کد خبر : 1757382 | 03 خرداد 1400 ساعت 01:16 | 47.1K بازدید | 14 دیدگاه

هفته آخر سری آ؛ میلان و یووه به CL رسیدند

تیم‌های میلان و یوونتوس با پیروزی در هفته آخر سری آ، جواز حضور در رقابت های فصل بعد چمپیونزلیگ را به دست آوردند.

هفته آخر سری آ؛ میلان و یووه به CL رسیدند

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تکلیف قهرمان سری آ از چند هفته قبل مشخص شده بود، امشب چهار تیم میلان، آتالانتا، یوونتوس و ناپولی به دنبال کسب سه سهمیه باقی مانده چمپیونزلیگ بودند و در نهایت این شاگردان گناررو گتوزو بودند که نتوانستند جواز حضور در رقابت های فصل لیگ قهرمانان را به دست بیاورند.

میلان که در دیداری سخت و حساس میهمان آتالانتا بود، موفق شد با نتیجه 2-0 به پیروزی برسد و عنوان نایب قهرمانی این فصل سری آ را به دست بیاورد. آتالانتا هم علی رغم این شکست، سوم شد و فصل آینده باز هم در چمپیونزلیگ حضور خواهد داشت.

گل اول میلانی ها در این دیدار را فرانک کسیه در دقیقه 41 به ثمر رساند. تئو هرناندز که به محوطه جریمه آتالانتا نفوذ کرده بود، توسط مدافع حیف سرنگون شد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. کسیه پشت ضربه قرار گرفت و فریب دادن دروازه حریف، کار را تمام کرد.

 

1604733

 

این نتیجه تا آخرین ثانیه های بازی پا برجا بود تا اینکه در وقت های تلف شده، داور بار دیگر به سود میلان اعلام پنالتی کرد. ضربه چالهان اوغلو درون محوطه جریمه آتالانتا به دست گوسنس برخورد کرد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد؛ تصمیمی که با اعتراض شدید بازیکنان آتالانتا همراه شد. به طوری که در نهایت مارتن ده رون با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد. باز هم کسیه شپشت ضربه قرار گرفت و با مغلوب کردن گولینی، حساب کار را 2-0 کرد تا میلان با این پیروزی، بالاتر از آتالانتا در رتبه دوم قرار بگیرد.

یوونتوس در شبی که کریس رونالدو به میدان نرفت، موفق شد 4-1 بولونیا را شکست بدهد و با قرار گرفت در رتبه چهارم، راهی لیگ قهرمانان شود.

 

1604735

 

تنها 6 دقیقه از بازی سپری شد بود که فدریکو کیه‌زا یووه را پیش انداخت. روی یک حمله همه جانبه بود که ابتدا ضربه آدرین رابیو به تیر دروازه برخورد کرد اما توپ برگشتی را کیه‌زا تبدیل به گل کرد.

حملات یوونتوسی ها ادامه پیدا کرد و در دقیقه 29، آلوارو موراتا اختلاف را به دو گل افزایش داد. روی حرکت عالی پائولو دیبالا و عبور او از بین مدافعان حریف، توپ روی خط به موراتا رسید و او هم با ضربه سر کار را تمام کرد.

در حالی که به نظر می رسید نیمه اول با همین دو گل به پایان خواهد رسید، در آخرین دقیقه این نیمه، آدریان رابیو گل سوم را به نام خود ثبت کرد. روی یک حرکت تمرین شده، توپ با پاس دژان کولوسفکی به رابیو رسید و او هم با یک بغل پای دقیق، دروازه را باز کرد.

یووه نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و در دقیقه 47 به گل چهارم رسید. روی پاس بلند شزنی به پشت مدافعان بولونیا بود که موراتا صاحب موقعیت شد و ضربه نه چندان محکم او با اشتباه دروازه حریف، تبدیل به گل چهارم یوونتوس شد.

در دقایق پایانی بازی، اورسولینی یکی از گل های خورده بولونیا را جبران کرد اما نتوانست مانع از پیروزی یوونتوس و قرار گرفتن این تیم در رتبه چهارم شود.

 

1604739

 

اما ناپولی که در هفته های پایانی نتایج خوبی گرفته بود، در هفته پایانی برابر ورونا به نتیجه ای بهتر از تساوی 1-1 نرسید و سهمیه چمپیونزلیگ را از دست داد.

ابتدا این امیر رحمانی بود که ناپولی را پشت انداخت تا این به قرار گرفتن در رتبه چهارم امیدوار شود اما فارائونی در دقیقه 69 کار را به تساوی کشید تا در نهایت شاگردان گتوزو به حضور در لیگ اروپا رضایت بدهند.

دیدگاه‌ها