کد خبر : 1755793 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 11:02 | 11.1K بازدید | 1 دیدگاه

"راه های دیگری برای پیروزی هست"

الهام گرفتن فن‌دایک از راجر فدرر

ویرژیل فن‌دایک، ستاره هلندی لیورپول، تا همین جا هم بر قله های فوتبال ایستاده است، اما معتقد است که از ستاره های دیگر رشته ها نیز می توان درس های مهمی آموخت.

الهام گرفتن فن‌دایک از راجر فدرر

به گزارش "ورزش سه"، ویرژیل فن دایک نام خود را در میان بزرگان جهان فوتبال حک کرده است، اما ستاره لیورپول مشتاق است تا حتی از این هم پیشتر برود و در این راه از راجرر فدرر، اسطوره تنیس جهان، الهام گرفته است.

ستاره ملی پوش هلندی در سال های اخیر بسیار مورد تحسین قرار گرفته است و در 29 سالگی توانسته به عنوان یک مدافع بدرخشد و هنر دفاع کردن در فوتبال را آسان بنمایاند.

 

1600656

 

در این راه او درس هایی از راجر فدرر گرفته است؛ ستاره سوییسی همواره به دلیل چهره آرام و مرموز و رویکرد غیر تهاجمی و در آرامش خود به کسب پیروزی و موفقیت معروف بوده است. اما ستاره هایی که در بالاترین سطح هر ورزشی به رقابت مشغولند، همواره به دنبال آموختن نکات کوچک و حتی حاشیه ای هستند که باعث پیشرفت بیشتر آنها خواهد شد.

فن دایک نیز یکی از آن ستارگانی است که در این دسته قرار می گیرد. مدافع هلندی که بخش اعظم این فصل را به دلیل مصدومیت از میادین دور بود و در یورو 2020 نیز غایب خواهد بود، در کتاب "شما عبور نخواهید کرد: آناتومی دفاع وسط در فوتبال" نوشته لئو موینیهن می گوید: "بعضی ها می گویند من کاری کرده ام که این بازی آسان به نظر برسد، اما از من بپذیرید، همه بازی ها بسیار سخت هستند.

ما برابر مهاجمانی در سطح جهانی بازی می کنیم، مهاجمانی با قدرت بدنی بسیار بالا. و من هرگز فکر نمی کنم که این آسان است. البته شاید بخواهم حریفانم فکر کنند که من اینطور فکر می کنم.

به راجرر فدرر نگاه کنید. اگر تنیس بازی کردن او را ببینید، فکر می کنید او حتی عرق هم نمی کند. این از نظر روحی برای حریفانش باید بسیار سخت باشد، اینکه فکر کنند او تلاشی نمی کند."

 

1575941

 

فن دایک درباره تلاش برای تقلید از اسطوره برنده 20 گرند اسلم جهان اضافه کرد: "من بعضی اوقات اینطوری فکر می کنم. تلاش می کنم تا بروم روی اعصاب حریف و ذهن‌ش را دستکاری کنم. نه با حرف زدن با او، نه با لگد زدن به او، بلکه تلاش می کنم کاری کنم که او فکر کند اگر قرار است امروز خوب بازی کند یا گل بزند، باید بازی اش را به سطح بالاتری از آنچه که هست ببرد.

بله باید به توانایی خودت اطمینان داشته باشی، در غیر این صورت  خیلی راحت از تو رد شده و تو را شکست خواهند داد. راه های دیگری برای بردن بازی ها هست: لازم نیست که مدام به مردم لگد بزنی و یا فحش بدهی."

 

 

 

 

دیدگاه‌ها