کد خبر : 1755085 | 23 اردیبهشت 1400 ساعت 11:58 | 43.3K بازدید | 6 دیدگاه

ماجراجویی‌های جدید گلر سابق یونایتد

فابین بارتر راننده شد؛ چه راننده‌ای (عکس)

فابین بارتز سنگربان مشهور سالهای گذشته منچستریونایتد، این روزها در نقش یک راننده حرفه ای در مسابقات اتومبیل رانی شرکت می کند.

به گزارش "ورزش سه"، قطعا نام فابین بارتز برای علاقه مندان به فوتبال یادآور خاطرات دوران طلایی تیم ملی فرانسه و باشگاه منچستریونایتد خواهد بود. دروازه بانی که با موهای از ته تراشیده و ریش پروفسوری، چهره ای ماندگار را از خودش در ذهن علاقه مندان به فوتبال به ثبت رساند که به دلیل واکنش های عجیب و غریبش درون دروازه، او را به یک گلر خاص تبدیل کرد.


بارتز که با تیم ملی فرانسه در جام جهانی 1998 عنوان قهرمانی را کسب کرد، به دلیل نمایش های نامنظمش معروف شد ولی این مسئله نیز دلیلی بر عدم علاقه سرالکس فرگوسن سرمربی وقت منچستر به وی نشد. او در سال 2000 راهی یونایتد شد تا جایگزینی برای پیتر اشمایکل بزرگ باشد که با کسب سه گانه در سال 1999 منچستر را ترک کرده بود.
با این وجود شغل بارتز از زمان بازنشستگی به دنیایی دور از فوتبال ختم شده است. او یک راننده حرفه ای در مسابقه اتومبیل رانی و مالک یک تیم است و در حال حاضر خودش را برای چهارمین حضور در مسابقات جهانی 24 ساعته لومان فرانسه آماده می کند.

 

1600901

 

1600898

 

بارتز که دو قهرمان لیگ جزیره را در کارنامه دارد، در سال 2008 وقتی در مسابقات پورشه کاررا فرانسه شرکت می کرد اتومبیلرانی را بصورت حرفه ای آغاز کرد. اوج شغلی او در سال 2013 زمانی بود که قهرمان GT فرانسه شد. بارتز همچنین یک تیم مسابقه ای با الیویه پانیس ستاره سابق فرمول 1 فرانسوی که در سال 1996 برنده جایزه بزرگ موناکو شد، تشکیل داد.

 

1600899

 

1600902

 

1600897

 

1600900

 


هواداران منچستر یونایتد که رفتارهای تا حدودی غیر قابل اعتماد بارتز را در بازی های شیاطین سرخ به خاطر می آورند، ممکن است تا حدی نگران باشند که او اکنون در حال آزمایش واکنش های خود در مسابقات اتومبیل رانی باشد ولی این گلر سابق یونایتد که اکنون 49 ساله است، اصرار دارد که این علاقه به مسابقات اتومبیل رانی، از گذشته با او همراه بوده است.


بارتز در مصاحبه با SunSport گفت: من همیشه عاشق اتومبیلرانی بوده ام، حتی زمانی که فوتبال بازی می کردم. این رشته همیشه مرا شیفته خود می کرد. من می خواستم درک کنم که حضور در مسابقات اتومبیل رانی چه حسی دارد. برای آزمایش آن مجبور شدم تا پایان دوران فوتبالم صبر کنم.


دوران فوتبالی بارتز مطمئناً موفقیت آمیز بوده است. او در سال 1993 با مارسی قهرمان لیگ 1 فرانسه شد و با موناکو به قهرمانی در چمپیونزلیگ رسید و در طول سه فصل 139 بار برای منچستریونایتد بازی کرد. با این حال بارتز در خلق لحظات عجیب و غریب استعداد زیادی داشت. او بارها از دروازه اش خارج می شد و حتی فرگوسن یک بار به شوخی گفت که او ممکن است در پست دیگری، بهتر از دروازه بانی کار کند.


پانیس راننده سابق F1 درباره بارتز به Omnisport گفت: من چیزهای زیادی از او آموخته ام و واقعاً خوشحالم که با فابین کار می کنم. او یک راننده خارق العاده است و دیدن آنچه که به دست آورده شگفت آور است.

 

دیدگاه‌ها