کد خبر : 1755936 | 26 اردیبهشت 1400 ساعت 22:03 | 38.7K بازدید | 0 دیدگاه

5 گل زدیم ولی اشتباهات بدی داشتیم

نویدکیا: کمیته انضباطی باید حرفه‌ای‌تر عمل کند

سرمربی سپاهان معتقد است که تیمش با وجود زدن 5 گل اشتباهات زیادی در بازی با مس داشت.

نویدکیا: کمیته انضباطی باید حرفه‌ای‌تر عمل کند

به گزارش "ورزش سه"، تیم سپاهان در دیداری جذاب و پر گل موفق شد میهمان خود مس رفسنجان را با نتیجه 5 بر یک شکست دهد. صحبت های محرم نویدکیا، سرمربی تیم سپاهان را در نشست خبری پس از بازی بخوانید:

 

مس را به خوبی پرس کردیم

با وجود اینکه در دقایق ابتدایی با گل مس عقب افتادیم اما بازی خوبی انجام دادیم. بچه ها توانستند خدا را شکر خیلی زود به بازی برگشته و همان کاری که از ابتدا باید انجام می دادیم را انجام دهند. یک مقدار در ضربات ایستگاهی مخصوصا کرنرها پر اشتباه بودیم. در ضدحملات تیم مس هم مشکلاتی داشتیم که در این مورد هم باید با بچه ها صحبت کنیم. در مجموع تیم مان بازی خوبی کرد. سعی کردیم که تیم مس را به خوبی پرس کرده و در زمین خودش نگه داریم و از کناره ها استفاده کنیم. می دانستیم که یک مقدار بیش از اندازه در کناره ها جمع بازی می کنند. 

 

چرا بعد از 4 گل نباید به کارمان ادامه دهیم؟

می دانستیم که در ارسال های از کنار و به خصوص در زمین تعدادی از گل هایشان را دریافت کرده بودند که سعی کردیم در طول هفته روی این موضوع کار کنیم. خدا را شکر توانستیم از پرس ها و ارسال های زمینی از کنار زمین به گل برسیم و شرایط تیم مان را تا انتها خوب ادامه دهیم. اگر بخواهم منطقی صحبت کنم، یک مقدار کلاس و فرهنگ فوتبالی ما به آن حدی نرسیده وقتی در نیمه اول 4 بر یک جلو می افتیم در نیمه دوم بازی بهتری انجام دهیم. در نیمه دوم کنترل بازی را خیلی خوب در اختیار نداشتیم و یک بازی پایاپای را با آنها انجام دادیم. شاید این هم به خاطر آن است که هنوز به دیدگاهی نرسیده ایم که وقتی تیمی در نیمه اول آن قدر خوب بازی می کند چرا در نیمه دوم کارش را ادامه ندهد و به حریفی که یک نیمه در زمین خودش نگه داشته بودیم اجازه دهد که به زمین سپاهان آمده و ایجاد حمله کند. 

 

باید حرفه ای تر کارمان را دنبال کنیم

آنها خوب بازی کردند. واقعا در ضربات ایستگاهی خیلی خطرناک بودند. حتی وقتی سه بر یک جلو افتادیم چند ضربه کرنر خیلی خطرناک داشتند که می توانستند به گل تبدیل کنند. باید بهتر و بهتر و حرفه ای تر کارمان را دنبال کنیم تا در بعضی از دقایق کنترل بازی را از دست ندهیم. نمی گویم که مس خیلی فوتبال ایده آلی بازی کرد اما تیمی بود که در دو بازی گذشته چه در لیگ و چه در حذفی واقعا ما را اذیت کرد. ولی این بازی خیلی شرایط خوبی نداشت. دو بازی شان مقابل نساجی و نفت مسجد سلیمان را آنالیز کرده بودیم؛ فوتبال خوبی ارائه کردند و موقعیت های خوبی داشتند و سخت بود که آن بازی ها را از دست داده باشند. 

 

 

 

 

مس به دنبال فوتبال به روز و زیباست

تیمی که 4 بر یک عقب می افتد اما در نیمه دوم می آید در زمین سپاهان بازی را کنترل کند، پاس بدهد و  ایجاد موقعیت کند، تیم قابل احترامی است و این نشان می دهد که دل شان می خواهد فوتبال زیبا و به روز انجام دهند. مشکلاتی هم داشتند و شرایط شان خیلی خوب نبود ولی در آینده قطعا این تیم مس می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. همان گونه که در نیم فصل اول و چند هفته گذشته واقعا بازی درخشانی انجام دهد. امیدوارم که موفق باشند و اجازه بدهند این تیم با دیدگاه های مربی اش جلو برود. 

 

نباید قضاوت مان روی گل ها باشد

خیلی وقت ها شاید تیم ها بازی های خوبی انجام دهند اما ایراداتی داشته باشند. ما امروز در ضربات ایستگاهی مخصوصا کرنرها و ضد حملات ایرادات خیلی بزرگی داشتیم. نمی توانیم بگوییم که همه چیزمان بی عیب و نقص بود. در فوتبال نباید قضاوت مان روی گل ها باشد. ما خیلی وقت ها در اصفهان یا بیرون از اصفهان یک بر صفر بردیم ولی با کمترین اشتباه بازی کردیم. امروز 5 گل زدیم ولی اشتباهات بدی داشتیم. امیدوارم که اشتباهات مان را رفع کنیم تا در بازی های سنگین آینده کمترین اشتباهات را داشته باشیم.  ما در نیم فصل اول هم خیلی در ضربات کرنر مشکل داشتیم و سعی کردیم تا جایی که می توانیم آن را ترمیم کنیم. واقعا در دو بازی گذشته در نقاط کورمان مخصوصا ضربات ایستگاهی به مشکل خوردیم. باید در این مورد حساب شده تر عمل کنیم.

 

فکر نمی کنم مشکل نورافکن خیلی جدی باشد

امید نورافکن پایش یک مقدار پیچ خورده و ورم دارد. الان نمی توانم در این مورد نظر بدهم. باید پزشکان فردا نظر بدهند ولی فکر نمی کنم که مصدومیت خیلی جدی باشد. فکر می کنم با یکی دو هفته استراحت، مشکلش حل شود.

 

برگشت به بازی بعد از برد برایم لذت بخش است

ما در همه نقاط مان تمرکز نداشتیم. این غیرمنطقی است که چون 5 گل زدیم خودمان را گول بزنیم. ما در فضاهای بین هافبک ها و مدافعان مان روی ضد حملات و ضربات ایستگاهی مشکل داشتیم. این که هم در این بازی و هم بازی با پرسپولیس تیم مان در ورزشگاه نقش جهان عقب می افتد و بچه های می توانند به بازی برگردند برایم لذت بخش است. این را باید بگویم که تیم مان وقتی که عقب می افتد تازه بازی بهتری انجام می دهد که این یک حسن است. دیدگاه مان را به این سمت می بریم که اگر در بازی عقب افتادی، دلیل نمی شود که بازی را تمام شده بدانی. در ایران این گونه است؛ در لیگ ما این گونه جا افتاده و برای ما هم این گونه است که وقتی تیم جلو می افتد، عقب می کشد و به تیم حرف فضا می دهد. در دو بازی گذشته مان این اتفاق افتاد. تازه داریم به آن سمت می رویم که در خانه عقب افتادن دلیل بر باختن نیست و می شود بهتر نتیجه گرفت.

 

کمیته انضباطی باید حرفه ای تر عمل کند

اعلام فراخواندن حسینی و پورقاز به کمیته انضباطی بعد از دربی و شب قبل از بازی سپاهان - مس: واقعیت این است که خود من هم در این مورد زیاد حس خوبی نداشتم. اگر ما می گوییم که همه چیزمان حرفه ای است باید کمیته انضباطی مان هم حرفه ای تر برخورد می کرد. با این وجود من به بچه هایم تاکید کرده بودم که همه چیز تمام شده و هیچ کس حق صحبت در مورد بازی با پرسپولیس را ندارد و از این به بعد باید به کمیته انضباطی اجازه دهیم تا بر اساس استدلال های دو تیم تصمیم بگیرد. ولی خیلی حرفه ای نبود که می گذارند بازی دربی برگزار شود و فردای آن اعلام می کنند. خب شما که دیشب اعلام کردید، می گذاشتید ما بازی می کردیم و بعدا اعلام می کردید. این ها برای من اصلا مشکل خاصی نیست. بعضی وقت ها خودمان باعث به وجود آمدن شک و شبهاتی می شویم. اگر یک مقدار حرفه ای تر و با تامل بیشتر تصمیم گیری کنیم اتفاقی رخ نمی دهد و شک و شبهه ای برای کسی به وجود نمی آید.

 

در عرض 25 دقیقه به استادیوم رسیدیم

از هوادارانمان تشکر می کنم. امروز واقعا محبت کردند و اکثرشان نیامدند به خاطر کرونا چون دیروز گفتم که حتی قهرمانی سپاهان هم ارزش این را ندارد که یک نفر از این عزیزان کرونا بگیرد و آن را به خانواده خود انتقال بدهد. از آنهایی که آمدند هم ممنونم که رعایت و بعد از تشویق کردند هیچکس دنبال اتوبوس نیامد و ما در عرض 25 دقیقه به استادیوم رسیدیم. این برد را به آنها تبریک می گویم و امیدوارم که در ادامه هم بتوانیم راه مان را رو به جلو پیش ببریم.

دیدگاه‌ها