کد خبر : 1755918 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 21:13 | 23.1K بازدید | 0 دیدگاه

با صدای بلند اعلام می‌کنم مسئولیت شکست با من است

ربیعی : در پانزده دقیقه زلزله آمد

مربی تیم فوتبال مس رفسنجان می گوید مسئولیت کامل شکست سنگین مقابل تیم فوتبال سپاهان برعهده او قرار دارد.

ربیعی : در پانزده دقیقه زلزله آمد

به گزارش "ورزش سه"، محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان که تیمش شکست سنگینی در دیدار هفته 23 ام مقابل سپاهان داشت، درنشست خبری این مسابقه حرف هایش را اینطور آغاز کرد و گفت: به هر حال روز اصلا خوبی برای تیم ما نبود و در حد تصوراتی که داشتم، نتیجه بازی رقم نخورد. در اول صحبت هایم عرض می کنم که مسئولیت کامل این شکست با بنده است و بابت این شکست از تمامی هواداران و تمامی کسانی که نتایج مس برایشان مهم است، عذرخواهی می کنم.


او سپس در مورد جریان فنی مسابقه بیان کرد: گل زدیم؛ 10 ، 15 دقیقه بازی را کنترل کردیم. می توانستیم در دو سه فرصت دیگر به گل برسیم ولی در عرض 15 دقیقه یک زلزله برای تیم ما رخ داد و می شود گفت روی اشتباهات فردی ای که داشتیم، گل های اول، دوم و سوم را به سپاهان هدیه کردیم. تمام تلاشم در بین دو نیمه این بود که تمرکز و نظم را به تیمم برگردانم.


او با اشاره به شرایطی که مس در آن گرفتار شده و چهارمین شکست متوالی را تجربه کرد، گفت: به هر حال روز خوبی برای ما نبود. در بازی های بعدی تلاش بیشتری خواهیم کرد. این تیم در نیمه اول فصل هم شرایط مشابهی داشت و رو به نزول بود ولی با همت خودم  و کادرم تیم را از این شرایط خارج کردیم و دوباره با تلاش این کار را خواهیم کرد. این موارد در فوتبال اتفاق می افتد. به هیچ وجه شکست را توجیه نمی کنم؛ شکست، شکست سنگینی است و تمام مسئولیت این شکست را برعهده می گیرم، اما مطمئن هستم با تلاش و پشتکار بیشتر روند را تغییر می دهیم. یک مقدار نتایج مس رفسنجان توقع و انتظارات را از تیم بالا برد. امروز هم تحت فشار روانی باخت قبلی بودیم و منجر به اشتباهات مکرر فردی شد. فکر می کنم ما بودیم که با اشتباهات فردی فرصت ها را در اختیار سپاهان قرار دادیم. به هر حال به تیم حریف تبریک می گویم. قطع به یقین با جدیت و برخورد بیشتر با خیلی از موارد روند را برمی گردانیم.


از ربیعی در مورد آنالیز خوب سپاهانی ها از تیمش پرسیدند و او در واکنش به این سوال بیان کرد: من نمی توانم در رابطه با آنالیز تیم حریف چیزی بگویم. وقتی یک تیم پرگل شکست می خورد، هیچ دفاعیه فنی ای وجود ندارد، اما روی گل اول، دوم و سوم خودمان اشتباه کردیم. این بازیکنان هم علاقه ای به اشتباه کردن نداشتند. پیش می آید در مسابقه. تمرکز از بین رفته. وظیفه من است به عنوان مسئول تیم تمام مسئولیت شکست را برعهده بگیرم. به هیچ عنوان تقصیر کس دیگری نخواهم انداخت. یک اینکه برعهده خود من است. دوم با تلاش بیشتر، بررسی های بیشتر و تصمیمات بهتر و بیشتر باز خواهی گشت.

 

بخش بعدی صحبت های ربیعی در مورد مصدومان تیم بود و در این مورد بیان کرد: انصاری یکی از مصدومان تیم ما است. آقای مسیح زاهدی را 4 کارته داشتیم. آقای کریم زاده و طرحانی مصدوم هستند. این اتفاق به هر حال افتاده و نمی خواهم به دلایلش بپردازم، چون هر حرفی بزنم، چون باختیم، برداشت غلط می شود. برای سومین بار می گویم که مسئولیت این باخت را به گردن می گیرم. ما در جام حذفی در همین ورزشگاه بازی خیلی خوبی مقابل سپاهان انجام دادیم و همان موقع هم مغرور نشدیم. الان هم ناامید و سرافکنده نمی شویم. این نتایج در لیگ های دنیا اتفاق می افتد و در لیگ خودمان هم اتفاق افتاده است. تیم سپاهان تیمی است که اگر مقابلش اشتباه کنید، به سنگین ترین حالت ممکن جریمه می شوید. اما وظیفه من به عنوان رهبر یک تیم این است که تیمم را از این فضا و از این فشار دربیاورم و مهیا کنم برای ادامه بازی ها. مدتی هم وقت داریم تا تیممان را از این شرایط خارج کنیم. 


باز هم می گویم تیم مس رفسنجان در اولین سال حضور در لیگ برتر توانایی اش را نشان داده و نباید انتظارات خیلی از تیم بالاتر برود. ما در اولین سال با صدای بلند بارها این را گفته ام که هدف اول من ایجاد ثبات در لیگ برتر است. سال گذشته با مشقت زیاد تیم را به لیگ برتر آوردیم و امسال هم تیم را با رتبه شایسته حفظ خواهم کرد ولی باید انتظارات از تیم بالا نباشد. این ها و اینکه تیم باید سهمیه اسیا بگیرد، بازیکنان و کادر فنی را تحت فشار قرار می دهد. باز هم می گویم که ما باختیم و سهم خودمان را برمی داریم و سهم من از همه بیشتر است. مسئولیت کامل باخت را برمی دارم. الان مس رفسنجان نیاز به آرامش و حمایت دارد.

دیدگاه‌ها