کد خبر : 1755799 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 11:29 | 32K بازدید | 7 دیدگاه

امضای سیدجلال در پرش‌های نجات‌بخش (عکس)

مدافع پرافتخار باشگاه پرسپولیس به‌مانند بازی‌های گذشته در دربی 95 نیز هر بار لازم بود با پرش‌های دیدنی‌اش مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد و اجازه نداد خط حمله استقلال کاری از پیش ببرد.

به گزارش "ورزش سه"، آن دسته از هواداران پرسپولیس که در این فصل با رفتن شجاع خلیل زاده نگران فروپاشی دژ مستحکم دفاعی تیمشان در تمام این سال‌های اخیر بودند، حالا باید به احترام این مرد تمام‌نشدنی فوتبال ایران بایستند و کلاه ازسرشان بردارند. مردی که درواقع تمام معادلات را بر هم زده وجدی‌تر از هر بازیکنی در لیگ برتر به دنبال کسب پنجمین عنوان قهرمانی متوالی همراه با پرسپولیس و نهمین قهرمانی خودش است. ازاین‌رو است که می‌گوییم حالا حالاها بازیکنی در قواره‌های او متولد نخواهد شد.


سید جلال در تجربه چهاردهمین دربی خود، آماده‌تر از همیشه، اجازه نداد نقطه قوت استقلال در خط حمله راه به‌جایی ببرد، تا تنها یک گل برای برتری آن‌ها دریکی از حساس‌ترین دربی‌های این چند وقت اخیر کافی باشد. چراکه این برد هم رقیب دیرینه را از کورس مدعیان خارج می‌کرد و هم گام بلندی برای آن‌ها در کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌آمد، که این مأموریت مهم با فرماندهی جلال حسینی به بهترین نحو ممکن به سرانجام رسید و پرسپولیس یک‌بار دیگر صدر جدول را از سپاهان پس گرفت.

 


جلال در دربی 95 هم مثل همیشه هیچ ابایی از نبردهای هوایی نداشت و بالاتر از مهاجمان جوان استقلال پرید و ضربه سرِ اول را زد تا دروازه حامد لک با کمترین خطر ممکن مواجه شود. نکته جالب‌توجه اینجاست که او در نیمه دوم نیز با ورود شیخ دیاباته دو متری، همچنان بازهم مرد اول نبردهای هوایی به شمار می‌رفت و درواقع درخصوص او باید گفت او یکی از بهترین بازی‌های خود را در طی این فصل، مقابل استقلال به نمایش گذاشت.


کاپیتان بلامنازع باشگاه پرسپولیس یا مرد رکوردهای دست‌نیافتنی با انجام این دیدار هر چه رکورد است را به نام خودش رقم زد و این در حالی است که با ارائه این‌گونه نمایش‌های بدون نقص، هیچ تاریخی را نمی‌توان برای خداحافظی او با فوتبال متصور شویم، چراکه او این فصل علی‌رغم حضور مقتدرانه در خط دفاعی تا به اینجا 5 گل ( 4 گل در لیگ برتر، 1 گل در لیگ قهرمانان) را به ثمر رسانده که 4 تای آن سه امتیازی بوده است. 

 


سید جلال حسینی به معنای واقعی کلمه یک الگوی شایسته برای هر فوتبالیست یا حتی پایمان را فراتر بگذاریم و بگوییم هر ورزشکاری به‌حساب می‌آید، که امیدواریم نسل امروز فوتبال ایران با تقلید از این مرد 39 سال و 103 روزِ، پی به فواید زندگی سالم یک ورزشکار حرفه‌ای ببرند. 


نکته حاشیه‌ای در بررسی عملکرد سیدجلال،نحوه پرشهای او در جنگهای هوایی است که داور را متقاعد به خطا گرفتن می‌کند، مثل همین صحنه که آماده آخ گفتن و سرنگونی است؛چیزی که بدل به امضای او شده!

دیدگاه‌ها