کد خبر : 1755997 | 27 اردیبهشت 1400 ساعت 08:31 | 3K بازدید | 0 دیدگاه

معیار کادر فنی درباره انتخاب ملی پوشان چیست؟

میرزایی: حقم را در کاراته خوردند

کاراته‌کار وزن 67- کیلوگرم کشورمان گفت: آیا کمترین حق من این نیست که بدانم ملاک انتخاب یک بازیکن دیگر جای من برای اعزام به گزینشی المپیک چه بوده است؟

میرزایی: حقم را در کاراته خوردند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، امیررضا میرزایی در خصوص ادامه تمریناتش در ترکیه، اظهار داشت: خیلی سعی کردم و چند بار هم با فدراسیون و کادر فنی صحبت کردم تا به اردوی تیم ملی بروم و با حریفان داخل اردو تمرین کنم ولی موفق به این کار نشدم. ورزشکار حرفه‌ای هستم و دوست دارم پیشرفت کنم. وقتی کنار کادر فنی تیم ملی و حریفان تمرینی سطح بالا مبارزه کنم، خواهم توانست مسائل فنی زیادتری را یاد بگیرم. بعد از اینکه با حضورم در اردوهای ملی موافقت نشد، به کمپ تمرینی تیم ملی ترکیه آمدم و به پیگیری تمریناتم پرداختم. 

 

وی افزود: حضورم در ترکیه هم بدین ترتیب بود که با کاراته کایی فرانسوی دوست هستم. به او  گفتم که شرایط تمرینی‌ من در ایران خوب نیست. به همین دلیل برایم دعوت نامه فرستاد تا به استانبول بیایم و یک هفته‌ای است اینجا هستم. هم اکنون با کاراته‌کاهای رنکینگ‌های بالای وزن 67- کیلوگرم همچون ونسیوی فیگورا از برزیل، کریستین ویور از گواتمالا، گوگیتا اواکانیان از گرجستان، فاروک ابدسلام از فرانسه، ریبک ابدسلام از فرانسه، رافائل آقایوف و ... تمرین می‌کنم.

 

کاراته‌کا 67- کیلوگرم کشورمان در مورد شرکت در لیگ جهانی کاراته وان لیسبون عنوان کرد: به خاطر شیوع کرونا، تمرین زیادی نداشتم و از شرایط آمادگی دور بودم و نتایج خوبی در پرتغال نگرفتم. برای این دوره، 15 تا 20 روز تنها و چند جلسه‌ای هم مجبور شدم با همسرم تمرین کنم. در صورتی که در این مدت دو یا سه مرحله اردوی تیم ملی برگزار شد ولی دعوت نشدم. زمانی هم خودم این موضوع را مطرح کردم که به مسابقات اعزام می‌شوم تا مرا به اردو دعوت کنند، قبول نکردند. 

 

دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی 2015 جوانان جهان ادامه داد: در لیگ جهانی کاراته وان در لیسبون، استفان استیماچ از اتریش که قهرمان اروپا بود را بردم. در دور دوم به علی الساوی مصری که رنکینگ چهارم جهان است، باختم. چون وی به فینال نرفت، از جدول حذف شدم.

 

میرزایی با اشاره به اینکه تمرین در اردوی تیم ملی سطح بالاتری نسبت به سایر تمرینات دارد، یادآور شد: اردو و حریف تمرینی خوب بسیار متفاوت است. به طور حتم حریف تمرینی قوی روی نتیجه تاثیر خواهد داشت. برای اولین مرحله لیگ جهانی کاراته وان استانبول که 22 تا 24 اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، تمریناتی را در رشت و قزوین با بازیکنان و مربیان مختلف داشتم و نتیجه بهتری هم گرفتم. سه مرحله بازی کردم و نتیجه را به علی الساوی مصری بسیار نزدیک واگذار کردم. او به فینال رفت و به رقابت شانس مجدد پای مدال باختم. متاسفانه باز هم به اردوی تیم ملی دعوت نشدم.

 

وی در پاسخ به اینکه چرا به اردوی آماده سازی برای شرکت در گزینشی المپیک در پاریس دعوت نشده است، گفت: وقتی به 67- کیلوگرم بزرگسالان آمدم، بازیکنان خیلی بزرگی مثل سعید احمدی، هامون درفشی پور و چند با بازیکن با انگیزه دیگر در لیگ و مسابقات قهرمانی کشور مسابقه دادم و بازیکن اصلی وزن 67- کیلوگرم شدم. به یک باره امیر مهدی‌زاده تصمیم می‌گیرد که از وزن 60- کیلوگرم به 67- کیلوگرم بیاید و اینگونه حمایت از من برداشته می‌شود تا کسی دیگر به مسابقات برود. مسابقه انتخابی بین من و مهدی‌زاده برگزار نشد و حتی عذر مرا خواستند و دیگر به اردو دعوت نشدم. برای گزینشی المپیک در پاریس هر کشور فقط می‌تواند یک نفر معرفی کند. برای این رقابتها هم بدون انتخابی، امیر مهدی زاده معرفی شد.

 

1602568

 

قهرمان کاراته آسیا افزود: در انتخابی برای قهرمانی آسیا اعلام کردند زمانی را تعیین خواهند کرد ولی شب در سایت زدند که مهدی‌زاده بازیکن اصلی برای اعزام است. بعد از لیگ جهانی لیسبون انتظار داشتم تا حداقل مسابقه انتخابی بین من و مهدی‌زاده برگزار شود و هیچوقت نگفتم هم حق من در 67- کیلوگرم است که به گزینشی المپیک بروم.  

 

میرزایی در خصوص اینکه عملکرد خیلی خوبی در سالهای اخیر داشته، تاکید کرد: نتایج کسب شده من در کاراته وان‌های چند سال اخیر بهتر از نتایج امیر مهدی‌زاده بوده و توانسته‌ام 4 مدال بگیرم ولی او فقط یک مدال گرفته است. از نادیده گرفته شدن احساس بدی دارم و امیدوارم بتوانم برای کشورم مسابقه بدهم. من هم کاراته‌کا هستم، زحمت کشیدم، تمرین کردم اما همواره نادیده گرفته شدم که این حق من نیست. دنبال حقم هستم و چیزی غیر از این نخواستم. تنها خواسته‌ام برگزاری مسابقه انتخابی و شرایط برابر است، اما ظاهراً حق فقط برای دیگران است. 

 

وی در پاسخ به این سوال که برنامه‌ات برای آینده چیست، گفت: واقعا نمی‌دانم چکار باید بکنم چون چندین بار این اتفاق سرم آمده و هر بار در حقم ظلم شده است. چرا باید جوانانی امثال من بدون انتخابی و به راحتی نادیده گرفته شوند؟ نمی‌دانم مشکل از کجاست. نمی‌دانم وقتی این حرف‌ها را بیان می‌کنم، آیا کاراته ایران برای من تمام شده. وقتی سکوت هم می‌کنم، باز به حقم نمی‌رسم. پس چاره‌ای ندارم!

 

وی اضافه کرد: زمانی که با هزینه خودم به پرتغال و ترکیه اعزام شدم، فدراسیون اعلام کرد که من تنها کسی هستم که جزو تیم ملی نیستم. در هر دو رقابت به عنوان بازیکن آزاد معرفی شدم. با کلی دغدغه هزینه‌های اعزامم نظیر ویزا، بلیت هواپیما و هتل را پرداخت کردم، اما فدراسیون شرایط برابر را بین بازیکنان ایجاد نکرد. اکنون سوال من این است؛ چرا زمانی که فدراسیون انتخاب خودش را در وزن 67- کیلوگرم انجام داده، اعلام نکرد تا این همه از جیبم هزینه نکنم؟

 

دارنده چند مدال برنز رقابت‌های کاراته وان امارات و ترکیه ادامه داد: در این مدت تمرین کردم و زحمت کشیدم و به ناگاه شب قبل مسابقه در لیسبون مربیان مصاحبه می‌کنند که منتخب کادر فنی امیر مهدی زاده است. فدراسیون و کادر فنی توجهی ندارند که اگر ملی‌پوش نیستم، حداقل کاراته‌کایی ایرانی که هستم. یقیناً عنوان کردن این مطلب که کسی دیگر نفر اصلی است، روی روحیه ورزشکار تاثیر منفی دارد. حتی اگر قهرمان جهان هم باشی پیش از مسابقه ویران کننده است.

 

قهرمان کاراته کشورمان با اشاره با اینکه حق دارم بدانم معیار کادر فنی در خصوص انتخاب بازیکن چه بوده است، اذعان کرد: آیا کمترین حق من این نیست که بدانم ملاک انتخاب یک بازیکن دیگر جای من برای اعزام به گزینشی المپیک بر چه اساسی بوده است؟ اگر نتایج بین المللی ملاک بوده که کمتر از مهدی‌زاده نبودم. اگر ملاک عملکرد در اردوها بوده که اصلا کسی در این وزن جز مهدی‌زاده به اردو دعوت نشده است. تنها می‌پرسم که این حق چگونه به وی اعطا شد و ملاک‌شان چه بوده است؟ البته من با امیر مهدی‌زاده مشکلی ندارم. او جز دوستان نزدیک و الگوی من است. امیدوارم در گزینشی بتواند کسب سهمیه کند و در توکیو مدال  هم بگیرد.

 

میرزایی در پاسخ به این سوال که آیا در پی مهاجرت است، خاطرنشان کرد: هرگز برای رسیدن به هدفم به حضور در کشور دیگر فکر نخواهم کرد. دوست دارم با پرچم کشورم در میادین بین‌المللی، جهانی و المپیک مدال بگیرم و باعث افتخار کشورم و خانواده‌ام باشم. همچنین تازه ازدواج کرده و در ایران یک زندگی بسیار خوب تشکیل داده‌ام.

دیدگاه‌ها