کد خبر : 1755316 | 24 اردیبهشت 1400 ساعت 14:06 | 11.1K بازدید | 1 دیدگاه

"کوچکترین تیم‌ها نیز باید بتوانند به رویاهای‌شان برسند"

انتقاد تند الکس فرگوسن از پروژه سوپرلیگ

سر الکس فرگوسن، اسطوره باشگاه منچستریونایتد، درباره پروژه شکست خورده سوپرلیگ با صراحت صحبت کرده است.

انتقاد تند الکس فرگوسن از پروژه سوپرلیگ

به گزارش "ورزش سه"، سر الکس فرگوسن، سرمربی سابق منچستریونایتد، برنامه تیم های بزرگ اروپایی برای تشکیل سوپرلیگ را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

تشکیل سوپرلیگ اروپا ماه گذشته توسط 12 باشگاه عضو موسس، از جمله منچستریونایتد که یکی از به اصطلاح بیگ سیکس لیگ برتر است، اعلام شد.

یکی از اصول اصلی سوپرلیگ این بود که 15 عضو موسس این لیگ، از جمله بیگ سیکس، هر فصل به طور خودکار در این مسابقات حضور دارند و فقط پنج جایگاه برای سایر باشگاه ها در دسترس است.

این امر واکنش عظیمی را از سوی هواداران ایجاد کرد که باعث چرخش سریع باشگاه های دخیل در این پروژه شد و همه به جز سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس از این مسابقات کنار کشیدند.

 

1601337

 

طبق گزارشات اد وودوارد، مدیر اجرایی یونایتد، یکی از اصلی ترین چهره های پشت پرده سوپرلیگ بود و او نیز پس از شکست خوردن پروژه سوپرلیگ متعاقبا اعلام کرد که در پایان سال 2021 از سمت خود رد یونایتد استعفا خواهد داد.

اکنون فرگوسن آشکارا این سوپر لیگ و برنامه های مشابه را محکوم کرده و پیروزی خود در جام برندگان جام با تیم ابردین را به عنوان مدرکی مبنی بر آسیب رساندن حذف شایسته سالاری در این ورزش ذکر کرده است.

1601340

 

اسطوره اسکاتلندی معتقد است که این پروژه ها مانع از رسیدن چنین باشگاه هایی به رویاهای‌شان خواهند شد و این مغایر با اصل اساسی این ورزش است.

فرگوسن گفت: "به عنوان یک بازیکن من در فوتبال اروپا برای رنجرز و دانفرملاین بازی کردم. سپس به عنوان سرمربی، هدایت یک باشگاه استانی به اسم ابردین را بر عهده گرفتم و در فینال (جام برندگان جام در سال 1983) در گوتنبرگ رئال مادرید را شکست دادیم.

 

1601339

 

این یک باشگاه استانی کوچک بود که به رویایش تحقق می بخشید. هر باشگاهی باید بتواند رویای به دست آوردن آنچه ابردین به دست آورد را داشته باشد.

شما نمی توانید هرگز فراموش کنید که دلیل اصلی محبوبیت فوتبال این بود که کوچکترین و ضعیف ترین آدم ها هم می توانند تا قله اورست بالا بروند. این بهترین توصیفی است که من می توانم در این مورد بکنم. ما بدون این اصل واقعا نمی توانیم به فوتبال ادامه دهیم."

 

 

 

دیدگاه‌ها