کد خبر : 1756245 | 28 اردیبهشت 1400 ساعت 12:59 | 3.2K بازدید | 1 دیدگاه

انتظار شکست تیم‌های بزرگ بسکتبال ناعادلانه است

شادی عبدالوند: به مسابقات می‌رویم که بجنگیم

ملی‌پوش بسکتبال زنان می‌گوید انتظار شکست دادن تیم‌های بزرگ در مسابقات انتخابی المپیک توکیو ناعادلانه است اما تیم ایران تمام تلاش خود را می‌کند که بهترین عملکرد را داشته باشد.

شادی عبدالوند: به مسابقات می‌رویم که بجنگیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان دو مسابقه مهم انتخابی المپیک پیش رو دارد و باید شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک توکیو امتحان کند. این تیم تاکنون چند اردو را پشت سر گذاشته است.  

اولین رویداد ۵ تا ۹ خرداد ۱۴۰۰ به میزبانی اتریش برگزار می‌شود که ۴۰ تیم (۲۰ تیم زنان و ۲۰ تیم مردان) از ۳۶ کشور حضور دارند و ۳ سهمیه (در هر بخش مردان و زنان) توزیع می‌شود. ایران در گروه B با ژاپن، اوکراین، ترکمنستان و استرالیا هم‌گروه است.

 

دومین مسابقه هم ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) با حضور ۶ تیم به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار و یک سهمیه توزیع می‌شود. تیم ایران در این مسابقه نسبت به مسابقات اتریش شانس بیشتری برای کسب سهمیه دارد.

شادی عبدالوند در مورد وضعیت آمادگی تیم ملی در آستانه مسابقات انتخابی المپیک به ایسنا گفت: اولین اردوی تیم بعد از عید برگزار شد که آمادگی خوبی نداشتیم اما مرحله به مرحله بهتر شدیم. اکنون هم فقط یک اردو تا اعزام باقی مانده است و فکر می‌کنم تقریبا آماده هستیم.

 

او به آمادگی خود اشاره و بیان کرد: از بعد عید تقریبا همیشه در اردو بوده‌ایم و حتی چند روز استراحت بین اردوها را هم در خانه بدنسازی انجام داده‌ایم. من هم آسیب‌دیدگی ندارم و خوشبختانه کاملا آماده هستم.  

عبدالوند به امیدواری سرمربی تیم به این بازیکن برای پر کردن جای سعیده علی در تیم ملی اشاره و بیان کرد: حضور سعیده برای تیم ملی خیلی خوب بود و کسی کسی نمی‌تواند جایش را بگیرد.  به عنوان بزرگتر و یک بازیکن با اخلاق جای او خالی است اما همه روزی باید خداحافظی کنیم. نه اینکه بتوانم جای سعیده را پر کنم اما تمام تلاشم را می‌کنم که به تیم و بازیکنان کمک کنم تا بازی‌های قابل قبولی را ارائه بدهیم.

 

این بازیکن به حضور ایران در مسابقات بین‌المللی بدون داشتن دیدار تدارکاتی اشاره کرد و گفت: ما دو، سه سال است که به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شویم و آخرین بار در مسابقات جهانی هلند شرکت کردیم. آن زمان خیلی پیشرفت کرده بودیم. البته نمی‌گویم عالی عمل کردیم اما خیلی بهتر شده بودیم. متاسفانه بعد از این مسابقات کرونا وقفه‌ای در کارمان ایجاد کرد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد شاید فرصت بیشتر و شرایط بهتری برای مسابقات کسب سهمیه داشتیم. همه تیم‌ها  قبل از ورود به مسابقات رسمی در تورنمنت‌هایی شرکت می کنند و دیدارهایی تدارکاتی برگزار می‌کنند اما ما چنین شرایطی نداریم.

او در این مورد افزود: در اردوهای داخلی ۱۰ نفر اول رنکینگ حضور داشتند، ما با هم در لیگ بازی کرده‌ایم و هر چند شاید از نظر بدنی آماده شویم اما برای پیشرفت احتیاج داریم تا با بازیکنان قدرتمند از خودمان رقابت کنیم اما چنین شانسی نداریم که قبل از اعزام‌هایمان مسابقه تدارکاتی داشته باشیم و این بدترین نقطه ضعف ایران است.   با این حال خود را با شرایط وقف داده‌ایم و نسبت به سال‌های قبل بهتر و اطلاعات‌مان از بسکتبال سه نفره بیشتر شده است.  

 

عبدالوند انتظار شکست دادن تیم‌های مقام‌دار جهان در مسابقات کسب سهمیه را ناعادلانه دانست و گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.  در مسابقات انتخابی اتریش با استرالیا، ژاپن اوکراین و تایلند هم گروه هستیم که استرالیا و ژاپن جزو مقام‌داران هستند. به شخصه برای برد نمی‌روم بلکه می‌روم که بجنگم و حس کنم نسبت به قبل پیشرفت داشته‌ایم. اگر تیم‌ها را هم ببریم که خیلی بهتر می‌شود. فکر می‌کنم در مسابقات مجارستان شانس بیشتری داریم و بازی‌هایمان سبک‌تر است.  

ملی‌پوش بسکتبال زنان در پایان گفت: امیدوارم نمایش قابل قبولی از خود به جای بگذاریم. همه حمایت‌مان کنند و بدانند که با سختی و امکاناتی متفاوت با رقبایمان ورزش می‌کنیم و دعایمان کنند.

دیدگاه‌ها