کد خبر : 1755873 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 17:52 | 17.5K بازدید | 0 دیدگاه

حکایت جالب یک تیم روستایی در یک هشتم نهایی  

از کار در کشتی تا بازی جلوی پرسپولیس در جام حذفی

دیدار شاهین بندر عامری با پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی برای شاهینی ها فراتر از یک بازی است و شک نکنید آنها با خاطرات این بازی مدت ها زندگی خواهند کرد.

به گزارش "ورزش سه"، شاهین بندر عامری که تنها تیم روستایی و لیگ دویی در مرحله  یک هشتم نهایی بازی ها به حساب می اید یک مربی چهل ساله دارد به نام رضا نظر زاده؛ هافبکی که دوران بازیگری اش در تیم های شاهین – ایرانجوان و پرسپولیس بندر گز گذشت و در هر سه تیم بازوبند کاپیتانی را به بازو بست. او به یکباره سرمربی شاهین بندر عامری در لیگ 2 نشد. تیمی که با محمود آرامش دیگر مربی بوشهری در لیگ 3 قهرمان شد و به لیگ 2 صعود کرد. رضا نظر زاده سال های سال مربی مدرسه فوتبال بود و مربیگری را در تیم های پایه تجربه کرد؛ از جمله تیم توحید بوشهر که مهدی قایدی را در ترکیب داشت. همان تیمی که بعد از حضور مهدی قایدی در استقلال تقاضای حق رشد کرد. دستیاری مربیانی چون حمید کللی فرد، محمد احمدزاده، مهدی پاشازاده و عبدالرحیم خرمزی در تیم های شاهین و ایرانجوان در کارنامه مربیگری رضا نظرزاده دیده می شود.  

 

 

1602378

 

 

اما جالب تر از حکایت رضا نظرزاده داستان تیم شاهین بندرعامری است. تیمی که بازیکنانش در بوشهر مورد احترام مردم استان هستند. خیلی از بازیکنانی که در ترکیب این تیم به میدان می آیند از منطقه تنگستان هستند و با توجه به درآمد محدود در فوتبال برای گذران زندگی در کشتی های تجاری بندر عامری کار می کنند. برخی از آنها را در جابجایی بار از کشتی تا اسکله هم دیده ایم؛ برای آنها بعد از کار فوتبال یک عشق است چرا که شادی مردم روستا را بهمراه دارد. مردمی که اگر کرونا نبود بدون شک به بهانه بازی با پرسپولیس از ساعت ها قبل در استادیوم شهید مهدوی بوشهر دور هم جمع می شدند تا یک روز خاطره انگیز برای فوتبال بندر عامری بسازند. آنها تیم شهر خود را عاشقانه دوست دارند. هر چند یک تیم لیگ دویی است اما به زحمت و با زور بازوی خود و با جوانان منطقه قد علم کرده است. آنها به برد پرسپولیس فکر نمی کنند. به این فکر می کنند که سال های بعد ستاره های لیگ برتر از منطقه تنگستان باشند. ستاره ای از تیم لیگ برتری بیاید و عنوان کند زادگاهش بندر عامری است... 

 

کار شاهین بندر عامری مقابل پرسپولیس سخت است. نه فقط به این بهانه که حریف پرسپولیس قهرمان چهار دوره اخیر لیگ برتر است. شاهین بندر عامری سه روز پیش از این بازی باید در یک مسابقه حساس به مصاف اترک بجنورد برود و اگر در این بازی برنده شود شانس هایش برای صعود به لیگ یک بیشتر خواهد شد. رضا نظر زاده استراتژی تیمش را در این بازی به خوبی تعریف کرده است. او می گوید ما برای بردن پرسپولیس بازی نمی کنیم. ما می خواهیم از فرصت خوب لذت ببریم و توانمندی های فوتبال منطقه را هم به نمایش بگذاریم.

دیدگاه‌ها