کد خبر : 1756258 | 28 اردیبهشت 1400 ساعت 14:20 | 9.8K بازدید | 1 دیدگاه

بازگشت پادشاه؛

کانتونا: از ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر تعجب نکردم

نام اریک کانتونا، اسطوره فرانسوی منچستریونایتد، به پاس دستاوردهای خیره کننده ای که در سال های 1992 تا 1997 با این تیم داشت، به تالار مشاهیر لیگ برتر اضافه شد.

کانتونا: از ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر تعجب نکردم

به گزارش "ورزش سه"، اریک کانتونا می گوید از این موضوع که سومین فوتبالیستی بود که نامش به تالار مشاهیر لیگ برتر افزوده شد، تعجب نکرده است.

آلن شیرر، رکورددار گلزنی در تاریخ لیگ برتر، و تیری آنری، اسطوره آرسنال، نخستین بازیکنانی بودند که در افتتاحیه تالار مشاهیر لیگ برتر نام‌شان به این تالار اضافه شد. این بالاترین افتخار فردی است که تاکنون از سوی لیگ برتر به بازیکنان اعطا شده است.

 

1602982

 

اکنون کانتونا نیز به شیرر و آنری اضافه شده و سومین بازیکنی است که نامش در تالار مشاهیر قرار می گیرد. او مثل همیشه در برابر این موضوع نیز عکس العملی متفاوت از دیگران داشته است.

ستاره فرانسوی سال های دور منچستریونایتد که هنوز هم از قهرمانان اولدترافورد محسوب می شود، در این باره گفت: "خیلی خوشحال و مفتخرم اما در عین حال سورپرایز هم نشده ام.

اگر انتخاب نمی شدم تعجب می کردم! من خوش شانس بودم که توانستم در این تیم در کنار بازیکنانی فوق العاده، سرمربی فوق العاده و هوادارانی شگفت انگیز بازی کنم."

 

1602985

 

کانتونا پس از قهرمانی در دسته اول با لیدز یونایتد در فصل 93-1992 توسط منچستریونایتد به خدمت گرفته شد. مهاجم تند و تیز فرانسوی در 156 بازی در لیگ برتر برای  شیاطین سرخ به میدان رفت، 70 گل به ثمر رساند و 56 پاس گل داد.

با کمک اریک کانتونا منچستریونایتد در پنج سال، چهار جام قهرمانی برد و سپس در 30 سالگی بازنشسته شد. او که محبوب قلب هواداران یونایتد بود، از سوی هواداران لقب پادشاه را دریافت کرده بود.

 

1602984

 

کانتونا اولین بازیکن از شش بازیکنی است که پس از رای گیری عمومی و رای‌گیری از هیئت رییسه لیگ برتر در کلاس 2021 انتخاب می شود. شیرر و آنری تنها دو بازیکنی بودند که  به صورت خودکار و بدون رای‌گیری برگزیده شدند.

تا پایان هفته پنج ستاره برتر دیگر از لیگ برتر نیز در تالار مشاهیر معرفی می شوند. بازیکنانی مانند پل اسکولز، روی کین، فرانک لمپارد، دنیس برکمپ و استیون جرارد در میان 22 نامزد باقی مانده حضور دارند.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها