کد خبر : 1755767 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 08:49 | 71.4K بازدید | 0 دیدگاه

حاشیه نگاری از یک دلخوری تمام نشدنی؛ 

منصوریان-رحمتی؛ حتی به چشم هم نگاه نکردند

یک ساعت پیش از آغاز دربی تهران دو استقلالی سابق در شرایطی به عنوان سرمربی مقابل هم قرار گرفتند که برخلاف همیشه خبری از تعارف های الکی و نمایشی برخی سرمربیان که رابطه خوبی با هم دارند، نبود.

منصوریان-رحمتی؛ حتی به چشم هم نگاه نکردند

به گزارش "ورزش سه"، روز جمعه همه نگاه‌ها معطوف به ورزشگاه آزادی و دربی 95 بود، اما رویارویی دو استقلالی که از پرحاشیه ترین بازی های لیگ بیستم را پیش و پس از سوت پایان بازی رقم زد. رفتار منصوریان طی سال های اخیر معمولا به گونه‌ای بوده که او پس از دعواهایی که داشته، خیلی زود آشتی کرده ولی به نظر می رسد در مورد مهدی رحمتی ماجرا ابعاد پیچیده تری دارد و رفتار متقابل مهدی رحمتی هم نشان از تاریک بودن این رابطه دارد.


درگیری منصوریان و رحمتی مربوط به ماجراهایی است که میان مهدی رحمتی و علیرضا منصوریان در زمان سرمربیگری هافبک سابق تیم ملی در استقلال رخ داد و هنوز به آشتی نرسیده است؛ حتی به صورت نمایشی. این دو در ابتدای حضور منصوریان در استقلال رابطه نزدیکی با یکدیگر داشتند، ولی این شرایط تنها یک نیم فصل دوام داشت و وقتی منصوریان در بازی با سپاهان تصمیم گرفت به رحمتی بازی ندهد و بعد هم اعلام کرد با جدایی کاپیتانش مشکلی ندارد، این رابطه تیره و تار شد. 


در همان مقطع رحمتی در استقلال ماند و تصمیم گرفت جایگاهش را پس بگیرد؛ تصمیم مهمی که رخ داد و این بازیکن حتی موفق به بازپس گیری جایگاه خود شد.  پس از این اتفاقات رابطه رحمتی و منصوریان دوباره خوب شد؛ این اما پایان ماجرا نبود و منصوریان در هفته‌های آخر حضورش در استقلال اینبار تصمیم گرفت رحمتی را به طور کامل از تیمش کنار بگذارد؛ این اتفاقات در کنار بحث این دو نفر در آن برنامه نودِ معروف باعث شد از همان موقع رابطه رحمتی و منصوریان سرد شود.

 

1602201


این دو دوباره به هم رسیده بودند؛ به عنوان سرمربیان پدیده و آلومینیوم در چارچوب هفته بیست و چهارم. اخباری که از اردوی تیم آلومینیوم به گوش رسیده است، حکایت از تیره و تار ماندن این رابطه دارد  و حتی شنیده شده است به دلیل اقامت هر دو تیم در هتل امیرکبیر اراک، علیرضا منصوریان حساسیت ویژه ای روی زمان تمرین و برنامه هایی غذایی تیم حریف داشته، تا احتمالا با یک برنامه ریزی مجزا احتمال رویارویی با شاگرد سابقش در رفت و آمدهای پیش از بازی به پایین ترین حد ممکن برسد. 


سه امتیاز این مسابقه برای هر دو مربی از اهمیت بسیاری برخوردار بود. رحمتی می خواست تیمش را از رتبه های انتهایی جدول رده بندی جدا کند و منصوریان هم رویای کسب سهمیه آسیایی را در سر می پروراند، ولی این منصوریان بود که در پایان موفق بود و توانست سه امتیاز این مسابقه را به حساب اراکی ها واریز کند تا زمینه برای جنگ نیابتی منصوریان و رحمتی در نشست خبری فراهم شود.

 

1601851

علیرضا منصوریان ثانیه هایی پیش از آغاز بازی و پس از خوش و بشی که خیلی سریع با نیمکت حریف انجام شد، در جایگاه خود مستقر شد، تا رویارویی با رحمتی به پایین ترین حد ممکن برسد.


در شروع بازی بار دیگر این دو مربی نشان دادند که اصلا دل خوشی از هم ندارند و منصوریان وقتی برای خوشامدگویی به سمت نیمکت پدیده رفت، سعی کرد نگاهش با نگاه مهدی رحمتی درگیر نشود و مهدی رحمتی هم همین واکنش را داشت، تا یکی از سردترین خوش و بش های سرمربیان پیش از آغاز بازی، برخلاف همیشه که طرفین درگیری حداقل سعی می کنند مقابل رسانه ها همه چیز را گل و بلبل جلوه بدهند، شکل بگیرد. البته منصوریان اگرچه با رفتارش نشان داده که علاقه ای به چشم تو چشم شدن با مهدی رحمتی نداشته، ولی با سایر افراد کادر فنی شهرخودرو نظیر اشکان نامداری، محمد نوازی و سامره رابطه خوبی داشته و با آنها برخورد گرمی در هتل و در جریان بازی از خود بروز داده است.

 

1602211

محمود خرمزی یکی از دستیاران علیرضا منصوریان در حال دست دادن (البته با رعایت پروتکل های بهداشتی) با مهدی رحمتی.


مهدی رحمتی در طول بازی وظیفه هدایت شاگردانش را بیشتر به دستیارانش سپرده بود ولی در سوی مقابل منصوریان در تمام طول بازی کنار خط دیده شد. این تصمیم از سوی رحمتی سبب شد تا حتی در چالش هایی که میان مربیان کنار خط دو تیم در اعتراض به تصمیمات داوری ایجاد می شد، درگیری ای دو سرمربی ایجاد نشود.

 

1602210

شادی علیرضا منصوریان با بازیکنانش پس از ثبت تنها گل بازی

 

1602209

مهدی رحمتی حتی به جشن شادی گل آلومینیومی ها که منصوریان در مرکز آن قرار دارد هم توجهی نمی کند و ناراحت از گلی که شاگردانش دریافت کرده اند، به ادامه مسابقه و تغییر نتیجه می اندیشد.


در پایان بازی اما صحبت های وحید فاضلی که به صورت مستقیم علیرضا منصوریان و رفتار او را در کنار خط هدف قرار داده بود، جنگ نیابتی میان دو سرمربی را پس از یک روز که با محافظه کاری رحمتی و منصوریان در خفا مانده بود، آغاز کرد. فاضلی با جمله "سرمربی حریف همین مانده بود که سوت را بگیرد و بازی را قضاوت کند" عملکرد داور و منصوریان را به صورت توامان زیر سوال برد و در سوی دیگر هم منصوریان ترجیح داد با حسین کاظمی جواب تیم پدیده را بدهد و نکته جالب توجه در مورد حرف های کاظمی در نشست خبری جایی بود که از کادر فنی پدیده، البته به استثنای وحید فاضلی که حملات تندی به او داشت به نیکی یاد کرد، ولی اسمی از مهدی رحمتی سرمربی تیم نبرد تا نشان دهد جنگ میان دو استقلالی سرشناس فوتبال ایران همچنان ادامه دار خواهد بود و شاید در ماه ها و سال های آینده ابعاد جدیدی از این درگیری و چگونگی شکل گیری آن در استقلال از سوی رحمتی یا منصوریان که پس از اخراج رحمتی و جدایی از استقلال همچنان در مورد این ماجراها سکوتی معنادار کرده، فاش بشود.

دیدگاه‌ها