کد خبر : 1755135 | 23 اردیبهشت 1400 ساعت 21:28 | 5.2K بازدید | 10 دیدگاه

کارگروهی که ریشه خشونت را دنبال می‌کند؛ 

عناوین تحقیقی کارگروه خشونت در ورزش

مربی تیم سپاهان از ایجاد کارگروهی علمی برای بررسی خشونت ها و بحران های اجتماعی و سیاسی و تاثیر آن در روانشناسی بحران و خشونت ورزشی خبر داد و عناوین تحقیقی این کارگروه را هم مشخص کرد.

عناوین تحقیقی کارگروه خشونت در ورزش 

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال ایران سال هاست که از نظر مسائل اخلاقی و اجتماعی با معضلات زیادی مواجه است. بی اخلاقی ها و اتفاقات زشتی که شایسته یک محیط ورزشی نیست، مدت هاست که در فوتبال به یک امر بدیهی تبدیل شده و این بسیار آزار دهنده بوده و تاثیر نامطلوبی هم روی جامعه دارد. همان گونه که جامعه خود می تواند در محیط ورزش تاثیر خود را به صورت کاملا مستقیم نمایان سازد.


 علیرضا مرزبان، مربی تیم سپاهان در گفت و گو با خبرنگار ما خبر از تشکیل کارگروهی برای برای بررسی خشونت ها و بحران های اجتماعی و سیاسی و تاثیر آن در روانشناسی بحران و خشونت ورزشی خبر داد و در پایان صحبت‌هایش عناوین تحقیقاتی برای کشف دلایل خشونت در فوتبال را مطرح کرد.

 

صحبت های مرزبان را در ادامه می خوانید:


*درگیری تقریبا در تمام استادیوم ها هست


درگیری هایی که تقریبا در همه استادیوم های ما هست، مسائلی که پیرامون فوتبال اتفاق می افتد و نقش و تاثیری که در فرهنگ دارد، من را به این نتیجه رساند که ما باید به این موضوع به صورت علمی توجه کنیم تا بتوانیم به وظایف اجتماعی مان هم عمل کرده باشیم. به دنبال این، در تماس با روانشناسان و جامعه شناسان خوبی که داریم یک کارگروه را تشکیل دادیم.

 

*مبنای کارمان زیرساخت های اجتماعی است


این کارگروه مبنای کار خود را بر اساس زیرساخت های اجتماعی و بحران های خشونت هماهنگ کرده است. به دنبال این هستیم که این مساله را کارشناسی کنیم و بتوانیم و به جامعه ورزشی و جامعه ایران کمک کنیم که چطور می توانیم با خشونت ها و بحران های اجتماعی و تاثیر آن در ورزش برخورد کنیم.


 
سعی در دور کردن جامعه ورزش از تنش را داریم


ما تصمیم بر این داریم که مقالاتی در این مورد بنویسم و در مورد ریشه های اساسی این بحران و خشونت ها تحقیق کنیم. امیدواریم که بعد از اینکه کارشناسان دیگر به ما ملحق شده و نظرات شان را در این مورد به ما بگویند بتوانیم در یک کنگره بزرگ این مساله را مطرح کنیم. کنگره ای که در حضور روانشناسان و جامعه شناسان می خواهیم ریشه یابی جریانات خشونت در ورزش و به خصوص فوتبال ایران را مطرح کرده و بتوانیم راهنمایی باشیم برای اینکه چطور می توانیم از این بحران ها رد شویم و سعی کنیم جامعه ورزشی مان که نیاز به آرامش بیشتری دارد را از تنش ها دور کنیم.
 


اساس این کارگروه تحقیقات علمی خواهد بود


اساس این کارگروه تحقیقات علمی خواهد بود. تمام تلاش ما این است که با کسانی که تجربه بالا و حس خوبی در این کار دارند بتوانیم تاثیرگذاری خشونت اجتماعی در ورزش و خشونت در ورزش و تاثیر آن در جامعه را بررسی کنیم تا بتوانیم به هواداران مان این سیگنال های خوب را بدهیم که امنیت اجتماعی و رعایت کردن اخلاق، اصولی است که ما می توانیم علیرغم تمام حرفه ای بودن آن را رعایت کنیم.

 

برای رسیدن به یک راهکار علمی و راهگشا، نیاز به انجام مقالات تحقیقی متعدد و متفاوت در زمینه های مختلف است، که کارگروه شکل گرفته، عناوین زیر را برای کشف دلایل ایجاد خشونت در فوتبال ایران در نظر گرفته است: 


۱_ بررسی علل و عوامل روانشناختی و جامعه شناختی خشونت در فوتبال (ورزشکاران-هواداران) و راه‌های پیشگیری و کاهش آن.
۲_ نقش باشگاهها، مدیران، ورزشکاران و هواداران در ایجاد خشونت در فوتبال
۳_فوتبال و هواداران؛ عامل خشونت یا قربانی خشونت
۴_خشونت از فوتبال به سمت هواداران می رود یا بر عکس از هواداران به ورزشکاران منتقل می‌شود؟
۴_راههای کاهش خشونت بین هواداران کدام است؟
۵_نقش داوری در ایجاد خشونت در فوتبال.

 

*این کارگروه به صورت رسمی کار خود را آغاز کرده است و باید دید در شرایطی که طی سال های اخیر خشونت و نفرات در فوتبال ایران رو به فزونی بوده است، آیا این تحقیق علمی می‌تواند در ماه های آینده و فصول پیش روی لیگ برتر خشونت پیرامون فوتبال را کاهش دهد یا همچنان فوتبال ایران درگیر با معضل خشونت خواهد ماند، که امکان تفکر و تصمیم گیری منطقی را از مسئولان فوتبال و زیرمجموعه‌هایش سلب می‌کند.

دیدگاه‌ها