کد خبر : 1756733 | 30 اردیبهشت 1400 ساعت 15:00 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

شرایط برای انتخابات اتحادیه جهانی پیچیده شده

سوریان: به خاطر موفقیت کشتی، غرض ورزی نکنید

حمید سوریان معتقد است کشتی فرنگی ایران با وجود از دست دادن یک سهمیه به دنبال بهترین نتیجه در المپیک توکیو خواهد بود.

سوریان: به خاطر موفقیت کشتی، غرض ورزی نکنید

به گزارش "ورزش سه"، حمید سوریان، پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ ایران که در سمت نایب رییسی فدراسیون کشتی هم فعالیت می کند، یک چالش مهم به نام انتخابات اتحادیه جهانی کشتی را در پیش خواهد داشت.


در حاشیه مسابقات جام تختی که امروز در رشته کشتی آزاد در جریان است، حمید سوریان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 

 


همین که جام تختی برگزار می شود، خوشحال کننده است
نبود کشورها در جام تختی قبل از هر چیز به واسطه شیوع کروناست. اگر امکانش فراهم بود مطمئنا استقبال بهتری می‌شد و خارجی‌ها نیز حضور پیدا می‌کردند. ما باید قبل از هر چیز خوشبینانه به موضوع نگاه کنیم که ستاد مقابله با کرونا مجوز برگزاری مسابقه را صادر کرد و موفق شدیم این مسابقات را برگزار کنیم. قهرمانان جوان ما در جام تختی به رقابت پرداختند و این شرایطی را فراهم می‌کند که با انگیزه‌تر راه خود را ادامه داده و آینده روشن‌تری داشته باشند.

 


هدف اصلی المپیک و سپس جهانی نروژ است
این اولین گامی بود که ما در راه مسابقات جهانی نروژ برداشتیم. هدف برگزاری این مسابقات بود و بعضی از بچه‌ها نیز که اکنون در اردوی المپیکی تلاش می‌کنند با نظر کادرفنی در جام تختی شرکت نکردند. هر کسی از این مسابقات موفق بیرون بیاید گام نخست را برای حضور در مسابقات جهانی برداشته است. نفرات منتخب در تورنمنت‌ها و مسابقات مختلف با هم رقابت خواهند کرد تا در نهایت بهترین کشتی گیر به جهانی اعزام شود.هدف اصلی ما المپیک توکیو است و بعد از آن هم مسابقات جهانی مد نظر ماست.

 


به خاطر کشتی غرض ورزی نکنید
همه را به آرامش دعوت می‌کنم چون کشتی نیاز به آرامش دارد. اشخاص کاردان و کاربلد کادرفنی تیم‌های ملی را تشکیل می‌دهند و با تمام وجود برای سربلندی کشتی تلاش می‌کنند. ما هم نگاه حمایتی و نظارتی داریم و رسانه‌ها هم کمک کنند. اگر نقدی هست سازنده باشد. اگر به قطار در حال حرکت سنگ بزنیم و مانع ایجاد کنیم، فکر می‌کنم این کار پسندیده و جالبی نباشد. امروز فضای متفاوتی در مقایسه با گذشته در کشتی حاکم شده و شبکه‌های اجتماعی که به صورت شخصی اداره می‌شوند، بعضی مواقع غرض‌ورزانه قلم می‌زنند. خواهش می‌کنم به خاطر کشتی از این کار پرهیز کنند.

 

1603679

 

 


قرار نیست از انتخابات اتحادیه جهانی کنار بروم
ما پیش از این فرصت سوزی کردیم. متاسفانه در گذشته جایگاه داشتیم اما الان می‌بایست مجددا اعتمادسازی کنیم. قطعا کار سختی است و ما باید شرایطی را مهیا کنیم که از طریق رایزنی این اتفاق بیافتد. به هیچ وجه بحثی از کناره‌گیری من مطرح نبود اما همه چیز نیاز به زمان و بررسی شرایط دارد و باید رصد کرد. در این رابطه هم دبیر جلسه‌ای با لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی داشت و هم شخصا در بلغارستان چند ساعت در مورد انتخابات با او صحبت کردم. ما از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم. در زمان برگزاری تورنمنت‌ها نیز با رییسان فدراسیون‌های صاحب رای صحبت کرده‌ایم که این اتفاق خوبی بود ولی مشکل بزرگ این است که به واسطه کرونا یک مقدار شرایط متفاوت‌تر از گذشته است و در رقابت‌های بین‌المللی کمتر خارجی‌ها حضور پیدا می‌کنند. ضمن این که کمتر امکان مسافرت برای دیدار با رییسان فدراسیون‌ها وجود دارد. شیوه رایزنی به همین منظور متفاوت‌تر از گذشته هست. آنچه ما رصد کردیم و به جمع بندی رسیدیم می بایست این رایزنی به صورت چهره به چهره اتفاق بیافتد و با این اشخاص نشست و برخاست داشت ولی این امکان چندان میسر نیست. خیلی از اعضای کشتی آفریقا و اقیانوسیه در مسابقات شرکت نمی کنند و محدودیت زیادی وجود دارد.

 


شکست اصلی را برای کسب سهمیه در آسیایی خوردیم
قبل از هر چیز کیفیت تیم ما در المپیک مهم است. ما شکست اصلی را در آسیایی خوردیم. آن جا شرایط مهیا بود و باید سهمیه ۸۷ کیلو را می‌گرفتیم اما برحسب یک اشتباه تاکتیکی، حسین نوری متاسفانه نتوانست سهمیه بگیرد و شرایط ما سخت شد. در گزینشی جهانی، ناصر علیزاده کشتی‌های قابل قبولی گرفت اما هدف اصلی که کسب سهمیه بود، اتفاق نیفتاد. بلغارستان آخرین میدان رقابت هم بود و عملا نماینده‌ای در وزن ۸۷ کیلو نداریم ولی امیدوارم بقیه بچه‌ها جبران کنند و آن نتیجه مد نظر حاصل شود.

 


انتظار بهترین نتیجه را در المپیک داریم
امروز شرایط متفاوت از گذشته است. ورزش دنیا به خاطر کرونا چندین ماه تعلیق شد و این کار را برای همه سخت کرده است. مطمئنا با تلاشی که می‌کند انتظار بهترین نتیجه برای المپیک هست. آن چه می‌بایست انجام شود و تلاشی که باید توسط کادرفنی برنامه‌ریزی می‌شد، صورت گرفته است. کشتی گیران در اردو بودند و زیر نظر مربیان شان تلاش کردند. خدا می بایست کمک کند. کشورهای دیگر هم همین شرایط را دارند اما قطعا در دوره کرونا موضوع بسته شدن باشگاه‌ها در کشورهای مختلف متفاوت بوده است.

دیدگاه‌ها