وظیفه می‌دانیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال هم‌چنین گفت: ما این اتفاقات مبارک را برای خودمان افتخار می‌دانیم؛ تیم ملی بزرگسالان بسیار اهمیت دارد و من فکر می‌کنم فدراسیون‌های قبلی هم برنامه اصلی‌شان صعود به جام جهانی بوده است اما من آن‌چه که واقعا خیلی ما را خوشحال می‌کند و من فکر می‌کنم تاریخ هم قضاوت خواهد کرد، این‌که زمانی اگر خواستند از این فدراسیون یاد کنند، به عنوان فدراسیونی یاد کنند که در راستای فوتبال زنان آمده و قدم برداشته است. این نکته بسیار مهم و حائزاهمیتی‌ست که من فکر می‌کنم تاریخ قضاوت خواهد کرد.

 

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در شرح بیشتر اقدامات انجام شده، افزود: به همین دلیل همکاران من و سرکار خانم موسوی همکار محترم بنده در هیات‌رئیسه و دیگر دوستان در هیات‌رئیسه مصمم هستند تا در این راستا قدم بردارند و ما هم از تمامی امکانات و شرایطی و بضاعتی که داریم، استفاده خواهیم کرد؛ هر چند خیلی از محدودیت‌ها برای ما قابل‌درک است اما به هر صورت ما با حفظ کرامت انسانی و شأن و جایگاه و منزلت بانوان گرامی و در راستای نگاه حرفه‌ای به فوتبال، در این راستا سعی می‌کنیم که قدم‌های مهم و موثری برداریم.

 

او با اشاره به آغاز تمرینات تیم ملی فوتبال زنان بزرگسالان گفت: شما امروز نمونه‌اش را می‌بینید؛ مطمئن باشید که این فدراسیون آن‌چه که توان و بضاعت داشته باشد که کمک کند، هم به توسعه فوتبال زنان و هم به نگاه عدالتی در این مسیر قدم برخواهد داشت. من فکر می‌کنم -چون فدراسیون در حال حاضر فدراسیون نوپایی است و با مشکلات عدیده‌ای مواجه است- اما شما می‌بینید که بعد از حدود دو ماه که فدراسیون جدید روی کار آمده، تیم ملی فوتبال زنان با هدایت سرکار خانم ایراندوست بسیار باتجربه و تیم همکاران‌شون مشغول به کار هستند. تیم ملی جوانان را هم بازدیدی داشتیم، سرکار خانم آزمون و من دیدم چه نگاه تخصصی داشتند و برای خودم هم حائزاهمیت بود که از اقصی نقاط ایران در حوزه جوانان آمدند و امروز در اردوی تیم ملی هستند.

 

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اولویت‌های کاری فدراسیون در حوزه زنان تصریح کرد: حتی ما امروز به دوستان هم اعلام کردیم که با توجه به این‌که محدودیت در حوزه پایه‌ها داریم، تیم ملی جوانان را به دو تیم الف و ب تبدیل کنید؛ این هم کار بسیار بسیار مهمی است و فدراسیون هم علی‌رغم محدودیت‌های مالی که دارد سعی می‌کنیم توسعه فوتبال بانوان جزو اولویت‌های کاری‌مان باشد. امیدوارم خداوند عالم به اسم و اذنش ما را در این راستا کمک کند و باعث شویم که خوشحال کنیم قشر زیادی از جامعه کشور را، به خصوص خانواده‌ها.


عزیزی‌خادم ادامه داد: انشالله من از سرکار خانم موسوی هم در جلسه‌ای که با خانم آزمون و مهینی داشتیم، خواسته‌ام که در این راستا حتما کنگره برگزار کنید و با تمامی ذی‌نفعان و بازیگران این عرصه جلسه بگذارید. آموزش و پرورش، مشاورین بانوان در استانداری، شهرداری‌ها و ... و بتوانیم متکثر کنیم و فوتبال را در حوزه آموزش بتوانیم به دل خانواده‌ها ببریم. حتی به همین مقدار، چون من مطمئن هستم که به هر مقدار که فوتبال در حوزه بانوان گسترش پیدا کند، قطعا به گسترش و شکوفایی در حوزه آقایان کمک خواهد کرد و من فکر می‌کنم این نکته بسیار مهمی‌ست که مغفول مانده است.

 

وی با اشاره به رسالت تبیین شده برای فدراسیون فوتبال در حوزه زنان گفت: نکته‌ای که باعث شده تا به فوتبال بانوان توجه نشود و ما کاملا آگاهانه و با مطالعه در این مسیر قدم برداشتیم. این رسالت ماست و به همین دلیل ما باید این مسیر را ادامه بدهیم که فوتبال را در دل خانواده‌ها متکثر کنیم، با حفظ کرامت و شأن و منزلت اسلامی و با استفاده آموزه‌های اخلاقی، انسانی و اسلامی‌مان. در آستانه عید فطر هستیم و به همه شما عزیزان و ملت عزیز ایران تبریک می‌گویم و این هم روز بسیار مبارکی بود که قسمت ما خدمت عزیزان برسیم؛ امیدوارم با این نگاه توسعه‌ای که فوتبال به دل خانواده‌ها برود، ما بتوانیم بخش کوچکی از وظیفه‌مان در این راستا بتوانیم انجام بدهیم.

 

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در واکنش به انجام بازی دوستانه برای تیم ملی زنان در ورزشگاه آزادی، پاسخ داد: حالا من دیدم که خانم ایراندوست درباره شالروا هم صحبت کردند اما این‌ها در حد گفتمان و صحبت بوده است؛ امیدوارم که این اتفاقات بیفتد و فوتبال زنان بتواند هم از فضای بین‌المللی بهره‌مند شود و هم از تمام زیرساخت‌ها بتواند استفاده کند. این‌که حرف خوبی است. امیدوارم که محقق شود، ورزشگاه آزادی که صرفا متعلق به آقایان نیست و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

او ادامه داد: به زعم من مشکلی نیست اما ورزشگاه آزادی در مالکیت ما نیست، امروز اگر شما درباره این‌جا (کمپ تیم ملی) صحبت کنید، می‌گوییم حتما بازی می‌گذاریم و بانوان هم بیایند، هیچ مشکلی نیست اما آن‌جا صفر تا صد در اختیار ما نیست. اگر آن‌ها برنامه‌ای داشته باشند که منافاتی با برنامه‌های فدراسیون فوتبال و بحث شرکت توسعه و تجهیز نداشته باشد، حتما در این مسیر قدم بر می‌داریم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال هم‌چنین در واکنش به صحبت او درباره حضور برانکو در تیم ملی فوتبال ایران، پاسخی کوتاه داد و گفت: من راجع به کسی صحبت نکرده‌ام.

دیدگاه‌ها