کد خبر : 1755789 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 10:35 | 12.2K بازدید | 2 دیدگاه

بعد از مقدماتی جام جهانی؛

کره شمالی از حضور در المپیک توکیو هم انصراف داد!

منابع خبری از انصراف کشور کره شمالی از حضور در رقابت‌های المپیک توکیو خبر می‌دهند.

کره شمالی از حضور در المپیک توکیو هم انصراف داد!

به گزارش "ورزش سه" شیوع پاندمی کرونا در سراسر جهان باعث شده تا در 16 ماه گذشته کشور کره شمالی ارتباطات خود با سایر کشورها را کاملا قطع کند تا بتواند به این شیوه مردم کشور خود را از درگیری با ویروس کرونا در امان دارد؛ جالب آن‌که به ادعای پیونگ‌یانگ، در کشور کره شمالی حتی یک مورد مثبت کرونا هم دیده نشده که ادعای تایید نشده‌ای است و خبرگان پزشکی روی آن نظرات مختلفی دارند. چرا که کشور کره شمالی گزارشات رسمی درباره کرونا منتشر نمی‌کند.

 

با این‌حال پس از آن‌که مشخص شد به دلیل پاندمی کرونا، تیم فوتبال کره شمالی سفر 14 روزه برای انجام دیدارهای باقی‌مانده از مرحله مقدماتی جام جهانی به سئول را انجام نخواهد داد و از ادامه حضور در مسابقات انصراف داد، حالا مسئولان کمیته ملی المپیک این کشور نیز خبر از انصراف کره شمالی از رقابت‌های المپیک 2020 توکیو دادند.

 

تورنمنتی که قرار است از تاریخ 23 جولای (یک مرداد) آغاز و تا تاریخ 8 آگوست (17 مرداد) برگزار شود اما این تصمیم توسط کمیته المپیک کره شمالی و پس از برگزاری جلسه‌ای آنلاین از طریق ویدئو کنفرانس با اعضای کمیته و مقامات ورزشی در تاریخ 25 مارس (5 فروردین) در پیونگ‌یانگ اتخاذ شده است.

 

عدم حضور در المپیک 2020 توکیو، سومین انصراف کره شمالی در تاریخچه برگزاری رقابت‌های المپیک است؛ آن‌ها پیش از این المپیک 1984 لس‌آنجلس و المپیک 1988 سئول را بایکوت کرده بودند و پاندمی کرونا باعث شده تا سومین غیبت کره شمالی هم در رقابت‌های المپیک به ثبت برسد.

دیدگاه‌ها