کد خبر : 1757649 | 04 خرداد 1400 ساعت 09:39 | 1.9K بازدید | 1 دیدگاه

سلیمی: هندبال ما پول آوردن مربی درجه یک را ندارد

پیشکسوت و کارشناس هندبال گفت: امکانات ما برای جذب مربیان درجه یک خارجی مهیا نیست و برای جذب مربی خوب دنیا باید ماهانه ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار پرداخت کرد که هندبال ما نمی‌تواند این پول‌ها را هزینه کند.

سلیمی: هندبال ما پول آوردن مربی درجه یک را ندارد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، ناصر سلیمی در خصوص عدم تعیین تکلیف تیم ملی هندبال بزرگسالان اظهار کرد: فدراسیون هندبال درگیر انتخاب سرمربی خارجی است. فکر نمی‌کنم برای هیچ فدراسیونی تیمی مهمتر از تیم ملی بزرگسالان باشد. من مطمئن هستم که فدراسیون در تکاپو است که هر چه زودتر به این تیم سروسامان بدهد. ما نظراتمان را به فدراسیون منتقل کرده‌ایم، برای آنها نظر کارشناسان مهم است و جویا می‌شوند. باید در حیطه کاری قرار بگیریم تا ببینیم آنچه ایده آل است، قابل اجرا نیست.

پیشکسوت هندبال در ادامه افزود: لحظه ای که فدراسیون می‌خواهد نتیجه بگیرد به یکباره پیک کرونا شروع می‌شود و همه برنامه تحت تاثیر قرار می‌گیرد. چیزی که مسلم است باید هر چه زودتر تیم‌های ملی در هر رده‌ای آغاز به کار کنند اما در عین حال مشکلاتی سر راه وجود دارد.

 

سلیمی در خصوص مشکلات موجود برای جذب سرمربی خارجی گفت: مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و حتی اگر پول هم در کشور باشد انتقال این پول‌ها بسیار بسیار مشکل و پیچیده است و از عهده فدراسیون به تنهایی بر نمی‌آید. من اطلاعات مختصری دارم اما امکانات ما برای جذب مربیان درجه یک خارجی مهیا نیست. ورزش ما نمی‌تواند این پول‌ها را هزینه کند. 

او افزود: یک مربی سطح متوسط ۲۰ هزار دلار در ماه می‌گیرد فدراسیون نمی‌تواند حتی این هزینه را پرداخت کند. برای جذب مربی درجه یک دنیا باید ماهانه ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار پرداخت کرد. البته این رقم پول زیادی هم نیست چون یک ورزشکار دو و نیم میلیون دلار حقوق می‌گیرد. تیم قطر یک مربی اسپانیایی جذب کرده است که تیمش در جهان اول شده بود. این مربی ماهی ۵۰ هزار دلار حقوق می‌گیرد آیا این امکان برای هندبال ما یابرای سایر فدراسیون‌ها قابل انجام است؟


کارشناس هندبال در ادامه افزود: همه این مشکلات را در گروه های کارشناسی بررسی کرده ایم. اکنون گزینه هایی که فدراسیون برای مربی خارجی در نظر دارد مورد وثوق کارشناسان است و امیدوارم که این موضوع زودتر نهایی شود.

مربی هندبال ایران افزود: فدراسیون می‌داند باید زودتر تیم ملی را تشکیل دهد اما همین امروز دو تیم اول لیگ برتر عازم جام باشگاه‌های آسیا هستند. آنها اکثر بازیکنان ملی را در اختیار دارند، آیا این تیم‌ها ملی‌پوشان را در اختیار تیم ملی می‌گذارند؟ موضوع بعدی این است که هنوز لیگ‌های اروپایی تمام نشده که لژیونرها بتوانند به ایران بیایند. این شرایط پیچیده سبب شده شروع اردوهای تیم ملی به تاخیر بیفتد.


وی گفت: در مجموع فدراسیون کار خود را می‌داند. اتفاق خوب دیگر این است که از کارشناسان نظرخواهی می‌کند و ما هم متفق القول هستیم که عملکرد فدراسیون خوب است.

وی در پایان گفت: وقتی همه سالن‌های ورزشی تعطیل است، وقتی لژیونرها در اختیار نیستند، وقتی جام باشگاه‌های آسیا سد راه قرار گرفته است‌، باید چه کرد؟ از دید من بهترین زمان شروع اردوها بعد از جام باشگاه‌های آسیا است. فدراسیون هم قطعا تا آن موقع کار خود را شروع خواهد کرد.

دیدگاه‌ها