کد خبر : 1755908 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 20:33 | 35.2K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی بشیکتاش کشته داد؛

تکرار ناکامی تراژیک پرسپولیس در استانبول!

تیم گالاتاسرای با تفاضل گل قهرمانی را به بشیکتاش واگذار کرد تا اتفاقی که در لیگ پانزدهم برای پرسپولیس رخ داده بود، این بار برای شاگردان فاتح تریم رقم بخورد.

تکرار ناکامی تراژیک پرسپولیس در استانبول!

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته سوپرلیگ ترکیه در حالی به پایان رسید که بشیکتاش با هدایت سرگن یالچین 48 ساله، به عنوان قهرمانی رسید و دو تیم دیگر استانبول را از قهرمانی بازداشت. نکته جالب، فاصله بسیار نزدیک سه تیم معروف لیگ ترکیه است که باعث شده بود تا رقابت برای قهرمانی را تا هفته آخر و واپسین دقایق هر سه مسابقه ادامه دار باشد اما در نهایت گالاتاسرای با یک تفاضل کمتر، جام قهرمانی را به حریف سفید و مشکی پوش واگذار کرد.

 

گالاتاسرای که با هدایت فاتح تریم پای به مسابقات گذاشته بود و برای کسب بیست و سومین قهرمانی تلاش می‌کرد، از 39 بازی، 91 امتیاز کسب کرده بود تا در هر حالتی، میانگین قهرمانی را داشته باشد اما آن‌ها در تفاضل گل سه تا عقب‌تر از بشیکتاش بودند و البته باتوجه به تعداد گل زده بیشتر بشیکتاش، به پیروزی 5 گله در صورت برتری بشیکتاش در بازی همزمان نیاز داشتند.

 

گالا که مقابل مالاتیا اسپور قرار گرفته بود، در دقیقه 39 روی یک ضد حمله دروازه اش را باز شده دید. ارسال عیسام شبیک از سمت راست در جناح دیگر به کاپیتان آدِم بویوک رسید و او با شوتی سرضرب، موسلرا گلر معروف را تسلیم کرد تا نیمه نخست با نتیجه 1-0 به پایان برسد. در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم درویش اوغلو و بابل دو گل برای گالاتاسرای به ثمر رساندند و در بازی همزمان، بشیکتاش با نتیجه 1-1 مقابل حریف خود متوقف شده بود تا تیم فاتح تریم قهرمان لیگ باشد.

 

 

1602420

 

 

اما در دقیقه 69 بشیکتاش دروازه کایسری اسپور را گشود تا شرایط دوباره مثل گذشته شود. حالا گالاتاسرای برای پیروزی، سه گل دیگر می‌خواست که تنها موفق شد یکی را در دقیقه 90+2 بزند و با تفاضل +44، جشن قهرمانی بشیکتاش را به تماشا بنشیند. لحظاتی دراماتیک برای هوادارانی که تیمشان در ورزشگاه خانگی، ترک تلکام آره‌نا بازی می‌کرد و آن ها مقدمات جشن قهرمانی را فراهم کرده بودند.

 

اتفاقی که برای «ساری گیرمیزیلار» رخ داد، مشابه ناکامی بزرگ پرسپولیس در لیگ پانزدهم است. آن فصل سرخپوشان با هدایت برانکو ایوانکوویچ در طول فصل نمایش‌های درخشانی را ارائه کردند و سرانجام با کسب پیروزی مقابل استقلال تهران صدرنشینی را به دست آوردند. قرمزها در هفته پایانی مقابل راه آهن قعرنشین قرار گرفتند و فرصت پیروزی پرگل را داشتند اما 2-1 حریف را شکست دادند و استقلال خوزستان 2-0 از سد ذوب آهن گذشت تا با سه تفاضل بهتر، جام را بالای سر ببرد.

 

نکته جالب این که شب گذشته نیز سرگن یالچین مانند عبدالله ویسی اولین افتخار جدی اش در مربیگری را به دست آورد و البته باید دید برخلاف عبدالله ویسی می‌تواند این روند را ادامه دهد یا خیر؟ فاتح تریم باتجربه نیز مثل برانکو ایوانکوویچ کار را به یک مربی نسبتا تازه کار واگذار کرد اما شاید چالش جدی او، فصل آینده باشد. جایی که اگر سرمربی گالاتاسرای بماند، هواداران این تیم انتظار قهرمانی را از او خواهند داشت. هرچند که فاناتیک ادعا کرده که جدایی دور از انتظار نیست.

 

 

1602421

 

 

یک پنالتی به سود گالا، یک پنالتی به ضرر بشیکتاش؛ هواداران گالاتاسرای معتقدند اشتباه داوری، قهرمانی را از آن‌ها گرفته است.

 

 

 

هواداران تیم گالاتاسرای معتقدند که داور باید در دقیقه 81 یک پنالتی برای این تیم می‌گرفت. اگر این اتفاق رخ می‌داد، آن‌ها فرصت زدن سه گل در 10 دقیقه پایانی را داشتند اما داور پنالتی نگرفت. همچنین در بازی بشیکتاش نیز یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه این تیم رخ داد.

 

نکته تاسف بار این مسابقه، درگذشت محرم گونای 35 ساله، هوادار تیفوسی تیم گالاتاسرای است که پس از ناکامی تیمش در کسب قهرمانی، دچار حمله قلبی شد و تلاش پزشکان نیز برای احیای او، نتیجه ای نداشت.

 

طرفداران گالاتاسرای همچنین به سکونشینی رادامل فالکائو که قرار بود ستاره خط حمله این تیم باشد نیز انتقاداتی را انجام داده اند. او در آخرین بازی فصل غایب بود.

 

 

1602422

 

محرم گونای هوادار 35 ساله گالاتاسرای، پس از ناکامی تیمش در قهرمانی، دچار حمله قلبی شد و درگذشت.

 

با این حال اما شاید اوضاع برای گالا تراژیک تر از پرسپولیس هم باشد. چرا که حداقل پرسپولیس بالاتر از رقیب سنتی یعنی استقلال قرار گرفت و آبی‌ها جام حذفی را هم از دست دادند اما حالا طرفداران گالاتاسرای در سطح شهر استانبول شاهد جشن و پایکوبی هواداران فنرباغچه هستند.

دیدگاه‌ها