کد خبر : 1755795 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 11:11 | 106.3K بازدید | 1 دیدگاه

دلیل عجیب کره شمالی برای انصراف از جام جهانی

وب سایت کره ای از قطعی شدن غیبت کره شمالی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 خبر داد.

دلیل عجیب کره شمالی برای انصراف از جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، پس از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت دیدارهای هر گروه از مرحله مقدماتی جام جهانی2022 و جام ملت های آسیا 2023 را به صورت متمرکز در یک کشور برگزار کند، میزبانی گروه H نیز به کشور کره جنوبی رسید ولی این مسابقات با تصمیم عجیب کره شمالی تحت الشعاع قرار گرفت.


چندی پیش بود که کره شمالی اعلام کرد به بهانه ویروس کرونا حاضر نیست که به کشور کره جنوبی سفر کند و آنها از حضور در مراحل مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 انصراف دادند.


در حالیکه کنفدراسیون فوتبال آسیا در تلاش بود تا با جلب رضایت کره شمالی، آنها را از این تصمیم منصرف کند اما وب سایت کره ای mksport در خبری فوری مدعی شد که تلاش های AFC بی نتیجه بوده است.


این وب سایت نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا در شانزدهم ماه می اعلام کرد که کره شمالی از شرکت در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و مقدماتی مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا 2023 چین منصرف شده است. این موضوع به کمیته برگزاری مسابقات فیفا ارجاع می شود.


یوری لوی خبرنگار ورزشی حوزه فوتبال آسیا به ورزش سه می گوید علت این انصراف، عدم تمایل کشور کره شمالی به قرنطینه دو هفته ای تیم فوتبال این کشور در کره جنوبی بوده است. قانونی که برای همه تیم ها در ایام کرونا اجرا خواهد شد.


کره شمالی در گروه H به همراه کره جنوبی، ترکمنستان، لبنان و سریلانکا در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی قطر در منطقه آسیا حضور داشت. آنها در 5 دیداری که تا سال 2019 برگزار کرده بودند، صاحب 2 پیروزی، 2 تساوی، یک شکست شده بودند و با کسب 8 امتیاز، شانس صعود از گروه خود را داشتند که از این رقابت ها کناره گیری کردند.


این وب سایت کره ای در پایان و درخصوص اینکه با انصراف کره شمالی، تکلیف بازی های باقیمانده این تیم چه خواهد شد، نوشت: فدراسیون فوتبال آسیا در این خصوص اعلام کرد که جزئیات مسابقات باقی مانده گروه H که شامل تیم های کره جنوبی، ترکمنستان، سریلانکا و لبنان می شود را به زودی اعلام خواهد کرد.
با تصمیم کشور کره شمالی مبنی بر انصراف از حضور در این رقابت ها، کنفدراسیون فوتبال آسیا، جریمه سنگینی را برای این کشور در نظر خواهد گرفت. احتمالا کره ای ها از حضور در دو مرحله مقدماتی جام جهانی محروم خواهند شد.

دیدگاه‌ها