کد خبر : 1757530 | 03 خرداد 1400 ساعت 18:55 | 8.6K بازدید | 1 دیدگاه

از شکست سال قبل درس گرفته ام

توخل: به چیزی جز قهرمانی چمپیونزلیگ فکر نمی‌کنم

توماس توخل معتقد است بازیکنان چلسی به ریکاوری ذهنی نیاز دارند و اینکه در فینال لیگ قهرمانان همه تلاش خود را خواهد کرد تا تیمش جام را بالای سر ببرد.

توخل: به چیزی جز قهرمانی چمپیونزلیگ فکر نمی‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، چلسی روز گذشته با وجود شکست از استون ویلا توانست رتبه چهارم لیگ برتر را کسب کند و سهمیه لیگ قهرمانان برای این تیم حتمی شد. آبی ها با هدایت توماس توخل هشت خرداد باید فینال لیگ قهرمانان را برابر سیتی برگزار کنند و این می تواند به دومین قهرمانی تاریخ شان در لیگ قهرمانان منجر شود.

 

 

1603166

 

 

توماس توخل در نشست خبری امروز خود پاسخگوی سوالات شد.

 

او در مورد اینکه پس از قطعی شدن سهمیه فشار از روی چلسی برداشته شده است یا خیر گفت:« کسب سهمیه اتفاق خوبی بود البته شرایط عجیبی رقم خورد. ما از شکست متنفریم و زمانی که می بازیم، هرگز خوشحال نیستیم. مهم نیست شکست در چه شرایطی رخ داده و در هر شرایطی ناراحت کننده است. خوشبختانه برای ما این حالت تغییر نمی کند و هرگز پس از شکست احساسی خوب نخواهیم داشت.

 

کمی هم عجیب است که آمارها نشان می دهند شایسته برد بودیم ولی در نهایت بازی را باختیم. موقعیت های خوبی داشتیم و هرگز نباید چنین بازی هایی را از دست بدهیم.

 

در نهایت توانستیم به بزرگترین هدف مان یعنی کسب سهمیه برسیم که نتیجه تلاش جمعی بود. از این بابت بسیار خوشحالیم. ناراحت بودیم که باختیم ولی اینکه سهمیه به خطر نیفتاد، اتفاق مثبتی بود. امروز بازیکنان استراحت دارند تا به خوبی ریکاوری کنند. از چهارشنبه تمام تمرکزمان روی بازی شنبه برابر سیتی خواهد بود که یک فینال بزرگ است. هدف ما چیزی جز بالا بردن جام نیست. به پورتو خواهیم رفت تا قهرمان چمپیونزلیگ شویم.»

 

 

1598394

 

 

وضعیت بدنی انگولو کانته:« در مورد او چیزی تغییر نکرده است. سوالی از کانته نخواهم کرد و به تغییر تاکتیکی فکر می کنم. چهارشنبه در تمرین به او میدان می دهم و باید دید شرایط بدنی اش چگونه خواهد بود. مشکلی نداشته باشد، شنبه بازی خواهد کرد. فکر می کنم شرایطش خوب باشد و امیدوارم تا شنبه همینطور بماند.»

 

استراحت کافی قبل از فینال مهم است یا فشار بیشتر در تمرینات:« مهمتر از هر چیزی استراحت و آسودگی ذهنی بازیکنان است چرا که فصلی بسیار سنگین و فشرده را پشت سرگذاشته ایم. هدف کسب سهمیه بود و به فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان هم رسیدیم. بازیکنان دائم در فراز و نشیب و تحت فشار در رقابت های مختلف بودند و مدیریت این شرایط، اصلا ساده نیست.

 

سهمیه را گرفتیم و از این بابت خوشحالیم. حالا زمان استراحت ذهنی بازیکنان است. شخصا به اینکه در فینال چطور بازی خواهیم کرد، فکر می کنم. انتخاب یازده نفر اصلی، نقاط قوت تیم و شیوه مدیریت ذهنی، هیجانی و تاکتیکی بازی برعهده من خواهد بود. می خواستیم به فینال لیگ قهرمانان برسیم و این رویایی بود که به حقیقت پیوست. این همان فضایی بود که می خواستم در تیم ایجاد شود. هنوز نمی دانم یازده بازیکن فینال چه کسانی خواهند بود و فعلا زمان برای تصمیم گیری هست.»

 

 

1604646

 

 

وضعیت ادواردو مندی(گلر چلسی) که روز گذشته مصدوم شد:« هنوز امیدواریم که بتواند در تمرین چهارشنبه حاضر باشد و به گروه ملحق شود. درد او کمتر شده ولی باید دید در تمرین بعدی چه کار خواهد کرد. امیدوارم در فینال مندی را در اختیار داشته باشیم.»

 

 

1604998

 

 

تیاگو سیلوا و تجربه مشترک شکت در فینال سال قبل با پی اس جی برابر بایرن:« از آن شکست یاد گرفتیم. از هر بازی می توان چیزهای جدیدی یاد گرفت و معتقدم تجربه یک فاکتور خیلی مهم است. تجربه هر چه بیشتر، شانس موفقیت نیز بالاتر.

 

این دومین فینال لیگ قهرمانان من است و با تجربه و اطمینان بیشتری پای به آن می گذارم. همین شرایط برای تیاگو سیلوا نیز حاکم است. البته فینال امسال کاملا با فینال سال قبل متفاوت است.  سال قبل در 12 روز دو بازی حذفی سخت را پشت سر گذاشتیم و سپس به فینال رسیدیم. 

 

امسال تیم با لمپارد در دور گروهی حاضر بود و با من از مراحل حذفی ادامه داد. دو تیم فینالیست نیز نسبت به سال قبل متفاوت هستند. مطمئنم که در اختیار داشتن تیاگو سیلوا در بازی فینال برای ما یک مزیت بزرگ است. از شکست سال قبل درس های لازم را گرفته ایم.»

 

 

1604999

دیدگاه‌ها