کد خبر : 1755777 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 09:22 | 29.3K بازدید | 0 دیدگاه

انتقاد شدید از سوپرلیگ و VAR؛

کاوانی: می‌گویند پول در می‌آوری پس دهنت را ببند

ادینسون کاوانی، ستاره اروگوئه ای منچستریونایتد، هرگز طرفدار پروژه سوپر لیگ نبوده و همچنین نظر مثبتی نسبت به استفاده از تکنولوژی در فوتبال ندارد.

کاوانی: می‌گویند پول در می‌آوری پس دهنت را ببند

به گزارش "ورزش سه"، ادینسون کاوانی در انتقاد از سوپر لیگ و VAR صحبت کرده است. مهاجم با تجربه و موفق شیاطین سرخ طرفدار هیچ کدام از این دو پروژه‌ای که برای یونایتد مشکلات زیادی را درست کرده اند، نیست.

پس از تصمیم مالکان منچستریونایتد در پیوستن به پروژه جنجالی سوپرلیگ، آتش اعتراضات نسبت به خانواده گلیزر شعله ور شد، اعتراضاتی که اکنون پس از بیش از یک ماه از کناره گیری یونایتد از سوپرلیگ و شکست این پروژه، هنوز هم با شدت هر چه تمام تر ادامه دارند.

کاوانی در این میان از دیدن اینکه کارفرمایان فعلی اش در چنین پروژه ای، که می توانست قلب این باشگاه را از سینه بیرون بکشد، دخیل بوده اند متعجب است.

 

1596415

 

کاوانی در این باره گفت: "وقتی داستان سوپرلیگ اتفاق افتاد من به خودم گفتم این ممکن نیست! اگر این پروژه عملی شود ما در آینده باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشیم؟

من اصلا با این ایده موافق نبودم. اصلا و ابدا. شما نباید تیم های متوسط‌تر را از شانس بازی در چمپیونزلیگ محروم کنید. یا جلوی رویاهای باشگاه های متوسط ​​را در رقابت با تیم های بزرگ و کسب جایگاهی در بین نخبگان بگیرید. نمی توانید شانس داشتن این تجربه را از هواداران این باشگاه ها بگیرید."

ستاره 34 ساله یونایتد به وضوح اصلا طرفدار تغییر نیست و همچنین از آوردن تکنولوژی به زمین فوتبال نیز انتقاد کرد.

به عنوان یک مهاجم او بیشتر از خیلی ها در معرض تصمیمات VAR قرار گرفته است، مخصوصا که در حال حاضر تصمیمات بحث برانگیز VAR در ارتباط با آفساید تبدیل به یک بحث معمول در فوتبال شده است. کاوانی احساس می کند که با دخالت VAR فوتبال از احساسات زیادی محروم شده است.

 

1602213

 

کاوانی اضافه کرد: "VAR جذابیت و اساس و عصاره فوتبال را از بین برده است. دیگر نمی دانی که داور چرا علیه شما اعلام ضربه پنالتی کرده است یا گل شما را آفساید اعلام کرده یا اصلا این VAR چطور کار می کند. خیلی سخت است. گل می زنی و بعد باید دو دقیقه قبل از شادی کردن صبر کنی!

یا حتی بدتر، گلی که زده ای را جشن می گیری و بعد می گویند که گل رد شده چون سر ناخنت یا نوک مویت در آفساید بوده! یا مثلا یکی از هم تیمی هایت چهارده پاس قبل از اینکه تو توپ را تبدیل به گل کنی، یک خطای خیلی کوچک کرده که هیچکس متوجه‌اش نشده بود.

هنگام آوردن چنین چیزهایی به فوتبال کسی روی نظر ما بازیکنان حساب نمی کند. داستان این است که می گویند تو داری کلی پول در می آوری پس دهنت را ببند و بازی کن.

فوتبال برای ما دارد تبدیل به یک چیز شعاری و پوشالی می شود، حتی اگر احساسات و شور و اشتیاقی هم وجود داشته باشد. مجبوری که خونسردی‌ات را حفظ کنی تا بتوانی با این روند برای مدتی طولانی کنار بیایی."

دیدگاه‌ها