کد خبر : 1755766 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 08:35 | 61.6K بازدید | 28 دیدگاه

یکی باید شوت می زد،یکی باید پاس می‌داد

دیاباته و میلیچ؛ دو تصمیم اشتباه علیه مجیدی

دو بازیکن خارجی استقلال می توانستند با تصمیماتی درست در دو لحظه حساس و کلیدی، تیمشان را حداقل به یک گل برسانند.

دیاباته و میلیچ؛ دو تصمیم اشتباه علیه مجیدی

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در حالی شهرآورد 95 را از دست داد که روی تنها موقعیت مهم و جدی پرسپولیس، دروازه اش را باز شده دید و در طرف مقابل، در چند فرصت خوب گلزنی که آبی پوشان به دست آوردند، در باز کردن دروازه حامد لک ناکام بودند.


بازیکنان خارجی استقلال که تاکنون در تاریخ دربی های تهران موفق به گلزنی نشده اند، روز گذشته می توانستند با تصمیماتی بهتر و مناسب، حداقل زننده یا زمینه ساز یک گل برای تیمشان باشند، ولی دو تصمیم اشتباه میلیچ و دیاباته که دقیقا باید برعکس یکدیگر رخ می دادند، مانع از رساندن استقلال به گل در شهرآورد جمعه شدند.


در دقیقه 42 مسابقه، استقلال روی کار خوب تیمی میلیچ و مطهری می توانست یک موقعیت جدی را به روی دروازه پرسپولیس تدارک ببیند. یک و دوی خوب میلیچ با مطهری، بازیکن کروات آبی پوشان را درون محوطه جریمه صاحب فرصت کرد و در حالیکه انتظار می رفت میلیچ با یک شوت دروازه حامد لک را تهدید کند، به گمان اینکه مطهری برای تکرار حرکت یک و دو وارد محوطه جریمه شده است، چشم بسته توپ را به نقطه مدنظرش فرستاد ولی ارسلان که در همان پشت محوطه جریمه مانده بود، نتوانست از این فرصت استفاده کند و این توپ توسط مدافعین پرسپولیس راهی کرنر شد.

 

1602195

 

1602196

 

1602194


در این صحنه اگر چه توپ روی پای غیرتخصصی میلیچ بود ولی شاید اگر خود او به قصد باز کردن دروازه پرسپولیس اقدام به شوت زنی می کرد، صحنه خطرناک تری به روی دروازه حامد لک رخ می داد ولی این بازیکن در جایی که باید شوت می زد، پاس داد و همین مسئله منجر به از دست رفتن یک موقعیت خوب گلزنی شد.


در نیمه دوم عکس این اتفاق برای دیاباته رخ داد. در دقیقه 64 پاس خوب فرشید اسماعیلی در پشت محوطه 18 قدم به دیاباته رسید و این بازیکن پس از یک چرخش وارد محوطه جریمه شد و در حالیکه وریا غفوری را در سمت راست خودش داشت، تصمیم گرفت تا خودش برای گلزنی اقدام کند و با ضربه ای بی دقت، توپ را به آسمان کوبید و یکی از جدی ترین فرصت های دربی 95 از دست رفت.

 

1602198

 

1602199

 

1602197


در این لحظه که منطق حکم می کرد دیاباته باید با از خودگذشتگی، وریا را که در موقعیت بهتری بود صاحب توپ می کرد، اما این بازیکن تصمیم گرفت تا خودش به سمت دروازه پرسپولیس شوت زنی کند و این تصمیم اشتباه منجر به از دست رفتن فرصت بزرگی برای استقلال شد.


میلیچ و دیاباته در این دیدار می توانستند با تصمیم های درست، شانس استقلال برای گلزنی را افزایش دهند ولی در جایی که باید میلیچ شوت می زد، پاس داد و در جایی که دیاباته باید پاس می داد، شوت زد و همین مسئله منجر به شکست استقلال در دربی تهران شد.

دیدگاه‌ها