کد خبر : 1756993 | 01 خرداد 1400 ساعت 10:40 | 10.7K بازدید | 3 دیدگاه

پس از تأیید اولیه پیشنهاد عربستان سعودی

برگزاری جام جهانی، شاید هر 2 سال یکبار

روز گذشته اعضای کنگره فیفا برای بررسی بیشتر پیشنهاد عربستان مبنی بر برگزاری جام جهانی به صورت هر 2 سال یکبار، موافقت کردند.

برگزاری جام جهانی، شاید هر 2 سال یکبار

به گزارش "ورزش سه"، هفتاد و یکمین جلسه اعضای کنگره فیفا، روز گذشته به ریاست جیانی اینفانتینو جهت بررسی پیشنهاد فدراسیون عربستان سعودی مبنی بر برگزاری رقابت های جام جهانی مردان و زنان به صورت هر 2 سال یکبار برگزار شد. در این همه پرسی، 166 نفر از اعضا در مقابل 22 نفر، به بررسی پیشنهاد مطرح شده رأی مثبت دادند.


در ویدیویی 3 دقیقه ای که در حاشیه این جلسه از یاسر المسحل رئیس فدراسیون فوتبال عربستان پخش شد، او در خصوص این پیشنهاد گفت: وقت آن رسیده است که چگونگی ساختار بازی های جام جهانی و آنچه را برای آینده ورزش ما بهتر است بررسی کنیم. این باید شامل این موضوع باشد که آیا چرخه چهار ساله فعلی همچنان مبنای بهینه برای نحوه مدیریت فوتبال باقی می ماند؟ چه از نظر رقابتی و چه از نظر اقتصادی و همچنین از نظر توسعه کلی فوتبال. 


او گفت: این کار باعث می شود کشورها به زیرساخت های خود بیشتر اهمیت دهند و برای میزبانی این رقابت ها تلاش کنند. ما باید بحث مورد نیاز در مورد آینده تقویم های مسابقات بین المللی مردان و زنان را مورد توجه قرار دهیم و اینکه چگونه هرگونه تغییر ایجاد شده از طریق این بحث ها بر روی 211 انجمن عضو فیفا تأثیر می گذارد.


در همین راستا فوزی لقجع رئیس فدراسیون فوتبال مراکش در خلال این جلسه از فدراسیون فوتبال عربستان بابت این پیشنهاد تشکر کرد و از فیفا درخواست کرد هر چه سریعتر پیشنهاد عربستان را بررسی کنند و اعلام کرد آنها به دنبال رأی مثبت به این پیشنهاد هستند.


در حاشیه این جلسه، اینفانتینو بر تأثیر مثبت تکنولوژی ها بر برگزاری هر چه بهتر مسابقات فوتبال تأکید کرد و گفت که فیفا در حال کمک به فدراسیون های مختلف است تا این موضوع را حل کرده و تعداد بیشتری از کشورها از تکنولوژی های موجود استفاده کنند.

 

1604028


رئیس فیفا همچنین اعلام کرد که فدراسیون جهانی فوتبال به دنبال این است تا قوانین مهمی را برای حمایت از داوران در سراسر جهان وضع کند تا سطح داوری را افزایش دهد چرا که این یک حرفه خیلی مهم در سراسر جهان است. اینفانتینو با تأکید بر اهمیت استفاده از VAR گفت که تکنولوژی کمک داور ویدیویی در انجام عدالت فوتبالی نقش بزرگی داشته و خطاها را کاهش می دهد. 


اینفانتینو همچنین از احتمال بررسی تغییر در قانون آفساید سخن گفت. طبق گفته های رئیس فیفا، در این قانون قرار شده است که اگر جسم مهاجم با مدافع روی یک خط قرار داشته باشد، داوران از گرفتن آفساید خودداری کنند.
رئیس فیفا همچنین گفت: صندوقی برای حمایت از بازیکنان به قیمت 16 میلیون دلار وضع شده است که هزار بازیکن می توانند از آن استفاده کنند ولی متأسفانه بازیکنانی که از این صندوق استفاده می کنند، اروپایی ها هستند و از آنجایی که فوتبال یک ورزش جهانی است، لازم است تمام بازیکنان در سراسر جهان از این صندوق بهره ببرند.


او در مورد افزایش تعداد تیم های حاضر در جام جهانی 2026 نیز گفت: ما به این قانون نیاز داشتیم تا کشورهای بیشتری در این رقابت شرکت کنند. چرا که آرزوی خیلی از کشورها حضور در رقابت های جام جهانی است.
اینفانتینو در پایان درخصوص برگزاری سوپرلیگ گفت: برگزاری سوپرلیگ عادلانه نبود و حس رقابت را می کشد. فوتبال نیاز دارد از همه جهات مورد اعتماد دولت ها باشد.

دیدگاه‌ها