کد خبر : 1755296 | 24 اردیبهشت 1400 ساعت 12:32 | 115K بازدید | 6 دیدگاه

لحظه دردناک مصدومیت دوباره سهراب

تصاویر تلخ حذف مرادی از المپیک توکیو

سهراب مرادی بعد از مدت ها تلاش دست آخر وداع تلخی با المپیک توکیو در مسابقات گزینشی کلمبیا داشت.

تصاویر تلخ حذف مرادی از المپیک توکیو

به گزارش "ورزش سه"، سهراب مرادی که اوج گرفتنش از المپیک ریو آغاز شد و یکی از طلاهای غافلگیر کننده ایران در بزرگترین رویداد ورزشی جهان در سال 2016 کسب کرد، تا دو سال بعد از آن هم طلاهای جهانی و آسیایی را در وزن 96 کیلوگرم(94 کیلوگرم سابق) درو می کرد.


شکستن رکوردهای جهان و بالا بردن وزنه هایی همچون 190 کیلوگرم در یکضرب و 230 کیلوگرم در دوضرب که در تمرینات به 240 کیلوگرم هم می رسید، این نوید را می داد که سهراب برای دومین طلای المپیکی خود دورخیز کرده است.

 

1601370


با این حال ابتدا مصدومیت از ناحیه کمر و سپس دررفتگی کتف، باعث شد او چند بار به آلمان اعزام شود و دو بار زیر تیغ جراحی برود. این مصدومیت های سنگین نه تنها سهراب مرادی از آمادگی بالای خود دور کرد، بلکه فرصت کسب سهمیه المپیک در سیستم جدید گزینشی را هم از او گرفت.


با تعویق افتادن یک ساله المپیک همه اهالی وزنه برداری امیدوار بودند سهراب مصدومیت را پشت سر گذاشته و بتواند در مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان آخرین مرحله گزینشی خودش را با رکوردهایی که در مجموع ثبت می کند، به المپیک برساند، اما سهراب حتی طلای آسیایی را هم کسب نکرد.

 

1601303


آخرین شانس برای رزرو بلیت المپیک توکیو رفتن به گزینشی کلمبیا بود. در حالی که کیانوش رستمی به خاطر فاصله کم مسابقات آسیایی و کلمبیا از آخرین شانس خود هم گذشت، اما سهراب مرادی همراه با محمدحسین برخواه راهی کلمبیا شد و اگر در مجموع رکورد 388 کیلوگرم را ثبت می کرد، به عنوان بهترین وزنه بردار آسیایی المپیکی می شد.

 


سهراب همچون مسابقات آسیایی با 170 کیلوگرم در یکضرب شروع کرد و توانست به سختی و با فشار زیاد این وزنه را مهار کند، اما داوران به این وزنه را برایش ثبت نکردند. مرادی که به نظر می رسید به خاطر خستگی بیش از حد، آماده زدن وزنه های سنگین نیست، برای بار دوم پشت وزنه 170 کیلویی قرار گرفت و آن را به زحمت مهار کرد و حتی سه چراغ سفید هم از داوران گرفت، اما در هنگام پایین انداختن از ناحیه مچ دست به شدت مصدوم شد.

 

1601304


مصدومیت شدید سهراب مرادی باعث انصراف او از حرکت سوم یکضرب و مجموع حرکات دوضرب شد تا همینقدر تلخ وزنه بردار طلایی ایران در ریو با المپیک توکیو وداع کند.
حالا ایران تنها یک سهمیه برای المپیک توکیو در وزنه برداری کسب کرده که در اختیار علی داوودی است. او نیز قطعا شانسی برای کسب مدال طلا با حضور لاشا تالاخادزه آماده نخواهد داشت.


بدین ترتیب سهراب مرادی و کیانوش رستمی، دو طلایی ایران در ریو در توکیو نیستند و وزنه برداری ایران هم شانسی تکرار طلاهای المپیک قبلی نخواهد داشت.
شاید این صحنه های تلخ روی تخته وزنه برداری کلمبیا حتی پایان بخش ورزش حرفه ای سهراب مرادی باشد؛ وزنه برداری که در سال های اخیر بارها با مصدومیت های شدید جنگید، اما در نهایت هم با یک مصدومیت تلخ به هدفش نرسید.

دیدگاه‌ها