کد خبر : 1756120 | 27 اردیبهشت 1400 ساعت 20:14 | 40K بازدید | 10 دیدگاه

شانس پرسپولیس برای قهرمانی از سپاهان بیشتر است؛ 

معدنچی: حاشیه‌سازی استقلالی‌ها نتیجه عکس داد

بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است به دلیل تجربه بیشتر بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس، این تیم شانس بیشتری نسبت به سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی لیگ بیستم دارد.

معدنچی: حاشیه‌سازی استقلالی‌ها نتیجه عکس داد

به گزارش "ورزش سه"، بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس این روزها دور از اخبار رسانه ها اولین سال مربیگری را به عنوان یکی از دستیاران کلانتری در فجر سپاسی آغاز کرده و با این هدف کارش را دنبال می کند که دوباره زردپوشان شیرازی که روزی کابوس تمام تیم های لیگ برتری به شمار می رفتند، پس از چند سال حضور در لیگ یک، به لیگ برتر بازگردد. فجر سپاسی در پایان هفته 24 ام رقابت ها با کسب 37 امتیاز رتبه چهارم جدول رده بندی را در اختیار دارد و با توجه به فاصله 6 امتیازی تا صدر جدول و اینکه دو تیم به لیگ برتر صعود می کنند، شانس زیادی برای فجرسپاسی و لیگ برتری شدنش متصور است. 


شماره 11 و ستاره سابق پرسپولیس که در برهه ای به همراه نیکبخت واحدی امید اصلی هواداران پرسپولیس بودند، در این مصاحبه از تدارکات متفاوت فجرسپاسی نسبت به سال های گذشته حرف زده و در بخشی از صحبت هایش هم درباره دربی صحبت کرده است. 

 

این گفتگو را در ادامه می خوانید....

 

*تیم‌های بالای جدول امتیاز دادند؛ خودمان را جمع کردیم


شروع صحبت هایمان با معدنچی درباره آخرین دیدار فجرسپاسی بود که در دربی شیراز به مصاف قشقایی رفت و با شکست این تیم ناکامی های هفته گذشته را جبران کرد و دوباره مدعی شد. او در این مورد اینطور حرف هایش را آغاز کرد:« تا قبل از بازی مس کرمان شرایط خوبی داشتیم ولی سه باخت پشت هم آردیم و شرایط سخت شد، اما چیزی که ما را امیدوار کرده اینکه تیم های بالای جدول مثل مس و استقلال خوزستان امتیازاتی را مثل خود ما از دست داده اند. با این شرایط امیدوار شده‌ایم که تیم را جمع و جور کنیم. دربی داشتیم و بازی خوبی بود. اگر در این مسابقه اول بازی گل می زدیم، می توانستیم 5 گل بزنیم. با این حال این سه امتیاز برای ما خیلی خوب شد و باعث شد در میان مدعیان بمانیم.»

 

*خیلی به لیگ برتری شدن فجر خوش‌بین هستم


معدنچی در ادامه با اشاره به هفته های ابتدایی شروع کار فجرسپاسی در لیگ دسته اول اضافه کرد:« قبلا و هفته دوم که با آستارا بازی کردیم، گفتم این تیم پتانسیل لیگ برتری شدن دارد. درست است که اولین تجربه مربیگری من است، ولی من با بازیکنان بزرگی بازی کرده ام  ام و معتقدم فجرسپاسی این فصل بازیکنان بزرگی دارد. خیلی خوش بین هستم، اگر مشکلی پیش نیاید این تیم لیگ برتری شود.»

 

*مطمئنم و قول می‌دهم این تیم می‌تواند لیگ برتری شود


او در  ادامه با تمجید از مدیرعامل جدید تیم فوتبال فجرسپاسی، امکانات و شرایط مالی این تیم را متفاوت از سال های گذشته ارزیابی کرد:« از سال ها قبل که تیم فجر صعود کرد و من کاپیتان تیم بودم، شرایط خوب پیش نرفته بود. این روزها اما با آمدن سردار بوعلی که کاما فوتبالی هستند، شرایط خیلی خوب شده است. اگر ایشان زودتر آمده بودند، زودتر این اتفاق رخ می داد. به گفته خیلی از دوستان سال های گذشته تیم شرایط خوبی نداشته و حتی پول سفر و هتل نداشته، ولی امسال امکانات تیم در سطح لیگ برتر است و من مطمئنم و این قول را می دهم که با وجود سردار بوعلی این تیم می تواند لیگ برتری باشد.» 

 

*امیدوارم دوباره فجر را در لیگ برتر ببینیم


در زمینه تولید استعداد نیز فجرسپاسی مانند یک دهه قبل نیست و بسیاری از فوتبالیست های استان فارس در تیم های دیگر خودشان را به فوتبال ایران معرفی کرد. معدنچی ضمن تایید این نکته توضیح داد:« مشکلاتی در سال گذشته بوده و تیم های پایه توسط باشگاه مدیریت نشده اند، ولی با آمدن سردار بوعلی و نگاه ویژه ای که دارند، شرایط کاملا تغییر کرده است. ما سه باخت داشتیم و هفته گذشته وقتی ایشان به تمرین آمد، طوری با اعضای تیم صحبت کرد که من کلی انرژی گرفتم. ایشان من را یاد سردار مرادی انداخت که کمک کرد فجرسپاسی سال ها در لیگ برتر بماند. ما در آن سال ها همواره در رتبه های بالایی قرار داشتیم؛ قهرمان جام حذفی شدیم و حتی به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا هم رفتیم. امیدوارم حالا و پس از چند سال با نگاه ویژه ای که سردار بوعلی دارند، بار دیگر شاهد حضور فجرسپاسی در سطح اول فوتبال ایران باشیم و شرایط برای پرورش استعدادها مانند گذشته فراهم شود.»

 

*پرسپولیس نیمه اول را با توجه به شرایط جدول بازی کرد


سوال بعدی از مهرزاد معدنچی که خودش سابقه بازی در دربی و گلزنی را دارد، در رابطه با شهرآورد استقلال و پرسپولیس بود. او در واکنش به این سوال اینطور پاسخ داد:« همزمان با دربی خودمان با قشقایی بازی داشتیم ولی در برگشت پشت فرمان اتومبیلم بازی را دیدم و نزدیک بود تصادف هم بکنم. دربی یکی از جذاب ترین و حساس ترین بازی های لیگ است و برای تماشاگرهای دو تیم نتیجه خیلی مهم است. آقای گل محمدی با توجه به شرایطی که در جدول داشت و بازی سنگینی که تیمش مقابل سپاهان برگزار کرده بود، با برنامه ریزی خوبی در نیمه اول به دنبال نباختن بود. بعد هم در نیمه دوم پرسپولیس به گل رسید و طبیعی بود که عقب بنشیند.» 

 

*بعد از دربی تازه ماجرای این بازی آغاز می‌شود


بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 سپس با اشاره به درگیری های انتهای بازی اضافه کرد:« کاش این مسائل آخر بازی هم پیش نمی آمد. بازی خیلی جذابی شاید نبود، ولی برد بسیار ارزشمندی بود. معمولا بعد از دربی تازه داستان ها برای دو تیم شروع می شود. بعد از بردن دربی، تیمی که بازی را برده باشد، نزدیک به 10 روز شرایط خوبی دارد و  وقتی می بازید شرایط بد می شود. پرسپولیس در این مسابقه به هدفی که می خواست رسید. تبریک می گویم به همه پرسپولیسی ها و امیدوارم پنجمین قهرمانی هم در پایان این فصل رقم بخورد.» 

 

*شروع درگیری ها را استقلالی ها رقم زدند


بخش بعدی صحبت های وینگر چپ سابق تیم ملی ایران در رابطه با این بود که آیا ایجاد درگیری در چنین مسابقه ای طبیعی به نظر نمی رسد، که او به این سوال اینطور پاسخ داد:« جذابیت فوتبال با تماشاگر است؛ مخصوصا در دربی. نمی خواهم کری بخوانم و طرفداران استقلال برایم قائل احترام هستند، اما شروع درگیری ها از تکلی بود که آقای نادری زد و تنش را ایجاد کرد. ضمن اینکه از یک سری آدم ها توقع بیشتری داریم. آقای فرزاد مجیدی و آقای کریم باقری جدا می کردند، ولی از آقای غلامپور بعید بود که در ماجرا دخالت کند. البته قبل از بازی هم سعی داشتند برای پرسپولیس و بازیکنانش حاشیه درست کنند؛ به عنوان مثال صحبت هایی که در مورد داوری شد. می خواستند تمرکز بازیکنان را به هم بریزند ولی نتیجه عکس داد. واقعا در دربی جایگاه تیم‌ها اصلا مهم نیست. یک سال ما با دنیزلی یازدهم جدول بودیم ولی حتی می توانستیم در دربی به استقلال 6 گل بزنیم.» 

 

*شانس قهرمانی پرسپولیس از سپاهان بیشتر است چون ...


سوال بعدی از معدنچی در رابطه با شرایط لیگ برتر در دوره بیستم بود و او در این مورد توضیح داد:« واقعا امسال به نظرم لیگ جذابی خواهیم داشت. سپاهان تیم پرقدرت و پرمهره ای است. تیم هایی مثل سپاهان خیلی راحت تر هستند و حواشی تیم های استقلال و پرسپولیس را معمولا ندارند. پرسپولیس به نظرم در دربی به چیزی که می خواست رسید و سه امتیاز را گرفت و با این نتیجه رقابت در صدر به صورت فشرده ادامه دارد. این روند من را یاد رقابت دو تیم در سال 1386 می اندازد. در آن سال هر دو در تیم کورس بودند. واقعا نمی توان پیش بینی کرد که چه تیمی می تواند قهرمان شود و روی کاغذ هم بازی های سپاهان راحت تر از بازی های پرسپولیس دارد. با این حال با توجه به شناختی که از دو تیم دارم، فکر می کنم پرسپولیس کادر فنی و بازیکنان باتجربه تری دارد و شانس قهرمانی آنها بیشتر است.»

دیدگاه‌ها