کد خبر : 1755062 | 23 اردیبهشت 1400 ساعت 10:52 | 39.8K بازدید | 25 دیدگاه

ماموریت جدید مدافعان آبی؛ خطا در یک سوم ممنوع

اینبار هم دربی در شرایطی برگزار می شود که دو تیم وضعیت حساسی در جدول رده بندی دارند.

ماموریت جدید مدافعان آبی؛ خطا در یک سوم ممنوع

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس برای تکرار قهرمانی پنجم یک رقیب جدی دارد به نام سپاهان که با هر لغزش و امتیازی که می دهد این تیم را به جام نزدیک تر خواهد کرد و استقلال هم برای امیدوار ماندن به قهرمانی باید این بازی را ببرد. استقلال 8 امتیاز از پرسپولیس عقب است. در صورتی که این بازی را ببرد اختلاف به 5 امتیاز خواهد رسید و در صورت پیروزی در بازی معوقه هم اختلاف به دو امتیاز خواهد رسید. به نوعی می شود گفت این بازی آخرین فرصت برای تیم آبی برای کم کردن فاصله با پرسپولیس است.

 

پرسپولیس یکی از تیم های خوب این فصل لیگ برتر در ضربات ایستگاهی است و حتی در بازی با سپاهان هم روی ضربه ی ایستگاهی به گل رسید. هم چنین ضربات سر سید جلال حسینی این فصل امتیازات ارزشمندی را برای تیم پرسپولیس به ارمغان آورده است. فرهاد مجیدی با علم به این موضوع از مدافعان و هافبک های دفاعی تیمش خواسته در جریان بازی تا جایی که ممکن است در منطقه یک سوم دفاعی روی بازیکن حریف مرتکب خطا نشوند و به جای خطا تلاش کنند با من تو و من و هم چنین پوشش فضا حملات حریف را در نهایت خنثی کنند.

شاید به بهانه ی مهار بازیکنان سر زن پرسپولیس در بازی فردا شب فرهاد مجیدی استفاده از مدافعان بلند قامت را در ترکیب خط دفاعی تیمش در دستور کار قرار دهد و مدافعی چون عارف غلامی روی نیمکت بنشیند به خصوص که در بازی با ذوب آهن مرتکب اشتباه فاحشی در از دست دادن توپ شد و این اشتباه به قیمت یکی از گل های تیم ذوب آهن تمام شد.

 

و باید به این نکته اشاره کرد در فوتبال امروز استفاده از ضربات ایستگاهی یکی از تاکتیک های موثر برای رسیدن به گل است و تیم های حرفه ای شیوه های مختلف را برای رسیدن به گل تمرین می کنند و استفاده از ضربات ایستگاهی بخش های مهمی را از تمرین طول هفته تشکیل می دهد. این موضوع در پرسپولیس نمود بیشتری نسبت به سایر تیم های لیگ برتری دارد به خصوص که سید جلال حسینی با جایگیری خوب و ضربات سر خوبی که به توپ می زند برای پرسپولیس امتیازات ارزشمندی را به ارمغان آورده است. در نقطه ی مقابل همان طور که اشاره شد استقلال برای عدم ایجاد موقعیت برای پرسپولیس و هم چنین مقابله با این ضربات برنامه ریزی کرده است.

دیدگاه‌ها