کد خبر : 1755338 | 24 اردیبهشت 1400 ساعت 15:59 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

روایت نوری از دو خاطرات متضادش در دربی (عکس)

هافبک سابق پرسپولیس در بخشی از گفت و گوی خود با آنتن به دو خاطره متفاوت اش از دربی های پایتخت اشاره کرد.

روایت نوری از دو خاطرات متضادش در دربی (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، استقلال تهران امروز در حالی دربی شماره 95 را مقابل پرسپولیس تهران برگزار می کند که روی نیمکت خود سرمربی را دارد که خاطرات شیرینی از تقابل با رقیبه دیرینه را برای هواداران تیمش خلق کرده است. یکی از این خاطرات به دربی شماره 71 بر می گردد؛ دیداری که روز 31 شهریور 1390 با برتری دو بر صفر استقلال به پایان رسید. استقلال در این دیدار با گل های مجتبی جباری و فرهاد مجیدی، پرسپولیس را شکست داد. یکی از اتفاقات مهم دربی 71 پنالتی بود که محمد نوری آن را از دست داد.

 

در حالی که استقلالی ها بعد از گل اول (فرهاد مجیدی) دو بار توسط مجتبی جباری و میلاد میدواوودی تیرک دروازه پرسپولیس را لرزانده بودند، پرسپولیسی ها روی حرکت بادامکی صاحب یک ضربه پنالتی شدند تا بازی را به تساوی کشانده و از فشار حریف بکاهند. محمد نوری، هافبک سرشناس آن روزهای پرسپولیس، پشت این ضربه ایستاد و در حالی که هواداران سرخ منتظر باز شدن دروازه مهدی رحمتی بودند، نوری پنالتی خود را به بیرون زد. هافبک سابق پرسپولیس که میهمان آنتن بود، بعد از گذشت حدود یک دهه، از این پنالتی صحبت کرد:

 

1601391


این پنالتی است که محمد نوری مقابل استقلال از دست داد. سید مهدی رحمتی با وجود اینکه جهت توپ را درست تشخیص داده بود اما اگر ضربه نوری در چارچوب بود، بعید به نظر می رسید که بتواند آن را مهار کرد.

 

 

"سرمربی تیم آقای استیلی بود؛ تیم نتایجی بدی گرفته بود و فشار زیادی وجود داشت. در آن بازی من یک پنالتی از دست دادم و بعدا فهمیدم که عجب پنالتی را نزده ام. یکی دو ماه بعد از آن هم، هنوز تحت فشار بودم. من اصلا نمی خواستم آن پنالتی را بزنم؛ پنالتی زن آن فصل من نبودم. آقای کریمی پنالتی زن اول ما بود که مصدوم شد، رفت بیرون و نزد. من در برابر عمل انجام شده قرار گرفتم. کس دیگری از بچه ها هم حاضر نشد که پنالتی را بزند. واقعا روی پنالتی تمرکز نداشتم و در حالی که نمی خواستم بزنم، توپ خیلی بد زیر پایم آمد و خیلی هم بد زدم."

 

1601394

 

محمد نوری در دربی شماره 79 گل اول پرسپولیس را زده و این تیم را به بازی برگرداند؛ گلی که در ادامه باعث شد تا پرسپولیسی ها برای کسب برد انگیزه گرفته و بازی یک بر صفر باخته را با برد دو بر یک به پایان برسانند.

 

 

البته محمد نوری خاطرات شیرینی هم از دربی دارد؛ سه سال بعد از آن پنالتی که خراب شد؛ پرسپولیس در روز دوم آذر ماه سال 1393 به مصاف استقلال رفت و در حالی با گل دقیقه 45 سجاد شهباززاده از حریف پیش افتاده بود، با نتیجه دو بر یک بازی را واگذار کرد. محمد نوری در دقیقه 72 این بازی گل تساوی تیمش را با ضربه سر وارد دروازه استقلال کرد و ده دقیقه بعد هم امید عالیشاهی گل دوم را زد که یک دقیقه بعد از زمین بازی اخراج شد. نوری در مورد این دیدار نیز صحبت کرده و به شادی گل معروفش اشاره کرد:

 


1601392


محمد نوری معتقد است که بعد از این گل، شادی های گل مختلفی انجام داد که بعضی هایش اصلا پخش نشد!

 

 

"در آن بازی هم فشار زیادی بود؛ در آن دیدار هم یک بر صفر عقب بودیم و استقلال از نظر مهره ای واقعا از ما قوی تر بود. آنها از نظر جدولی هم بهتر بودند. خواست خدا بود و بچه ها هم خیلی تلاش کردند و توانستیم دو بر یک پیروز شویم. بعد از این گل شادی های زیادی که کردم که بعضی هایش را اصلا نشان نداد که احتمالا منشوری بود. (با خنده)"

دیدگاه‌ها