کد خبر : 1757210 | 02 خرداد 1400 ساعت 11:36 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

فاجعه در شرق آسیا؛

مرگ 21 نفر در ماراتون کوهستانی چین

وقوع توفان و کاهش شدید دمای هوا در مسابقه اولتراماراتون (ماراتون کوهستانی) در شمال غرب چین، 21 کشته و هشت زخمی به جا گذاشت.

مرگ 21 نفر در ماراتون کوهستانی چین

به گزارش "ورزش سه"، در مسابقه اولتراماروتون در شهر جینگتای واقع در شمال غرب چین که به مسافت 100 کیلومتر بعد از ظهر روز شنبه برگزار می شد، پس از طی 20-30 کیلیومتر از مسیر مسابقه، شرکت کنند‌گان با بارش تگرگ، باران یخ و وزش باد شدید غافلگیر شدند.

خبرگزاری شینهوا گزارش کرده است که شرکت‌کنندگان در این مسابقه پس از افت شدید دمای هوا با مشکل مواجه شدند و پس از اینکه تعدادی از 172 دونده حاضر در این رقابت مفقود شدند، مسابقه متوقف شد.

 

1604479

 

با وجود تلاش برگزارکنندگان مسابقه برای نجات دوندگان، اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه تنها 24 کیلومتر اول این مسیر باقابلیت دسترسی با وسایل نقلیه را داشت. متعاقباً مقامات محلی با اعلام وضعیت اضطراری جسنجوی خود برای ناپدیدشدگان را با حضور حدود 700 امدادگر آغاز کردند.

عملیات نجات صبح روز یکشنبه و پس از تایید پیدا شدن پیکر آخرین دونده مفقود شده، پایان یافت.

 

1604481

 

بسیاری از شرکت کنندگان در هنگام صعود از مسیر شیب دار و ناامن بین ایستگاه های بازرسی دو و سه، در فاصله 24 تا 32.5 کیلومتری مسیر، گرفتار شده بودند. شدت وزش باد به حدی بود که حتی پتوهای نجات اضطراری که توسط برخی از دوندگان مورد استفاده قرار گرفته بود، در باد شدید پاره شده بودند.

 

1604482

 

شهردار شهر بایین که مسئول برگزاری این رویداد بود همدردی عمیق خود را با خانواده های شرکت کنندگان جان باخته و مصدوم اعلام کرد. گفته می شود دولت چین تحقیق در مورد این حادثه را آغاز کرده است.

 

این مسابقه در ارتفاع 2 هزار متری برگزار شد و گفته می‌شود که دوندگان به دلیل سردی بیش از حد هوا و حضور در ارتفاع دچار هایپوترمی و سرمازدگی شده و به کام مرگ رفتند.

 

 

دیدگاه‌ها