کد خبر : 1755154 | 23 اردیبهشت 1400 ساعت 18:46 | 7.7K بازدید | 4 دیدگاه

لک vs مظاهری؛ دوئل برای کلین شیت شماره یک

دروازه بانان پرسپولیس و استقلال فردا دومین دربی خود را با پیراهن این دو تیم انجام خواهند داد.

به گزارش "ورزش سه"، دروازه بانی همیشه جزو جذاب ترین بخش های فوتبال است. هر تیمی برای موفقیت به یک دروازه بان خوب و آماده نیاز دارد؛ چیزی که به نظر می رسد دو تیم پرسپولیس و استقلال از بابت آن در بازی فردا مشکلی نداشته باشند. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در دربی شماره 95 حامد لک را درون دروازه پرسپولیس و رشید مظاهری را درون دروازه استقلال خواهیم دید؛ دروازه بانانی که دربی رفت این فصل، اولین تجربه شان بود. لک و مظاهری در دیدار رفت در شرایطی جالب به میدان رفتند، شرایطی که می خواهیم آن را با شرایط فعلی شان مقایسه کنیم.

 

1601017

 

دروازه بانان استقلال و پرسپولیس، در حالی ماموریت حراست از دروازه تیم هایشان در دربی 94  را بر عهده داشتند که از نظر آماری، در شرایطی کاملا مساوی با یکدیگر قرار داشتند. بر اساس آمار، لک و مظاهری تا پیش از دربی رفت در 7 بازی (630 دقیقه) برای تیم هایشان به میدان رفته و 5 بار موفق به رقم زدن کلین شیت شده بودند. میانگین گل خورده هر دو دروازه بان، 0.3 گل در هر بازی بود. در چنین شرایطی، دوئل لک و مظاهری برگزار شد و هیچکدام از دو دروازه بان موفق به ثبت کلین شیت نشده و با دریافت دو گل به کار خود خاتمه دادند.

 

1601016

 

حال در دور برگشت بار دیگر شاهد رویارویی این دو دروازه بان خواهیم بود. دروازه بانانی که در دومین تجربه دربی خود به دنبال ثبت کلین شیت خواهند بود؛ کاری که در بازی رفت موفق به انجام آن نشده بودند. در چنین شرایطی نگاهی داریم به عملکرد آماری لک و مظاهری تا پایان هفته بیست و دوم و پیش از بازی فردا:

 

حامد لک از نظر تعداد بازی در شرایط بهتری نسبت به همتای خود در استقلال قرار دارد. او در حالی 20 (1800 دقیقه) بازی برای پرسپولیس انجام داده که رشید مظاهری در 16 بازی (1440 دقیقه) برای استقلال به میدان رفته است. لک در طول بازی های این فصل (لیگ برتر) 11 بار موفق به ثبت کلین شیت شده و این تعداد برای رشید مظاهری 8 است؛ به این ترتیب گلر سرخ پوشان در 0.55 درصد بازی ها دروازه تیمش را بسته نگه داشته و گلر آبی ها نیز در 0.50 درصد بازی هایی که درون دروازه بوده موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش شده است.

 

لک این فصل 4 بازی بیشتر از مظاهری درون دروازه قرار گرفته و میانگین مهار دو دروازه‌بان تقریبا برابر بوده است. اما مظاهری میانگین گل خورده کمتری داشته است. مظاهری نزدیک به 19% از شوت‌های در چارچوبش را گل خورده و این عدد برای حامد لک نزدیک به 22% است. یک نکته جالب در مورد این دوازه بان این است که هیچ کدام از آنها تا این جای فصل موفق به مهار ضربه پنالتی حریفان نشده اند.

دیدگاه‌ها