کد خبر : 1757715 | 04 خرداد 1400 ساعت 14:37 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

بسکتبال در المپیک مثل دوی 100 متر است!

واکنش کاپیتان صمد به پاداش میلیاردی المپیک

کاپیتان تیم ملی بسکتبال معتقد است کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای تعیین پاداش ها باید از کارشناسان تخصصی هر رشته هم مشورت بگیرند.

واکنش کاپیتان صمد به پاداش میلیاردی المپیک

به گزارش "ورزش سه"، صمد نیکخواه بهرامی که دومین المپیک خود را بعد از 13 سال تجربه خواهد کرد و زمزمه های خداحافظی اش از تیم ملی بعد از المپیک توکیو هم به گوش می رسد، امروز در حاشیه اردوی تیم ملی بسکتبال به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 


سفرم با هماهنگی کادرفنی بود
بعد از بازی‌های لیگ از ناحیه زانو و کمر کمی آسیب دیدگی داشتم. بعد از لیگ هم به سفر رفتم و آنجا باید واکسن کرونا می زدم. با هماهنگی هایی که با کادر فنی داشتم قرار شد که کمی دیر تر به تمرینات اضافه شوم.


در پنجره های قبلی دلچسب بازی نکردیم
در پنجره سوم باید خیلی خوب کار کنیم. چون در پنجره های قبلی دلچسب بازی نکردیم. امیدواریم جدا از برد بازی‌های قشنگی انجام دهیم. بازیکنان بعد از لیگ کمی تخلیه می‌شوند و هماهنگی مجدد آنها کمی سخت است. زمان زیادی تا مسابقات داریم و امیدوارم رفته رفته هماهنگ تر شویم و بازی خوبی انجام دهیم.


بسکتبال در المپیک مثل دوی 100 متر است!
اصلا بسکتبال را با سایر رشته‌ها مقایسه نکنید. بقیه رشته ها در نوع خودشان سخت هستند اما با بسکتبال قابل قیاس نیستند. در المپیک مسابقات بسکتبال هم مثل دوی 100 متر با بالاترین کیفیت و بهترین تیم ها برگزار می شود. در المپیک کلا ۱۲ تیم بسکتبال هستند و اگر یک نگاه کوچک به لیست تیم‌هایی که به المپیک نیامدند بیاندازید می‌فهمید که ما چه کار بزرگی کردیم.


همین که به المپیک رفتیم، حکم طلا را دارد
بسکتبال ما امکانات خوبی ندارد. این بحث هم فقط برای الان نیست. حضور در المپیک برای بسکتبال ایران مثل طلا می‌ماند. برای مثال رشته هایی مثل تکواندو و کشتی مال ما هستند و بارها در آنها طلا گرفتیم. با توجه به اهمیتی که به بسکتبال می‌دهند، هر نتیجه‌ای بچه‌ها بگیرند قابل تقدیر است.


درباره جوایز باید بهتر کارشناسی کنند
نمی‌دانم چه کسانی درباره پاداش المپیکی ها تصمیم گرفته اند. ما کارشناس‌های خوبی در کمیته ملی المپیک داریم ولی بهتر است بعضی وقت ها از کارشناسان بسکتبالی هم دعوت شود تا نظراتشان را بدهند. این جایزه‌ها به نحوی کارشناسی نشده است. بسکتبال ما در کمیته المپیک کرسی ندارد و برای همین هم کمتر به این رشته اهمیت می‌دهند. همین که بچه‌ها کاری کردند که در این سطح قرار بگیریم نشان می دهد که چه توانایی در این رشته وجود دارد.


بازی کردن در افتتاحیه المپیک سخت است
اینکه بازی افتتاحیه المپیک را برگزار می‌کنیم باعث می‌شود بیشتر دیده شویم. گروه خیلی سختی داریم. در المپیک همه بازی ها سخت است، اما ما با تمام توان پا به این مسابقات می‌گذاریم.

دیدگاه‌ها