کد خبر : 1757486 | 03 خرداد 1400 ساعت 15:27 | 27.2K بازدید | 5 دیدگاه

حریفی دائم در حال تغییر و تحول

بحرین با چنگ - دندان و 8 نفر دفاع می‌کند!

تیم ملی ایران در حالی باید در رقابت های مقدماتی جام جهانی به مصاف بحرین برود که این تیم در بازی های دوستانه اخیر، ترکیب های متفاوتی داشته است.

بحرین با چنگ - دندان و 8 نفر دفاع می‌کند!

 

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال بحرین در یکی از دیدارهای دوستانه خود پیش از حضور در رقابت های مقدماتی جام جهانی، به مصاف اوکراین رفت و در حالی که تا دقایق پایانی با یک گل از حریف خود پیش بود، در دقیقه 91 با گل تسیگانکوف دروازه خود را باز شده دید و این دیدار در نهایت با تساوی یک – یک به پایان رسید.


بحرینی ها که در این بازی به مصاف تیم قدرتمند و اروپایی رفته بودند، باز هم نسبت به دیدارهای گذشته خود، تغییرات زیادی در ترکیب اصلی داشتند. هلیو سوزا مربی پرتغالی که پیش از این سابقه هدایت تیم جوانان کشورش و همچنین تیم فوتبال ویتوریا ستوبال را در کارنامه دارد، برای حضور پرقدرت در مقدماتی جام جهانی، در دیدارهای اخیر از تمام ابزارهایش استفاده کرد.


بحرین در فیفا دی های گذشته 5 بازی دوستانه انجام داده و موفق به کسب 3 پیروزی، یک تساوی و یک شکست شده است. آنها از سد سوریه، لبنان و امارات گذشتند، مقابل اردن تن به شکست دادند و در بازی با اوکراین با نتیجه تساوی زمین مسابقه را ترک کردند. نکته عجیب درخصوص این تیم، استفاده از نفرات مختلف و سیستم های متفاوت در این دیدارها بوده است.

 

1604919

 


سید شوبر العلاوی سنگربان بحرینی ها در 2 دیدار مقابل اردن و لبنان درون دروازه تیمش قرار گرفت و سیدمحمد جعفر در دو بازی برابر امارات و سوریه از دروازه تیمش حفاظت کرد و در دیدار شب گذشته برابر اوکراین، این بار ابراهیم لطف الله سنگربان بحرینی ها بود.


خط دفاعی بحرین در بازی های اخیر نیز دچار تغییراتی شده است. سیدرضا عیسی مدافع این تیم در سه بازی از 5 دیدار قبلی بوده و احمد عبدالله به همراه سیدمهدی باقر دو زوج متفاوت او در بازی با اوکراین و اردن بوده اند. حمد الشمسان و احمد نبیل به همراه ولید الحیام و راشد الهوتی مدافعینی هستند که به صورت متفاوت استفاده شده اند.


به نظر می رسد مهره های تیم هلیو سوزا در خط میانی ثابت و از قبل مشخص شده باشند. جاسم الشیخ، علی حرام و محمد جاسم مرهون بازیکنانی هستند که عناصر ثابت بحرین در بازی های اخیر تیمشان بوده اند و به نظر می رسد آنها در بازی با ایران نیز برای تیم ملی کشورشان به میدان بروند.

 

1604920

 


محمد الرمیحی در کنار سعید ضیا از بازیکنان خطرناک بحرین محسوب می شوند. الرمیحی در بازی های اخیر به عنوان مهاجم به میدان رفته و انتظار می رود در برابر ایران نیز برای تیم ملی کشورش به زمین مسابقه برود. او در 10 بازی اخیر خود برای تیم ملی کشورش 6 بار موفق به گلزنی شده و مهاجم اول تیمش محسوب می شود.


محمد جاسم مرهون هافبک چپ بحرینی ها نیز در بازی های اخیر تیم ملی کشورش موثر ظاهر شده است. او در 5 دیدار دوستانه اخیر 3 بار موفق به گلزنی شد و 2 بار نیز پاس گل داد از مهره های ثابت تیم هلیو سوزا خواهد بود.


بحرین باید چند روز دیگر در یک بازی دوستانه به مصاف تیم ملی مالزی برود و سپس میزبانی رقابت های مقدماتی جام جهانی در گروه سوم را برعهده خواهد داشت. چنانچه بحرینی ها بخواهند از ترکیب خود در بازی با اوکراین، مقابل ایران استفاده کنند، باید شاهد یک بازی تدافعی از این تیم باشیم.

 

1604922

 

 


دفاع مستحکم و چند لایه بحرینی ها در بازی با اوکراین، نشان داد که تیم ملی ایران برای باز کردن این سد دفاعی، نیاز به تلاش فراوان دارد. در ترکیب بحرین در برابر اوکراین، 8 بازیکن تیم الرفاع این کشور حضور داشتند. تیمی که موفق شد قهرمان این فصل فوتبال بحرین شده و پس از المحرق، دومین تیم پرافتخار این کشور محسوب می شود.


گلزنی و گلسازی بحرینی ها از سمت چپ نشان می دهد  که تمرکز این تیم روی حملات از آن جناح بوده جایی که محمد جاسم مرهون با همکاری مهدی فیصل حمیدان، خط دفاع حریف را آزار داده و باعث شکل گیری حملات خطرناک به روی دروازه رقبا می شوند.


نکته جالب درباره بحرینی ها، استفاده از نفرات متعدد در بازی های اخیر بوده است. علاوه بر این، هلیو سوزا از سیستم های متفاوتی نیز بهره برده و این کار را برای شناسایی سیستم مورد نظر این مربی پرتغالی سخت کرده است. به هر حال چیزی که مشخص است، تیم ملی ایران کار راحتی در برابر این حریف قدرتمند ندارد و بازیکنان تیم ملی و کادرفنی، باید با شناخت کامل در برابر این تیم به میدان بروند.

 

دیدگاه‌ها