کد خبر : 1757742 | 04 خرداد 1400 ساعت 16:39 | 106.7K بازدید | 13 دیدگاه

باورنکردنی؛ آرسنال می توانست سهمیه UCL بگیرد

جدول لیگ برتر بدون VAR چه تغییری می کند؟

در صورتی که در فوتبال انگلستان کمک داور ویدیویی وجود نداشت، آرسنال می توانست سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد.

جدول لیگ برتر بدون VAR چه تغییری می کند؟

به گزارش "ورزش سه"، برای دومین فصل متوالی از فناوری کمک داور ویدیویی در رقابت های لیگ برتر انگلستان استفاده شد که در این میان اختلاف نظرهای فراوانی درباره تصمیمات تیم های داوری درخصوص رد شدن یا پذیرفته شدن گل ها و همچنین ضربات پنالتی وجود داشت که تا آخرین روز رقابت های لیگ برتر نیز تصمیمات VAR جنجال ساز بود.


روزنامه SUN انگلیس جدولی را تهیه کرده است که نشان می دهد اگر VAR در رقابت های لیگ برتر وجود نداشته باشد، نتایج لیگ امسال چگونه خواهد بود. به طور باورنکردنی، آرسنال می توانست سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در جدول لیگ فرضی نهایی را به دست بیاورد.

 

1605308

 


توپچی ها با وجود پیروزی روز آخر برابر برایتون، در رتبه هشتم جای گرفتند و با یک امتیاز کمتر از همشهری خود یعنی تاتنهام و 4 امتیاز کمتر از وستهام در کسب سهمیه لیگ اروپا بازماندند. این برای اولین بار از سال 1995/96 است که آرسنال به دلیل جایگاهش در لیگ، در هیچ کدام از مسابقات اروپایی شرکت نخواهد کرد.


اما در جدولی که روزنامه سان از لیگ برتر بدون دخالت VAR منتشر کرده، نشان می دهد که آرسنال می توانست بالاتر از اسپرز، وستهام و چلسی در رده چهارم جدول قرار بگیرد و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد.

 

 

1605305

 


در صورت نبود کمک داور ویدیویی، وستهام با از دست دادن چهار امتیاز، به رتبه هشتم سقوط می کرد و در رسیدن به سهمیه لیگ اروپا باز می ماند. منچسترسیتی بدون VAR نیز قهرمان لیگ می شد و امتیازات تقریباً یکسانی را جمع می کرد، اما جای دو تیم منچستر یونایتد و لیورپول با هم عوض می شد.


به طور کلی در طول فصل، 128 بار تصمیمات VAR بر روی روند بازی تأثیرگذار بود. از جمله مردود شدن 42 گل، اعلام 29 ضربه پنالتی، دادن 17 کارت قرمز به بازیکنان، 22 بار لغو پنالتی اعلام شده از سوی داور، مورد پذیرش قرار گرفتن 7 گل پس از اعلام اولیه آفساید توسط کمک داور، 2 باز پس گیری کارت قرمز داده شده و سایر موارد دیگر که داوران از کمک داور ویدیویی استفاده کردند.

 

1605304

 


نکته جالب درخصوص تصمیمات VAR این است که بیشترین تصمیماتی که علیه یک تیم در لیگ برتر گرفته شد، برای شاگردان کلوپ است. کمک داور ویدیویی در 13 بازبینی تصاویر، تصمیمی را علیه لیورپول اعلام کرد که در نوع خود عجیب است. در 7 مورد نیز تصمیمات VAR در نهایت به سود لیورپولی ها بود تا آنها با 20 بار دخالت کمک داور ویدیویی در دیدارهایشان، رکورددار باشند.


به طور کلی، تیم های برنلی و اورتون پس از تصمیمات VAR چهار امتیاز کسب کردند و در سوی مقابل لیورپول، آرسنال و وست برومویچ با از دست 6 امتیاز، بیشترین ضرر را از وجود VAR برده اند.

 

1605307

این هم از جدول نهایی لیگ جزیره در صورتی که بازی ها بدون VAR برگزار می شد. در آن صورت، آرسنال با ایستادن در رده چهارم، می توانست سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

 

دیدگاه‌ها