کد خبر : 1755385 | 24 اردیبهشت 1400 ساعت 18:37 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

پیشکسوتان سرخابی و کری‌های قبل از دربی 95

جمعی از پیشکسوتان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال با حضور در استودیو آنتن ضمن خاطره‌نگاری از دیدارهای قبلی به توضیح درباره این جدال پرداختند.

به گزارش "ورزش سه"، دربی 95 از دقایقی دیگر در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد و شاگردان یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی در جدال برگشت لیگ بیستم برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت و امیدوار به کسب نتیجه مطلوب از این جدال خواهند بود.

 

ورزش سه و استودیوی آنتن اینبار هم همانند رویدادهای مهم گذشته با دعوت از برخی کارشناسان و پیشکسوتان اینبار برای جدال دربی 95 ضمن خاطره نگاری از آنها در خصوص تقابل‌هایی که در این بازی داشتند، در خصوص جدال شاگردان فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی نیز به گفتگو پرداخت. حمید ابراهیمی با دعوت از پیروز قربانی، صادق ورمزیار، علیرضا نیکبخت واحدی، ادموند اختر، فرشاد پیوس، محمد نوری، مهدی امیرآبادی، منصور رشیدی، حمید درخشان و داوود سیدعباسی به صحبت درباره این جدال پرداخت. بازیکنانی که هر کدام امضای خاص در دوران حضور در این تقابل جذاب را به نام خود کرده‌اند.

 

 

1601474

 

فرشاد پیوس مهاجم گلزن و اسطوره‌ای پرسپولیس با اشاره به قدرت تهاجمی هر دو تیم و اینکه دوست داشت فرشید اسماعیلی هافبک حریف در جمع سرخپوشان حضور داشته باشد، از حسرت خود برای رد پیشنهاد مربیگری پرسپولیس در دوره سرمربیگری افشین قطبی یاد کرد و مدعی شد در آن مقطع به دلیل مشکلات مالی و پیشنهاد مالی کمتر حبیب کاشانی آن را رد کرده است.

 

1601470

 

ادموند اختر، مهاجم اسبق استقلال نیز که دو گل در این بازی به ثمر رسانده ضمن تشریح اتفاقات دربی‌هایی که در آن حضور داشته، مدعی شد در دوره سرمربیگری منصور پورحیدری شانس جبران شکست 6گله را داشته‌اند اما بازی دفاعی در نیمه دوم بعد از برتری سه گله مانع از این اتفاق شده است.

 

1601476

 

مهدی امیرآبادی، مدافع سابق استقلال نیز که یکی از پاس‌ گل‌های جذاب دربی را به نام خود کرده‌، ضمن اشاره به این موضوع که شاگردان فرهاد مجیدی شانس دستیابی به امتیاز از این بازی را دارند، با اشاره به مدرک تحصیلی‌اش ابراز امیدواری کرد مدیریت فوتبال به کسانی سپرده شود که شناخت کافی از این ورزش دارند.

 

1601473

 

حمید درخشان، سرمربی و پیشکسوت پرسپولیس نیز به شکل جالبی پا به استودیو آنتن گذاشت. او که به دلیل عمل جراحی با عینک در استودیو حاضر شده بود، بعد از تحلیل دربی پیش رو بار دیگر به موضوع اختلافش با علی دایی و قبول سرمربیگری این تیم در روز جنجالی استادیوم درفشی فر، مدعی شد که سند پرسپولیس به نام شهریار نخورده بود که او از این موضوع ناراحت باشد.

 

علیرضا نیکبخت واحدی، یاغی فوتبال ایران که علیرغم استعداد شگفت انگیزی که داشت نتوانست به آنچه که تصور می‌شد برسد، ضمن پشیمانی از حضور در پرسپولیس خود را پیشکسوت استقلال معرفی کرد و به ماجرای جنجالی فرودگاه و خط خوردن از اردوی تیم ملی در دوره علی دایی که در آن مقطع حاشیه زیادی را به دنبال داشت، اشاره کرد و توضیح داد.

 

داوود سیدعباسی دیگر یاغی سرخابی بود که او نیز شانس استقلال را برای کسب امتیاز از این بازی زیاد دانست و مدعی شد که خود را یک استقلالی می‌داند که برای حریف نیز احترام زیادی قائل است. هافبک سابق آبی‌ها در بخشی از این گفتگو به ماجرای دیدار با آنیانگ کره جنوبی پرداخت که استقلال در زمین پر آب و گل آلود آزادی جام را از دست داد. او مدعی است که تدارکات حاضر در استادیوم در بین دو نیمه منطقه جریمه استقلال را با فرغون و ابر پاکسازی کردند و فرصت انجام این کار برای زمین حریف را نداشتند تا نماینده کره به راحتی موفق شوند توپ را در زمین این تیم به جریان در بیاورند و برنده این بازی شوند.

 

1601472

 

صادق ورمزیار، مدافع سابق استقلال نیز که سابقه 3 گل زده در دربی را دارد، مدعی است که سخت‌ترین پنالتی دوران خود را در دربی ثبت کرده و کار سختی برابر عابدزاده پشت سر گذاشته است.

 

1601475

 

محمد نوری، هافبک اسبق پرسپولیس نیز روزهای عجیبی را در دربی پشت سر گذاشته و یک بار گل سالم او با اعلام آفساید رد شد. او یک بار هم پنالتی تیمش را در این بازی از دست داد اما در ادامه یک برد بزرگ با پاس گلی دیدنی برای ایمون زاید به نام خود کرد و در نهایت نیز با گل به کارش در دربی دیگری خاتمه داده که مدعی است هر چه شادی گل بلد بود بعد از این گل اجرا کرده است.

 

1601458

 


در نهایت هم منصور رشیدی، گلر اسبق استقلال که در دربی 6گله حضور داشت و 4 گل در آن بازی دریافت کرد. گلر آبی‌ها صحبت‌هایی جنجالی در استودیو آنتن داشت. از حمله به برخی بازیکنان همدوره‌اش تا ماجرای این دربی جنجالی که ردپای کم کاری برخی بازیکنان تیمش را در آن پررنگ می‌داند. او مدعی است یکی از بازیکنان بعد از دریافت این شش گل و شکست در رختکن مدعی شده که فصل آینده به تیم حریف (پرسپولیس) خواهد رفت. رشیدی حضور پورخسروانی در رختکن تیم و بعد از شکست و تهدید بازیکنان استقلال را رد می‌کند. گلر آبی‌ها در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز مدعی شد در آن بازی اگر تا انتها در بازی حضور داشت شاید بیش از 10 گل دریافت می‌کرد و تعویض وی و حضور ناصر حجازی مانع از شکل گیری نتیجه بدتری شد.

 

شما می‌توانید از بخش ویدئوی ورزش سه، گفتگوی کامل چهره‌های حاضر در استودیوی آنتن و صحبت‌های آنها را ببینید.

دیدگاه‌ها