کد خبر : 1756016 | 27 اردیبهشت 1400 ساعت 09:50 | 12.3K بازدید | 2 دیدگاه

لوییس کورتس؛

این یک پیروزی برای تمام فوتبال زنان اسپانیا بود

تیم زنان بارسلونا با شکست چلسی در دیدار فینال تبدیل به نخستین تیم اسپانیایی فاتح رقابت های چمپیونزلیگ زنان در اروپا شد.

این یک پیروزی برای تمام فوتبال زنان اسپانیا بود

به گزارش "ورزش سه"، پس از هفت سال سلطه تیم زنان لیون بر رقابت های اروپای، بالاخره این بارسلونا بود که شب گذشته موفق شد با پیروزی 4-0 برابر چلسی به قهرمانی در چمپیونزلیگ برسد.

شروع ضعیف دو سال پیش بارسلونا رویاهای قهرمانی اش را بر باد داد، شب گذشته اما کاتالان هان آتش‌بازی خود را از ثانیه 33 بازی آغاز کردند و روی یک گل به خودی توانستند دروازه چلسی را باز کنند. سه گل بعدی بلوگرانا نیز در نیمه اول به ثمر رسید تا قهرمانی ظرف 36 دقیقه مسجل شود.

 

1602605

 

بارسلونا نخستین تیم اسپانیایی است که قهرمان بالاترین رقابت های باشگاهی در اروپا می شود. کاتالان ها در سال 2019 نیز به فینال این رقابت ها در بوداپست رسیده بودند اما پس از دریافت نخستین گل در دقیقه 5 بازی و 4-0 عقب افتادن در نیمه اول، برابر لیون 4-1 شکست خوردند و رویای قهرمانی‌شان نقش بر آب شد.

لوییس کورتس، سرمربی بارسلونا، پس از این قهرمانی ارزشمند گفت: "هدف ما این است که سلطه خود بر فوتبال اروپا را حفظ کنیم. پیروزی در این بازی بخشی از این مسیر بود و شکست در بوداپست نیز بخشی دیگر از آن."

 

1602560

 

چلسی که برای نخستین بار بود که به فینال چمپیونزلگ می رسید خیلی زود زیر فشار بارسا شکست و ملانیا لئوپولز در همان ثانیه های ابتدایی بازی دروازه خودی را باز کرد. آلکسیا پوتیاس (از روی نقطه پنالتی)، آیتانا بونماتی و کارولین گراهام هنسن قبل از سوت پایان نیمه اول توانست سه بار دیگر دروازه چلسی را باز کنند و در نهایت غول اسپانیایی با همین چهار گل قهرمان چمپیونزلیگ شد.

سرمربی 34 بارسا می گوید که بازیکنانش از همان ابتدا با اعتماد به نفس بازی کردند.

 

1602602

 

کورتس گفت: "فینال برای بردن است و این همان کاری است که ما انجام دادیم." وی افزود که این یک پیروزی برای تمام فوتبال زنان اسپانیا است.

این قهرمانی همچنین روحیه مضاعفی به باشگاه بارسلونا داد که این روزها با بحران اقتصادی دست به گریبان است، به شدت زیر قرض است و تیم مردان این باشگاه نیز اخیرا نتوانسته انتظارات را برآورده کند. این باشگاه همچنین ممکن است به دلیل دست داشتن در پروژه سوپرلیگ با مجازات هایی نیز رو به رو شود.

 

 

 

دیدگاه‌ها