کد خبر : 1755796 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 11:18 | 21.6K بازدید | 1 دیدگاه

برگی از تاریخ

از یاد گذشته‌ها؛ فوتبالیست‌هایی بی‌ادعا (عکس)

رقابت های فوتبال باشگاهی در تهران در دهه 60در سطح بسیار بالایی برگزار می شد و تهران پر بود از فوتبالیست های ناب و درجه یک که در آن سالها فوتبال را به صورت آماتور دنبال می کردند.

به گزارش"ورزش سه " ، سال ها  قبل فوتبال در تهران تنها به تیم های استقلال و پرسپولیس و سایپا و پیکان ختم نمی شد ، در آن سالها در کنار این تیم ها پاس به عنوان قطب سوم تهران  در کنار دارایی ، هما ،شاهین ،اکباتان ،بوتان و ... تنور رقابت را در فوتبال تهران گرم نگه می داشتند. رقابت ها در تهران به قدری نزدیک بود و بازیکنان خوب در تیم های تهرانی توپ می زدند که در زمان مرحوم پرویز دهداری فوتبالیست هایی از دسته های پائین تر هم به  تیم ملی دعوت می شدند که می توان به حضور جواد زرینچه از ژاندارمری اشاره کرد که از دسته سوم تهران ملی‌پوش شد.


در تصویری از آن سالها در دیدار اکباتان و بوتان که در حضور 30هزار نفر به عنوان پیش بازی برگزار می شد نام دو آشنا را در قابی زیبا می بینیم. داود گلفشانی مهاجم بوتان به سد محکمی به نام مجتبی حوله کیان مدافع سمج آن روزهای اکباتان  برخورد کرده است . 


این دیدار را اکباتان با مهاجم همیشه گلزنش هادی آهنگران با یک گل از بوتان برد.

 
مربیان زحمتکش آن سالها مرحوم پرویز ابوطالب و رضا ماشالله زاده در آن سالها بازیکنان بزرگی را می ساختند . مثل این دو فوتبالیست در تصویر ،سابقه دعوت به اردوهای تیم ملی را در کارنامه خود دارند،هر چند وجود فوتبالیست های بزرگ در آن سالها و بازی های کم ملی فرصت را از این دسته از بازیکنان برای بازی در تیم ملی می گرفت.

 

1602253

دیدگاه‌ها