کد خبر : 1756857 | 31 اردیبهشت 1400 ساعت 13:10 | 120.2K بازدید | 13 دیدگاه

آخرین روزهای ملتهب لیگ‌های اروپایی؛

جنگ سه‌‎جانبه کلوپ و پایان ناامیدکننده برای CR7؟

فصل 21-2020 رو به پایان است و هنوز رقابت های مختلفی در لیگ های اروپایی با حداکثر حساسیت در حال انجام است. روزهای بیم و امید که سرنوشت اروپا را تعیین خواهند کرد.

جنگ سه‌‎جانبه کلوپ و پایان ناامیدکننده برای CR7؟

به گزارش "ورزش سه"، این فصل از رقابت های فوتبال به هفته آخر خود رسیده است و در ایتالیا و انگلیس، جایی که اینتر و منچسترسیتی به قهرمانی رسیده اند، میلیون ها یورو برای یوونتوس و لیورپول در خطر از دست رفتن است و هر دو تیم ممکن است نتوانند سهمیه چمپیونزلیگ را برای فصل بعد کسب کنند.

در اسپانیا قهرمان قرار است از مادرید بیاید و جدال نزدیکی بین دو تیم اتلتیکو و رئال در جریان است. در فرانسه هم لیل کوچک می خواهد تا قهرمانی را از چنگ غول های پاریسی دربیاورد و تا اینجا موفق هم شده است.

 

1603877

 

روزهای سرنوشت‌ساز فوتبال اروپا؛ که می خندد و که خواهد گریست؟

در انگلیس نبردی سه جانبه برپا است! چلسی با 67 امتیاز و لیورپول و لستر هر دو با 66 امتیاز همچنان در جدال برای کسب سهمیه چمپیونزلیگ هستند.

یک چیز مشخص است؛ شاگردان توماس توخل در صورت پیروزی برابر استون ویلا در روز یکشنبه، رده سوم جدول را برای خد تضمین خواهند کرد.

لیورپول نیز بالاخره پس ز پیروزی 3-0 برابر برنلی توانست خود را به رده چهارم جدول برساند و اکنون سرنوشت حضور در فصل بعد چمپیونزلیگ در دستان کلوپ و شاگردانش است. برای نخستین بار از چهاردهم ماه فوریه به بعد قرمزها در رده تاپ فور هستند و می توانند سهمیه چمپیونزلیگ کسب کنند. پیروزی برابر کریستال پالاس در روز یکشنبه، به لطف تفاضل گل بهتری که قرمزها دارند، رده چهارم جدول و کسب سهمیه چمپیونزلیگ را برای آنها تضمین خواهد کرد.

یک سناریوی حتی بهتر هم وجود دارد: اگر چلسی ببازد و لستر و لیورپول هر دو بازی های‌شان را مساوی کنند، تفاضل گل باز هم تعیین کننده خواهد بود و در آن صورت این لیورپول است که در رده سوم قرار خواهد گرفت.

البته هر سه تیم این شانس را دارند که فصل بعد در چمپیونزلیگ حاضر باشند؛ اگر چلسی ببازد و در رده پنجم به کار خود در لیگ برتر پایان دهد، در صورت پیروزی در فینال چمپیونزلیگ برابر سیتی، در فصل بعد این رقابت ها نیز حاضر خواهد بود.

 

1603881

 

یووه: رده چهارم تقریبا از دست رفته است! رونالدو در جام شکست خورده ها؟

آیا کریستیانو رونالدو فصل بعد به همراه یوونتوس در لیگ اروپا بازی خواهد کرد؟ سرنوشت رونالدو و بیانکونری به زودی رقم خواهد خورد.

اگر میلان 76 امتیازی که در رده سوم سری آ قار دارد و ناپولی 76 امتیازی که در رده چهارم سری آ قرار دارند در بازی های بعدی خود پیروز شوند، یوونتوس دیگر هیچ شانسی برای کسب سهمیه چمپیونزلیگ نخواهد داشت. پس از 18 سال حضور پی در پی در چمپیونزلیگ و زدن 134 گل در 176 بازی در این معتبرترین رقابت باشگاهی اروپایی، رونالدو فصل بعد به لیگ اروپا، معروف به لیگ بازنده ها، خواهد رفت و یا بیانکونری را ترک خواهد کرد.

حتی اگر یووه در امتیازات با ناپولی و میلان برابر شود نیز باز هم این تورینی ها هستند که به دلیل شکست در بازی های رو در رو از صعود به چمپیونزلیگ باز می مانند.

آندره آ پیرلو، سرمربی یووه، اکنون با وجود قهرمانی در جام حذفی ایتالیا، باید برای حفظ شغلش در تورین بجنگد . او پیش از این گفته بود که باشگاه درباره سرنوشت او تصمیم خواهد گرفت اما خودش مایل است تا با یووه ادامه دهد.

به نظر می رسد که اگر یوونتوس موفق به کسب سهمیه چمپیونزلیگ نشود، پیرلو هم باید با شغلش خداحافظی کند.

 

1603880

 

پاریس لرزان و لیل آماده تاج‌گذاری

در فرانسه لیل برای نخستین بار از سال 2011 به بعد می تواند قهرمان لیگ یک فرانسه شود.

تیمی که حول رناتو سانچز، ستاره سابق بایرن مونیخ، شکل گرفته است اکنون در آستانه آخرین مسابقه این فصل با 80 امتیاز صدرنشین جدول است. پاری سن ژرمن با 79 امتیاز در رده دوم قرار دارد و موناکو با 77 امتیاز سوم است.

هر سه تیم روی کاغذ شانس قهرمانی دارند و باید تا آخرین لحظه بجنگند. اگر لیل در آخرین بازی خود پیروز شود، با کسب 43 امتیاز در بازی های خارج از خانه، قدرتمندترین تیم لیگ در خارج از خانه خواهد بود و پنجمین قهرمانی تاریخ خود در لیگ یک را مسجل خواهد کرد.

پس از سه سال پیاپی قهرمانی در فرانسه، PSG امسال باری نخستین بار با دست خالی این رقابت ها را به پایان خواهد رساند. کیلیان امباپه و یارانش همچنان امیدوار هستند که پس از قهرمانی در جام حذفی بتوانند دبل کنند و در لیگ نیز به قهرمانی برسند.

موناکویی ها با هدایت نیکو کواچ و رهبری کوین ولاند در زمین می خواهند تا با حفظ رده سوم حداقل از کسب سهمیه چمپیونزلیگ مطمئن شوند.

در صورت کسب تساوی و یا شکست خوردن در آخرین بازی، لیون که تنها یک امتیاز از موناکو کمتر دارد می تواند رده سوم را از شاگردان کواچ بگیرد.

 

1603879

 

اتلتیکو علیه رئال؛ دوئل همشهری‌ها بر سر قهرمانی

آیا اتلتیکو مادرید موفق خواهد شد نخستین عنوان قهرمانی خود در لالیگا را پس از 7 سال کسب کند؟

دوئل دو تیم همشهری سرنوشت قهرمانی را در اسپانیا رقم خواهد زد. اتلتیکو با دو امتیاز بیشتر در حال حاضر صدرنشین است و تفاضل گل بهتری نیز دارد.

با یک پیروزی برابر تیم در آستانه سقوط وایادولید، یازدهمین قهرمانی روخی بلانکو قطعی خواهد شد.

اما در اسپانیا در صورت تساوی امتیازات نتیجه دیدار رو در رو تعیین کننده است و نه تفاضل گل.

این به آن معنا است که اگر رئال مادرید در خانه برابر ویارئال پیروز شود، دیگو سیمئونه و شاگردانش نیز مجبورند که در آخرین بازی خود برنده شوند. کسب یک امتیاز برابر وایادولید برای قهرمانی اتلتیکو کافی نخواهد بود چرا که در دیدارهای رو در رو برابر رئال مادرید یک نتیجه تساوی 1-1 کسب کرده اند و یک شکست 2-0!

لوییس سوارز که پس از ترک بارسا به اتلتیکو پیوست می تواند در نخستین سال خود در لباس روخی بلانکو این تیم را به قهرمانی در لالیگا برساند. تونی کروس نیز که به کرونا مبتلا شده در آخرین بازی این فصل رئال مادرید را همراهی نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها