کد خبر : 1756223 | 28 اردیبهشت 1400 ساعت 11:14 | 6.9K بازدید | 1 دیدگاه

رسولی نمی‌تواند سهمیه بگیرد، مگر اینکه متر را بِکِشند!

غیاثی: تفتیان با مردم رو راست نیست

پیشکسوت دوومیدانی گفت: تفتیان برای ناکامی‌های خود بهانه هایی را می‌آورد و متاسفم که او با مردم و جامعه دوومیدانی رو راست نیست.

غیاثی: تفتیان با مردم رو راست نیست

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، تیمور غیاثی در مورد شرایط دو و میدانی کاران برای حضور در المپیک اظهار داشت: در حال حاضر دو نفر سهمیه را کسب کردند و پیرجهان هم از طریق رنکینگ یک مقدار شانس دارد، اما قطعی نیست. آن چیزی که من می‌بینم با وجود حمایت‌های تمام و کمال فدراسیون و ورزشکاران بعید می‌دانم سهمیه دیگری به این سهمیه‌ها اضافه شود، چون رکوردها پایین است و بعضا به قهرمانی کشور می‌رسد نه در سطح المپیک. به همین دلیل چشمم آب نمی‌خورد. من دوست دارم که دو و میدانی با سرافرازی به المپیک برود اما یک مقدار نگران رکوردها هستیم.

 

وی در مورد شرایط حسن تفتیان گفت: دو ماه دیگر المپیک است و ما هنوز رکورد قابل توجهی از تفتیان ندیده‌ایم، او باید خودش را نشان دهد و حداقل در یک مسابقه بزرگ رکورد قابل قبولی را ثبت کند.

غیاثی ادامه داد: تفتیان در مسابقات مشهد رکورد ضعیفی را ثبت کرد و مسائل دیگری را بهانه کرد. من واقعا تاسف می‌خورم که او با مردم و جامعه دو و میدانی روراست نیست. چون سه سال پیش سهمیه را کسب کرده به هر حال فدراسیون هم چاره‌ای ندارد که تر و خشکش کند. با این همه هزینه و اردوهای اروپایی باید دید چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود. امیدوارم آ‌ن طور که خرجش می‌شود نتیجه هم بگیرد.

 

پیشکسوت دو و میدانی در مورد اینکه تفتیان چند سالی است به فرانسه می‌رود اما هیچ نظارتی روی تمرینات و اردوهای او وجود ندارد، گفت:‌ مقصر این داستان‌ها کیهانی رئیس سابق فدراسیون دو و میدانی است. او لطمه زیادی به دوومیدانی زد و این وضعیت را بنا نهاد. شاید بگویید روی تمرینات احساس حدادی هم نظارتی نمی‌شود، اما باید در نظر بگیریم که او خودش را ثابت کرده و مدال المپیک و بازی‌های آسیایی دارد. حدادی به صورت حرفه‌ای تمرین می‌کند و خودش می‌داند چه می‌خواهد.

 

 وی با اشاره به اینکه حسین رسولی، پرتابگر دیسک هم می‌خواهد راه تفتیان را برود، گفت: او گفته بود که سهمیه را می‌گیرم اما با وجود آنکه  مربی خارجی برایش آوردند و  چندین ماه در کیش اردو داشت، در دو مسابقه قبلی رکوردش در حد قهرمانی کشور هم نبوده است. 57 متر کجا و 65 متر ورودی المپیک کجا؟ امکان ندارد طی دو ماه به این رکورد برسد حتی با دوپینگ! مگر اینکه متر را برایش بکشند. البته در کنار او بهنام شیری هم با این وضعیت به نتیجه‌ای نمی‌رسد. یک مقدار در پرتاب وزنه امیدواری وجود دارد و باید دید آنها چه نتیجه‌ای می‌گیرند.

دیدگاه‌ها