کد خبر : 1756280 | 28 اردیبهشت 1400 ساعت 20:10 | 13.7K بازدید | 1 دیدگاه

فوتبال اسپانیا در یک هفته گذشته؛

بازگشت بزرگ اتلتیکو و تاریخ سازی زنان بارسا

طی یک هفته گذشته اتفاقات بسیار مهمی در فوتبال اسپانیا رخ داده است.

بازگشت بزرگ اتلتیکو و تاریخ سازی زنان بارسا

به گزارش "ورزش سه"، رقابت برای کسب عنوان قهرمانی، جنگیدن برای بقا و بازگشت محدود هواداران به برخی استادیوم ها از مهم ترین اتفاقاتی محسوب می‌شود که طی یک هفته اخیر در لالیگا رخ داده است که در اینجا با آن ها اشاره می‌کنیم.

بازگشت اتلتیکو و تثبیت صدرنشینی
در هفته ما قبل پایانی رقابت‌های لالیگا یک اتفاق درام برای اتلتیکومادرید افتاد؛ جایی که این تیم با اختلاف یک گل مقابل اوساسونا به پیروزی رسید تا بعد از سال 2014 همچنان برای تکرار قهرمانی خود شانس زیادی داشته باشد. گل های رنان لودی و لوئیس سوارز در 10 دقیقه پایانی باعث شد که اتلتیکو به پیروزی 2-1 دست پیدا کند. این بدان معناست که آنها اکنون در آستانه قهرمانی لالیگا قرار دارند.

 

 

1603018

 

 

قطعی شدن صعود ایبار
عملکرد خوب ایبار در چند هفته اخیر باعث شده بود که آنها برای ماندن در رقابت‌های لالیگا امیدوار شوند اما شکست این هفته آنها برابر والنسیا منجر به این شد که سقوط شان به دسته پایین‌تر فوتبال اسپانیا قطعی شود. این بدان معناست که حضور هفت ساله آنها در رقابت‌های لالیگا به پایان می‌رسد.

 

حاشیه امن برای آلاوس و ختافه
دو تیم دیگر این هفته باقی ماندن خود در سطح اول فوتبال اسپانیا را قطعی کردند. آلاوس و ختافه در هفته سی و هفتم لالیگا به ترتیب مقابل گرانادا و لوانته به پیروزی دست یافتند تا بقای خود را قطعی کرده باشند. این در حالی است که ایبار قطعاً سقوط کرده و تنها یکی از بین تیم‌های الچه، هوئسکا یا وایادولید دومین تیم سقوط کننده لقب خواهد گرفت.

 

 

1603019

 

 

بازگشت هواداران در دو ورزشگاه
استادیوم های لالیگا در برخی مناطق اسپانیا مجاز به میزبانی تعداد محدودی از هواداران در دو هفته پایانی مسابقات هستند بنابراین ابتدای هفته هواداران برای اولین بار در 14 ماه گذشته به استادیوم بازگشتند. ویارئال در مقابل سویا و والنسیا در مقابل ایبار دو مسابقه ای بودند که با حضور محدود هواداران برگزار شدند.

 

کوکه به عدد 500 رسید
کوکه در حال حاضر تمام تمرکز خود را روی قهرمانی در رقابت‌های لالیگا قرار داده اما هفته گذشته یک نقطه عطف برای او شمار می‌آمد. در واقع دیدار برابر رئال سوسیداد پانصدمین بازی این هافبک اسپانیایی در لباس اتلتیکو مادرید بود.

 

قطعی شدن حضور سوسیداد، بتیس و ویارئال در اروپا
این هفته سوسیداد، بتیس و ویارئال در بازی‌های خود به پیروزی رسیدند تا حضور آنها در رقابت‌های اروپایی فصل آینده قطعی شود. البته باید دید که کدام یک از آنها در لیگ اروپا و کدام یک در لیگ جدید طراحی شده به نام لیگ کنفرانس اروپا حضور خواهند داشت؛ مسئله ای که هفته آینده مشخص خواهد شد.

 

 

1603017

 

 

اتاق مطبوعات اوساسونا به نام مایکل رابینسون
این هفته دو تیم دوست داشتنی برای مایکل رابینسون یعنی اوساسونا و کادیز در پامپلونا به مصاف یکدیگر رفتند. به این مناسبت باشگاه اوساسونا اعلام کرد که اتاق مطبوعات آنها به نام مایکل رابینسون فقید نامگذاری خواهد شد؛ کسی که بعد از خداحافظی با فوتبال به کارشناسی تلویزیونی روی آورده بود.

 

قهرمانی تیم زنان بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا
تیم زنان بارسلونا به اولین تیم اسپانیایی تبدیل شد که به مقام قهرمانی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا دست یافته است. آن ها با پیروزی 4-0 در مقابل چلسی به این مهم دست یافتند. به غیر از این بارسا حالا اولین تیمی است که هم تیم مردان آنها و هم تیم زنان شان به مقام قهرمانی چمپیونزلیگ دست یافته اند.

 

همکاری لالیگا با آمریکا
این هفته یک توافقنامه تاریخی و هشت ساله بین لالیگا و ایالات متحده آمریکا به امضا رسید. در واقع مقرر شد که تمام 380 مسابقه فصل لالیگا در ایالات متحده آمریکا پخش شود. در مورد دسته دوم فوتبال اسپانیا نیز چنین مسئله ای وجود خواهد داشت. همچنین گزارشات حاکی از آن است که برنامه‌های ویژه‌ای برای طرفداران فوتبال در آمریکای شمالی نیز وجود خواهد داشت.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها